Elektromos autók

Bevezetés az elektromos autózás világába 

A Magyar Autókereskedőház megalapítása óta rendszeresen foglalkozik a jövő innovatív megoldásaival, így a gépjárműiparban többek között az elektromos járművekkel. Az elkövetkező néhány évben ez a terület exponenciális fejlődés elé néz véleményünk szerint. A gyártók egyre nagyobb hangsúlyt fordítanak az elektromos technológia a fejlesztésére, és lassan körvonalazódik, hogy minden gyártó előbb vagy utóbb saját modell gyártását fogja kezdeményezni. A szektor jelenlegi legnagyobb kérdése a felhalmozott energia minél hatékonyabb tárolása.

 

 

Az elektromos autók működése

Az elektromos autók működése
Ezeket az autókat villanymotor hajtja, amely az akkumulátorból, az autó energiatároló egységéből nyeri az energiát. Ezek az akkumulátorok túlnyomó részben nikkel-fém hibrid vagy lítium-ion akkuk...

Zöld rendszám

Zöld rendszám
2015. év végén vezették be Magyarországon a zöld rendszám használatát, mely óriási sikernek örvend a felhasználók körében.  A Jedlik Ányos terv keretén belül a jogszabály módosításoknak köszönhetően rengeteg kedvezményt...

Küzdelem a százalékokért...

Küzdelem a százalékokért
"Elektromos autóké a jövő" hallgatom ezt minden alkalommal, amikor Sebestyén Istvánnal, a MAVAK főtitkárával beszélek. Kíváncsi voltam...

Beszélgetés a MAVAK főtítkárával

Beszélgetés a MAVAK főtítkárával
A Magyar Autókereskedőház képviseletében Borka Balázs vezérigazgató és Mudri Dániel gépjármű értékesítő 2016 januárjában vendégül látta a Magyar Villanyautó klub elnökét Sebestyén Istvánt, akivel az autózás jövőjéről, a jövő autóiról és az elektromos autókról beszélgettek...

Nissan Leaf II. töltés

 

Az alább található videókon a Magyar Autókereskedőház Zrt. Nissan Leaf II-es modelljének töltése látható egy CHAdeMO oszlopról és a hagyományos háztartási 220 V-os hálózatról. A két töltés előkésztésének folyamata szinte mindenben megegyezik, néhány mozzanat azonban más. A CHAdeMO töltés a töltőpisztoly autóhoz való csatlakoztatásával kezdődik, az oszlopon fixen telepített kábel segítségével. Ellenben a hálózati töltés folyamata az adapter bedugásával kezdődik, mert az nem fix telepítésű eszköz. Ezután annyi eltérés van a folyamatok között, hogy a CHAdeMO oszlopon a csatlakoztatást követően, az oszlop digitális kijelzőjén kell elindítani a töltést, különféle egyértelmű paraméterek kiválasztása mellett.  A hálózati töltés pedig a 220 V-os aljzatba történő csatlakoztatást követően akkor indul el automatikusan, amikor a járműbe tesszük a töltőpisztoly végét és az autót is csatlakozatjuk a rendszerbe. hi

 

A töltés megszakításában viszont van különbség a két rendszer között. A CHAdeMO töltést az oszlopon található kijelzőn kell megszakítani, majd a töltőpisztolyt kiakasztani és kihúzni az autóból. A töltést követően illik a kábelt és a pisztolyt annak megfelelően visszatenni az oszlopra, hogy a következő „tankolót” is rendezett körülmények várják, arról nem is beszélve, hogy az oszlop állapotának megóvása valójában a legfontosabb dolog. A hálózati töltés megszakítása pedig a töltőpisztolyon található kék gomb megnyomásával kezdődik, ezután elalszik a műszerfalon a töltés visszajelzésére szolgáló 3 db kék led,  majd egyszerűen kihúzzuk a pisztolyt először az autóból, majd azt követően a 220 V-os aljzatból a másik végét is. Ez esetben fontos, hogy mindig elsőként dugjuk a konnektorba és utolsóként húzzuk ki onnan a töltőkábelt!

 

Elektromos autó töltőpontok Magyarországon és Szlovákiában

A Magyarországon és Szlovákiában található elektromos töltőpontokat az OpenChargeMap segítségével tudja megtekinteni térképen.

 

Amennyiben az elektromos járművekről szeretne ajánlatot kérni, vagy bővebb információra lenne szüksége, keresse kollégáinkat bizalommal.

 

Elektromos jármű kínálatunk