Hibrid Lamborghini – A dühöngő bika megszelídül?
Változnak az idők, a Lamborghini és a hangtalan közlekedés eddig két véglet volt, de az olasz gyártó beadta a derekát!
Társszerző: Nagy Alexander
A Huracan 2022-ben érkező utódja várhatóan hidrid hajtással fog érkezni. A Sant'Agata Bologneseben készült szupersportautók, eddig a fémesen üvöltő, szívó V10-es és V12-es motorjaikról voltak híresek, de a márka vezérigazgatója szerint a hibridizációban van a jövő. Szerencsére a tisztán elektromos Lamborghinik kora még messze van.
Az említett hajtás év végén fog bemutatkozni, a December 4-én debütáló Urus terepjáróval, ami valószínűleg dupla érvágás lesz az igazi elvakult Lambo–fanoknak: magas építésű SUV, ami ráadásul még hibrid is. Azért nem kell teljesen kétségbe esni, az Aventador következő generációja is megmarad tisztán benzinesnek, szívó V12-vel középen. Stefano Domenicali, a márka vezérigazgatója szerint továbbra is rengeteg potenciál van ezekben a motorokban, ahogyan a V10-es erőforrásokban is.
Az alternatív hajtások nagyon divatosak manapság, sokan kezdenek megbarátkozni velük. Takarékosabbak, jobban vigyáznak a környezetre, mint sima, belső égésű motoros társaik. Teljesítményben is hozzák a szintet, sok közülük lehengerlő számokkal csábítja a vevőket. De egy olyan gyártó esetében, mint a Lamborghini ez az újítás súlyos arculatvesztéshez is vezethet. Sokan maradtak, akiket hidegen hagynak a feltöltött, downsizingolt „varrógépek” és csak a köbcentiben meg a hengerszámban hisznek. Nekik volt az utolsó mentsvár a Lambo. Az időt azonban nem lehet megállítani, szembe kell nézni a tényekkel. Ahhoz, hogy a következő évtizedekben is érvényesülni tudjanak, nyitniuk kell az új technológia felé.
Maurizio Reggiani, a fejlesztés vezetője elmondta, hogy a legnagyobb problémát az elektromos energia tárolása jelenti. Ilyen kaliberű autókkal előszeretettel járnak pályanapokra a tulajdonosok, ott pedig szinte végig maximális terhelést kap az autó. Csúcsra járatva nem tartana sokáig az élvezkedés, nagyjából 1,5 kör erejéig bírná szuflával az akkumulátor. Hiába gyorsulna jobban az elektromos 100 km/h-ra, ha időre menne a játék a Nürburgringen, a benzines továbbra is nyerne, mivel ő be is érne a célba.
A másik nehezítő tényező – szó szerint - az akksik súlya. Az Urusnál még csak-csak könnyebb dolguk van a tervezőknek, de a szupersport ligában minden kiló számít. A Porsche már tanulmányozott egy új, a mostaniaknál könnyebb akkumulátorfajtát, a Lamborghini is ezt fontolgatja, de várhatóan nem lesz könnyű dolguk a rendszer átültetésében.
Az olasz gyártó elmondása szerint a legjobb szakemberekkel dolgoznak a megoldáson. Vannak még akadályok, amiket le kell győzniük, de ők (is) a hibrid technológiában látják a szupersportautók jövőjét.
Forrás:
Ajánlott cikkeink:
- Sportosra sikerült a BMW X2
- A Toyota alelnöke nem árulna dízelt Európában
- A BMW készen áll arra, hogy legyártsa az AMG Project One riválisát