A Human Horizons HiPhi X már idén a szalonokba kerül
Elektromos SUV/MPV ötvözet és 610 kilométer hatótáv a kínai gyártótól.
A kínai Human Horizons autógyártó által készített HiPhi X az egyik legérdekesebb elektromos jármű, amit bemutattak a jelenleg zajló Pekingi Autószalonon.
A koncepciót először 2019 júliusában tárták a nagyközönség elé, mostanra pedig már minden adott ahhoz, hogy a kocsi sorozatgyártása megkezdődhessen és a Human Horizons hasítson magának egy csinos kis szeletet a kínai EV piacból. Miközben a legtöbb Kínában eladásra kínált elektromos autó szedán, SUV, vagy sportkocsi kivitelben készül, a HiPhi X egyfajta ötvözete a crossover/SUV vonalnak és az MPV-nek, vagyis a családi egyterűnek. Formára pedig kimondottan hasonlít a hányatott sorsú Faraday Future FF91-re.
Ami már első pillantásra is azonnal magára vonja a figyelmet, azok a hatalmas, homárkarmos fényszórók LED-es fénysávval. De a jármű első légbeömlői szintén világítanak. Összességében elmondható, hogy a HiPhi X a többi SUV-vel ellentétben egy alacsony kialakítású formatervvel és óriási kerekekkel rendelkezik, amelyeknek köszönhetően szinte borítékolható, hogy ki fog tűnni az utakon közlekedő többi autó közül. Ezt a feltűnő megjelenést csak még tovább erősíti a kocsi hátulját uraló, összetett LED-es világítási rendszer.
A Human Horizons négy- illetve hatüléses változatban készíti majd a HiPhi X-et. A négyüléses kivitel lesz a legdrágább, ennek 117 ezer amerikai dollárról (mai árfolyamon számolva 36,6 millió forintról), míg a hatüléses verzió ára 99 ezer dollárról (31 millió forintról) indul majd. Erre jönnek még majd rá a különféle extrák a vásárlók igényeinek megfelelően.
A beltérről készített felvételek tanulsága alapján a narancsszínű kocsi utasterében hat, az ezüstben pedig négy ülést találunk. A hatszemélyesben a második üléspár elektromosan állítható, és kialakítását tekintve teljesen megegyezőnek tűnik az első ülésekkel. És hogy a hátul ülők se érezzék úgy, hogy bármiből is kimaradnak, a második üléssor elé is bekerült egy hatalmas konzol és egy érintőképernyő is. Ráadásul hátulra egy különleges, két részben nyíló ajtón keresztül tudunk beszállni. Ez a megoldás leginkább egy szárnyas és egy úgynevezett „öngyilkos” ajtó keresztezéséből született. Garantáltan mi kerülünk a figyelem középpontjába, mikor kiszállunk.
A harmadik sor két ülése nemcsak kicsinek tűnik, de a fejtérben sem sok a hely egy felnőtt ember számára. Jó eséllyel a mérnökök ezt kifejezetten gyerekek szállítására találták ki.
Ami a képernyőket illeti, a műszerfalon elhelyezett egység egy digitális műszarcsoportból, egy hatalmas, portré-orientált információs és szórakoztató rendszerből, valamint az anyósüléssel szemben található, laptop métertű kijelzőből áll.
A hírek szerint a HiPhi X hátsó- és összkerékhajtással is elérhető lesz, ám az elektromotorokkal kapcsolatban a kínai gyártó nem kívánt részleteket elárulni. Egyelőre az akkumulátorcsomagok mérete is kérdéses. Annyi már most biztosnak látszik, hogy az egyes változatok különböző méretű akkupakkot kaphatnak. A csúcsmodellt egy 96 kilowattórás egység látja majd el energiával, melynek köszönhetően az autó – NEDC mérési szabvány szerint – 610 kilométeres hatótávolságra lesz képes egyetlen feltöltéssel. Emellett a Human Horizons azt is felfedte, hogy a kocsiban egy fejlett, fél-önvezető vezetéstámogató rendszer dolgozik, melyet a Microsofttal karöltve fejlesztettek ki.
A HiPhi X első példányai már 2020 végén piacra kerülnek majd, mielőtt az igazán nagyvolumenű sorozatgyártás elkezdődne 2021 első felében.
Forrás: