Létrehozva: 2021-12-02 08:41:09

Sorozatgyártásba kerül a BMW M divíziója által megálmodott bestia

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Brutális teljesítménnyel támad a plug-in hibrid modell.


A BMW bemutatta az M divízió eddigi legerősebb sportautójának számító jármű koncepcióváltozatát, a BMW Concept XM tanulmányautót. A sorozatgyártásban kínált újdonság – a BMW XM – a nagyteljesítményű sportmodell legfontosabb piacának számító Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében készül majd, 2022 végétől.

BMW Concept XM tanulmányautó

BMW Concept XM tanulmányautóA BMW az amerikai ügyfelek felcsigázása mellett arra is felhívta a figyelmet, hogy az új modellt világszerte kínálja majd. Az XM kizárólag plug-in hibridként, BMW M modellként lesz elérhető. Az autógyártó újonnan kifejlesztett M Hybrid hajtáslánc-technológiája egy V8-as benzinmotort és egy nagyteljesítményű elektromos motort kombinál, 750 lóerő maximális teljesítményt és 1000 Nm csúcs forgatónyomatékot garantálva. A tisztán elektromos hatótáv akár a 80 kilométert is elérheti a német cég állítása szerint.

BMW logóA szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt a nagy teljesítményű modelleknek szükségük lesz valamilyen hibrid megoldásra, hogy tiszták maradjanak, mondta Sam Fiorani, az AutoForecast Solutions alelnöke. Franciscus van Meel, a BMW M márka vezérigazgatója elismerte, hogy az XM-mel olyan célcsoportokat szólítanak meg, melyekkel eddig nem ápolt szoros kapcsolatot az M divízió.

BMW Concept Xm tanulmányautó, hátsó üléssorVan Meel hozzátette, számos piacon a töltési infrastruktúra elégtelensége még mindig korlátozza a tisztán elektromos járművek elterjedését. Elmondta, hogy az ügyfelekre is hallgattak, amikor a 100 százalékban elektromos helyett a hibrid hajtáslánc használata mellett döntöttek.

Miközben az iparág nagy része lassacskán lemond a belső égésű motorokról, a BMW teljesítményközpontú almárkája még mindig úgy látja, hogy a hagyományos motorok megtartása üzleti szempontból indokolt.

BMW Concept XM tanulmányautó, infotainment rendszerA kupé-szerű Concept XM formaterve, amely több mint 90 százalékban megegyezik a készülő szériaváltozatéval, egy új orr-rész kialakítását hirdeti. A koncepció első fényszóróit két különálló modulra osztották, a vékonyan megrajzolt nappali menetfény a keskenyre húzott felső modulban kapott helyet. A tompított és távolsági fényszórók az alsó modulban lesznek, sötétített üveg mögé szerelve.

A nagyméretű hűtőrács a fényszórók közötti helyet tölti ki. A hűtőrács-lamellákon elhelyezett új XM logó és a nagyméretű légbeömlők a V8-as motorban lakozó irdatlan erőt hivatottak hirdetni.

BMW Concept XM tanulmányautó, középkonzolHátulról nézve az XM koncepció alacsonynak és sportosnak tűnik. Az extrém keskeny vonallal megrajzolt, „L” alakú hátsó lámpák szinte a hátsó kialakítás teljes szélességében végighúzódnak. A koncepció hátsó lökhárítóját a BMW M modellek alatt dolgozó sport kipufogórendszerek legendás, dupla végződése uralja.

Érdekesség, hogy a logót két oldalt, lézerrel gravírozták bele a hátsó ablakba. A készítők így tisztelegnek a BMW M1 sportautó előtt, amely mindeddig a BMW M GmbH egyetlen önálló modellje volt.

BMW Concept XM tanulmányautó, felniAz utastérből is sugárzik a luxus. A vadonatúj  ívelt kijelző mellett a kormányon és a középkonzolon alkalmazott vörös betétekre is érdemes egy pillantást vetni. A BMW M divízió logójának trikolor árnyalatában ragyogó három függőleges elem pedig a középkonzol látványos éke.

Az utastér vizuális csúcspontja a háromdimenziós hatású, páratlanul ragyogó tetőkárpit. A közvetett és közvetlen megvilágítás kombinációja a tetőkárpit domborzatszerű jellegéből egyedülálló műalkotást varázsol. A hangulatvilágítás a BMW M divízió logójában található három színben aktiválható, árulta el a gyártó.

Weboldalunkon is elérhetőek a BMW modelljei. Amennyiben szeretnél valamelyikről részletesebb információt kapni, keresd kollégánkat telefonon vagy e-mailben!

Források:

Automotive News Europe

BMW

Ajánlott cikkek: