A BMW X1 és X2 már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is kapható
6 hónappal ezelőtt

A BMW X1 és X2 már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is kapható

A kompakt méretű BMW X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e is bekerült a palettába.

A prémium kompakt szegmens Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosa plug-in hibrid hajtásláncot kapott így tovább növelik az agilis sokoldalúságot, miközben a hatékony elektromotor és a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiának köszönhetően egyetlen feltöltéssel akár 57 km megtételére képes. A hibrid-specifikus összkerékhajtásnak köszönhetően az erő gyorsan osztódik el a két tengely között, fokozva ezzel a vezetés élményét.

A bajor gyártó tovább bővíti kínálatát a prémium kompakt szegmensben, hiszen a hatékony belsőégésű motorjai mellett most először jelenik meg a palettán hálózatról tölthető hajtáslánc. A motorpalettában így megtalálható a háromhengeres benzinmotor, a plug-in hibrid változat és a 306 lóerős erőforrás is, amely az X2 M35i-ben található.

A BMW X1 és X2 egymás mellett

Ezt a szegmenst következetesen bővíti a BMW Group, ezzel újabb lendületet ad a plug-in hibriddel szerelt modellek térnyerésének. Ide tartozik a MINI Cooper S E Countryman ALL4, a BMW 225xe Active Tourer, a BMW 3-as sorozat, a BMW 5-ös sorozat, valamint a BMW 7-es sorozat hálózatról tölthető luxuslimuzinjai.

Ezekhez csatlakozik rövidesen a BMW X modellcsalád négy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változata is. A bajor gyártó 2021 végére egymilliónál is több konnektoros autót szeretne értékesíteni. Továbbá szeretnék, ha az Európa útjaira kerülő BMW és MINI modellek 25 %-a teljesen vagy részben elektromos lenne. 2025-re ezt a számot 33 %-ra, 2030-ra pedig 50 %-ra emelnék.

Az X1 xDrive25e és a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid modellekben egy BMW TwinPower Turbós, 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor és egy típus-specifikus hangolású elektromos motor dolgozik az eDrive hajtáslánc alapjaira építve.

A plug-in hibrid hajtásláncot kapott BMW modellek

A belsőégésű erőforrás maximális teljesítménye 125 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 220 Nm, ennek erejét egy hatfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekek felé. Az elektromotor maximális teljesítménye 95 lóerő, ehhez 165 Nm nyomaték társul, ennek erejét egy fokozatmentes automataváltó juttatja a hátsó tengelyre.

A benzinmotor és az elektromotor együttesen 162 kW / 220 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, amelyhez 385 Nm nyomaték társul. Ennek köszönhetően a BMW X1 xDrive25e így 6,9 másodperc alatt, míg a BMW X2 xDrive25e 6,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra. Emellett az X1 xDrive25e végsebessége 193 km/óra, a BMW X2 xDrive25e végsebessége pedig 195 km/óra.

Forrás:

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
19 órával, 6 perccel ezelőtt

2021-ben érkezik az első elektromos Seat, a Cupra el-Born

Jövőre kezdik gyártani a lenyűgöző vonalvezetésű hot hatch modellt.

Elolvasom
6 nappal, 18 órával ezelőtt

2024-ben érkezhet az Audi A9 e-tron villanyszedán

Az Artemis projekt célja egy új elektromos zászlóshajó létrehozása.

Elolvasom