Az önvezető autó flottáknak lesz emberi támogatása
A Nissan önvezető autó szakértője szerint a jövőben légiforgalmi irányítókhoz hasonlatos rendszer lehet, „mobilitás menedzserek” támogathatják távolról a forgalmat
A Nissan mesterséges intelligencia szakértője szerint az önjáró autók flottáját segítik majd a „mobilitás menedzserek”, akik távirányító központokban nézik át a trükkös forgalmi helyzeteket/akadályokat és javasolnak megoldást.
Az ötlet, hogy az emberi intelligencia távolról is tudjon cselekedni, ha a mesterséges intelligencia nem tudja kitalálni, mit tegyen, így elkerülik, hogy az autó elakadjon és normális iramban tud haladni a forgalom.
„Olyanok lesznek, mint a légiforgalmi irányítók, csak megkönnyítik a forgalom haladását, nem pedig átveszik a vezérlést egy joystickkal az autó felett.”
- mondta Marteen Sierhuis, a Nissan Fejlesztő Központjának az igazgatója, aki egyébként korábban NASA mérnök volt.
A Nissan olyan technológiát használ, amit a NASA fejlesztett ki, hogy a marsjárói könnyebben megbírkózhassanak a Mars zord és egyenetlen felszínével.
Ha egyszer egy „mobilitás menedzser” megoldott egy közlekedési problémát, a megoldás egy adatfelhőbe lesz kommunikálva, ahol az információ megosztható az összes önvezető autóval, így már a következő alkalommal, ha másik autó találkozik ugyanannál a pontnál ugyanazzal a szituációval, már nem lesz szükség az emberi beavatkozásra.
Már ki is találták ennek az egésznek a fogalmát: Megosztott Mesterséges Intelligencia. Ahol az önvezető autók, az adatfelhő és az emberek megosztják a tudásukat-információikat, hogy közösen oldhassák meg a problémákat.
A Nissan persze kitalálta a maga szavát is erre, ami a Seamless Autonomous Mobility (röviden SAM), ami magyarra leginkább úgy fordítható, hogy Zökkenőmentes Önvezető Mobilitás.
Forrás:
Ajánlott cikkeink: