Hey Mercedes, mutasd a 6 legmodernebb rendszered!
4 hónappal, 3 héttel ezelőtt

Hey Mercedes, mutasd a 6 legmodernebb rendszered!

A modern technológiával teletömött EQC 400 a Mercedes-Benz teljesen új modellpalettájának első képviselője

A Mercedes-Benz EQC 400 nem szimplán egy vadonatúj SUV a gyártó kínálatában, hanem egy teljesen új éra első futára, egy olyan korszaké, melyben csak teljesen elektromos járművek lesznek. Jövőbemutató koncepciója nem pusztán a tisztán elektromos hajtásrendszeréből áll, fedélzetén megannyi modern technológia található. Íme a hat legérdekesebb azok közül:

1.Intelligens navigációs rendszer

A „Mercedes me” telefonos applikáció vagy a fedélzeti MBUX rendszer segítségével az EQC 400 vezetője minden részletre kiterjedően megtervezheti utazásait. Az indulási időpont megadásával az autó beállítja addigra a kívánt hőmérsékletet a beltérben függetlenül attól, hogy ehhez fűtenie vagy hűtenie kell azt. Az optimális energiafelhasználás érdekében az útvonalat úgy tervezi meg, hogy figyelembe veszi az adott időszakra jellemző forgalmat és a számításba belekalkulálja az időjárási viszonyokat, sőt, még a domborzati tényezőket is. Ha szükséges, töltési pontokat is felkínál, természetesen mindezt az eltervezett érkezési idő szigorú betartásával.

Mercedes-Benz EQC 400 intelligens navigáció

A navigáció a frontkamera segítségével az élő képre vetíti az utasításokat

2.Hangvezérlés

A Mercedes hangvezérlésre is képes MBUX fedélzeti rendszere nem újdonság, a legfrissebb A-osztályban is az alapfelszereltség része, mégis a listára kívánkozik, mert tudása jövőbemutató. A „Hey Mercedes” parancsszóval kel életre és olyan funkciók érhetőek el a segítségével, mint a klímaszabályozás, a zenelejátszás vagy a híváskezdeményezés, de a „Where is the nearest charging point?” kérdésre bejelöli a térképen a közelben fellelhető töltőket. Sajnos magyar nyelven még nem tud, de ez változhat a jövőben.

Mercedes-Benz EQC 400 MBUX rendszer
Az MBUX fedélzeti rendszert vezérelhetjük az érintőképernyővel, gesztusvezérléssel vagy akár szóbeli utasításokkal is

3.ECO asszisztens

A Mercedes mérnökei szerint az elektromos járművek teljes energiafogyasztásának 1/3-ad részét a vezető stílusa határozza meg. Éppen ezért a beépített ECO asszisztenst úgy tervezték, hogy az minden körülmények között az energiafelhasználás szempontjából a lehető leghatékonyabb vezetésre ösztönözze a vezetőt. A rendszer szorosan támaszkodik a navigáció által szolgáltatott forgalmi információkra, de figyelembe veszi a közlekedési táblákat is, jelezve a vezetőnek mikor érdemes elvennie a gázt, ha például egy alacsonyabb sebességre korlátozott útszakasz következik.

4.Maximum hatótáv üzemmód

A középkonzolon található kapcsoló segítségével a szokásos üzemmódok mellett (Eco, Komfort, Sport, Egyéni) elérhető az ún. Maximum hatótáv program is. Ekkor a gépjármű arra törekszik, hogy a lehető legkevesebb energia menjen el az autó mozgatására, ezzel is megtakarítva az utolsó elektronokat a sikeres célba érés érdekében. Ilyenkor csak a legfontosabb rendszerek működnek az autóban, ha kell még a légkondicionáló is kikapcsol. A gázpedál érzékenysége lecsökken, annak lenyomását a megszokottal szemben jelentősen lomhább reakció követi és a szigorú elektronika csak a megengedett sebességhatárokig engedi gyorsítani a vezetőt.

5.Könnyű töltés

Az elektromos autót használók már Európában jelenleg több, mint 300.000 töltőről tankolhatják fel járműveiket. A Mercedes-Benz EQC 400 tulajdonosok életét a gyártó igyekszik még könnyebbé varázsolni azáltal, hogy a fizetés a „Mercedes me” telefonos alkalmazáson keresztül történhet. Az applikációt használóknak mindössze egyszer kell megadniuk a preferált fizetési módozatot, utána mindent automatikusan intéz a rendszer. További előny, hogy használatával a vezető hozzáfér az Ionity gyorstöltőihez is, mellyel jelentősen csökken a hosszabb utak során állással töltött idő.

Mercedes-Benz EQC 400 Ionity töltő
Az Ionity 350kW-os gyorstöltőivel alig 20 perc alatt feltölthetők az akkumulátorok

6.Biztonságos magasfeszültségű rendszer

Az EQC 400 folyadékhűtéses, 384 cellából álló akkucsomagját olyan masszív váz védi, melynek saját beépített gyűrődőzónája (!) van. Az idegen tárgyak okozta sérülésektől pedig masszív acélburkolat védi és baleset bekövetkezésekor természetesen a teljes elektromos rendszer automatikusan lekapcsol. Ez a garancia arra, hogy ne történjen további baj, ne borulhasson lángba az autó. A biztonsági mechanizmus arra is képes, hogy töltés közben megszakítsa a betápot abban az esetben, ha az álló autót nagyobb ütés éri (például ha az autónak egy másik autóval nekiütköznek).

Mercedes-Benz EQC 400 Ionity védett akummulátorok
Az akkumulátorcsomag elhelyezése előnyösen befolyásolja az autó súlypontját. védelméről körbe masszív acélburok gondoskodik

Források:

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
9 órával, 34 perccel ezelőtt

Hivatalos vázlatokon a Volkswagen Golf 2020

A nyolcadik generációs Volkswagen Golf a hónap végén lepleződik le

Elolvasom
3 nappal, 11 órával ezelőtt

Kanyarban az új, elektromos Macan, mely a Taycan architektúráját hordozza magában!

Az új elektromos Porsche szabadidő-autó 2021-ben érkezik, várhatóan 700 lóerővel fog bírni.

Elolvasom