Létrehozva: 2019-03-01 11:25:25

Jól fogynak az elektromos autók Európában

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A 2018-as statisztikák szerint rekordszámú villanyautót adtak el az öreg kontinensen


Az Európai Elektromobilitás Szövetség (AVERE) által készített kimutatásban jól látható, hogy a 2018-as év rekordnak számított az elektromos és hibrid autók értékesítésének szempontjából. Összesen 386 ezer ilyen járművet adtak el Európában, mely a teljes újautó-piac 2,5 százalékát tette ki. Főleg a decemberi teljesítmény volt kiemelkedő, hiszen ekkor 40 500 elektromos és hibrid rendszerű autó talált gazdára. Ez a 2017-es évhez képest több mint 30 százalékos növekedést jelentett.

Elektromos autó töltése

Az eladási adatok alapján továbbra is a Nissan Leaf a legsikeresebb, melyből 40 609 darab fogyott 2018-ban. A dobogó második fokára a Renault Zoe kisautó ért fel 38 538 eladott példánnyal, a bronzérmes pedig a BMW i3 hódította el 24 432 értékesített járművel. Az európai mintázatokat követve Magyarországon is egyre népszerűbbek a villanyautók, ráadásul az állam által kiírt pályázattal kedvezményesen lehet hozzájutni ezekhez a modellekhez.

"A tavalyi év fordulatot jelent az elektromobilitási szektorban: ez volt ugyanis az első olyan év 2014 óta, amikor a tisztán elektromos hajtású új járművek értékesítésének aránya meghaladta a plug-in hibrid (PHEV), azaz vegyesen hagyományos és elektromos hajtású, autók értékesítését Európában" - mondta Pethő József, az AVERE tagszervezeteként működő Magyar Elektromobilitás Szövetség főtitkára.

2019-es Nissan Leaf e-plus 3.Zero oldalról

Jelenleg a tisztán elektromos járművek átvették a vezetést a plug-in hibrid modellektől, így az elkövetkezendő években nagy kérdés lesz, hogyan alakul majd az értékesítési piac. A szakértők szerint európai szinten kisebb az esély arra, hogy a hibrid rendszerű autók sikeresebbek legyenek, ám a Magyarországhoz hasonló piacokon változhatnak a dolgok.

"A magyar piacon még szükség van edukációra és arra, hogy az autóhasználók többségének bizalma megjöjjön a tisztán elektromos hajtású autók iránt. Ehhez elengedhetetlen a hazai kiszolgáló- és töltőinfrastruktúra fejlesztése, valamint a felhasználó oldali tapasztalatszerzés, az úgynevezett "hatótávfrász" leküzdése" - tette hozzá Pethő.

Szintén érdekes kérdés, hogy hogyan bírja szusszal az ipar ezt a hatalmas keresletnövekedést. Már most is komoly gondokat okoz az autógyártóknak a megfelelő alapanyagok beszerzése az elektromos modellek gyártásához, a forrásokért (pl.: akkumulátorok) folyó verseny pedig könnyen felverheti az egyes modellek árát.

Forrás:

Ajánlott cikkek: