MERCEDESBENZ

Alapította:

Gottlieb Daimler

Carl Benz

Tulajdonos:Daimler AG
Székhely:Stuttgart, Németország
Eladott autók száma:2 551 000 db (2018)

Mercedes-Benz embléma

Modellek:

Mercedes-Benz márkatörténet, avagy a csillagos márka sikersztorija

1886-ot írunk és Carl Benz bemutatja háromkerekű járművét, amellyel nem csak egy új korszakba invitál, hanem megalapozza a Mercedes-Benz immáron több mint egy évszázados sikerét

Óriási ballépés lenne a Mercedes-Benz autók történetét a Daimler AG 1998-as megalapítására datálni! Nem csak a stuttgartiak, de még versenytársaik is elismerik, hogy a világ első automobilját Carl Benz készítette, őt követte nem sokkal később Gottlieb Daimler. 1926-ban az ő vállalkozásaik, a Daimler Motoren Werke és a Benz und Cie. összeolvadásával jött létre a Daimler-Benz AG. Ezzel egyidőben született meg a Mercedes-Benz márkanév is, így jogosan tekinthetjük a Mercedest a világ legrégibb autómárkájának.

Tudjuk, hogy honnan ered a Benz és a Daimler nevek eredete, de ki az a Mercedes?

Emil Jellinek az Osztrák-Magyar Monarchia egyik diplomatája a századfordulón, illetve nagyon gazdag üzletember, aki megszállottan a fejlődés híve volt, ezért vásárolt magának egy autót, azonban túl lassúnak találta, így kérte, hogy fejlesszenek neki egy gyorsabb változatot. A kedvére tettek és meg is állapodott Daimler autóinak árusításáról, és egyben kérte, hogy az új, nagy teljesítményű típust lánya után Mercedesnek nevezzék.

Emil Jellinek a lányával
Korabeli fotón Emil Jellinek a lányával, Mercedesszel

További érdekesség, hogy a legenda szerint a megfelelő márkajel keresése közben Daimlerék nem tudtak dönteni a három- illetve a négyágú csillag között, ezért mindkettőt levédették 1909-ben, de autóik hűtőjére végül csak a háromágú változat került fel. 14 évvel később a csillag kiegészült a körrel, majd a két cég egyesülésekor a Benz emblémából átvett babérkoszorúval lett teljes a márkajel. A Mercedes-Benz hamarosan az Opel és az Auto-Union után Németország harmadik legnagyobb autógyára lett.

A palettájukban már akkor szerepeltek luxusautók és versenyautók, amelyek mellett nagy számban gyártottak olcsó, de minőségükkel és tartósságukkal kiemelkedő autókat. A márka így lett a világ egyik legismertebbje, amely évtizedekig a német autóépítés magasiskoláját képviselte. A nevéhez számos olyan műszaki újdonság fűződik, amelyekről kezdetben azt hitték, hogy gyakorlatban lehetetlen kivitelezni. Azonban a cég nem csak az autógyártásban volt aktív, hanem az ipar számtalan területén, terjeszkedésük intenzitására jellemző, hogy csak az ötvenes évektől 22 komolyabb iparvállalatot kebeleztek be! 1998-ban már a Chrysler is felkerült a listára, de az amerikai óriáscéggel való egyesüléssel a cég neve is változott: Daimler Chrysler AG. A Chrysler 2007-es eladása után az új cégnév az időközben a Fordtól visszavásárolt névhasználat jog alapján Daimler AG. lett.

Carl Benz
Carl Benz egy korabeli fotón

Carl Benz, a benzinüzemű személygépkocsi feltalálója

A modern gépkocsi-technológia egyik úttörője Karlsruhéban született 1844-ben. 34 évesen egy újfajta kétütemű gázmotort tervezett, majd 1883-ban saját műhelyt rendezett be Mannheimben, ahol rögzített gázmotorokat gyártott és fejlesztett.

Egy évvel később itt alkotta meg első önjáró, háromkerekű kocsiját, melyet egy elektromos gyújtású, 0,75 lóerős, egyhengeres, négyütemű Otto-motor hajtott, továbbá hűtője és differenciálműve is volt, Benz szíjhajtóműves áttételt és tömörgumi kerekeket alkalmazott.

Bertha Benz első hosszútávú útján
Bertha Benz első hosszútávú útját eleveníti fel ez a jelenet

1886. január 29-én kapott szabadalmi védettséget első benzinmotoros gépkocsijára, amely mai pénzre átszámítva hétmillió forintba került és 16 km/h-ás végsebességre volt képes. Az első hosszútávú utat a felesége, Bertha Benz tette meg, aki két fiúkkal együtt Mannheimből Pforzheimbe hajtott, ami egy 106 km-es táv. Az út során mindenki felfigyelt az önjáró háromkerekű csodára, a felmerült problémák megoldását még nagyobb kíváncsiság övezte, állítólag az asszony ekkor találta fel a fékbetétet egy cipész segítségével.

Gottlieb Daimler
Gottlieb Daimler portréja

Gottlieb Daimler, az első belső égésű motor megalkotója

Gottlieb Daimler és Carl Benz az 1880-as években egymástól függetlenül feltalálták a magas fordulatszámú motort és az automobilt, amivel lefektették a motorizált személyszállítás alapkövét. Pénzügyi támogatók és üzleti partnerek segítségével mindkét mérnök egyéni fejlesztőmunkájához saját vállalkozást alapított: Benz 1883 októberében Mannheimben megalapította a Benz & Cie. Céget, míg Cannstattban 1890 novemberében létrejött a Daimler-Motor Társaság (DMG=Daimler-Motoren-Gesellschaft).

A világháború alatt is utat mutatott a háromágú csillag

Az első világháború alatti, illetve az azt követő infláció és értékesítési nehézségek szinte lehetetlen helyzetbe hozták a német autóipart, csak a tőkeerős vállalatok jól bevezetett márkái maradhattak életképesek, a túlélés érdekében korábban elképzelhetetlen összeolvadások is megvalósultak. Így történt ez a hosszú évek óta versenytársnak számító DMG és Benz & Cie. cégekkel is, akik 1924-ben érdekközösséget hoztak létre azért, hogy megőrizzék versenyképességüket. Két évvel később, 1926 júniusában alakult meg a két legrégebbi autógyár egyesülésével a Daimler-Benz Részvénytársaság (Daimler-Benz AG). Végül megszületett egy új márkajelzés, amely a korábbi emblémák lényeges elemeit ötvözte, a DMG háromágú csillagát, amelyet körbefogott a „Mercedes” és a szintén dicsőséges „Benz” márkanév, a két márkanevet pedig babérkoszorú kötötte össze.

Hitler a kedvenc Mercedesében
Hitler vásárolt egy egész flottányi Mercedest

Hitler rajongott az autókért, de leginkább Mercedesekért. Németország legyőzhetetlenségét bizonygatta, kancellárként begyűjtötte a márka legszebb luxusautóit.

Vásárolt többek közt egy flottányi 770-est, illetve egy igen ritka 500K kabriót is, amit csupán három évig gyártottak. Személyes kedvence egy G4-es, 3 tengelyes terepjáró volt, amit katonai célokra fejlesztettek, ebből diktátor barátainak is küldött ajándékba. Mussolini és Franco is kapott belőle egyet-egyet, a spanyol királyi család a mai napig őrzi azt a példányt.

További érdekesség, hogy Hollywood is felvásárolt néhány darabot a háborús filmekhez. A legnagyobb és legelegánsabb Mercedest, a 770-est sokszor csak Hitler-Merciként emlegetik, ez volt a kormányzati autója.

Mercedes G4
A híres Mercedes G4

A Mercedes-Benz gyárából 1936-ban gördült ki a világ első sorozatban gyártott dízelmotoros személyautója, a Mercedes-Benz 260D. A megközelítőleg 1500 kg tömegű kocsi 2,6 literes, négyhengeres dízelmotorja 45 lóerőt adott le 3000-es fordulatszámon, végsebessége pedig közelített a 100 km/h-hoz. A modellt eleinte három-, később pedig négyfokozatú, teljesen szinkronizált váltóval szereltek. A kocsi rugózását laprugók biztosították, fékrendszere pedig hidraulikus volt. A Mercedes-Benz 260D-ből az 1940-es leállásig mintegy 2000 példányt készítettek.

A II. világháború és az ország újjáépítése

A II. világháború kitörése elég nagy hatással volt a márkára és annak modelljeire is, a háború végéig a Daimler-Benz AG kizárólag haditermelést folytatott, minden más tevékenységgel pedig leálltak. 1944-ben a Daimler-Benz gyárakat szinte teljesen elpusztította a szövetségesek bombázása, de végül újjáépítették őket.

A II. világháború utáni, az ország újjáéledése jelképének is tekinthető az 1951-ben debütált Mercedes-Benz 300, amely az ’50-es évek legnagyobb Mercedes modelljeként volt ismert, lényegében a mai S-osztályhoz lehet a legközelebb. Az autó „Adenauer-Mercedes” néven is ismert, mivel a Német Szövetségi Köztársaság első hivatalban lévő, legendás kancellárja, Konrad Adenauer is ilyen autókat használt. Az autót 1957-ig gyártották, majd 300d néven folytatta hódítását, a kora egyik legmodernebb autója volt szervo-rásegítéses fékjeivel, szervókormányával és az opcionálisan rendelhető klímaberendezéssel.

Az 1950-es évek közepétől a Mercedes visszavonult a motorsporttól és az innovációra, az új modellekre fektette a hangsúlyt. Sorra jöttek ki a mára már klasszikusnak számító modellek, mint az 1954-es New York-i autókiállításon bemutatott Mercedes-Benz 300 SL vagy az 59-ben bemutatott W111.

Mercedes 300Sl, 1955-ből
A Mercedes 300Sl

Ezt követően a Mercedes-Benz bemutatta a W112-t, amelyet 300SE-ként forgalmaztak és 1962 és 1967 között gyártottak. Többféle változatban készült, klasszikus coupé, kabrió és szedán is futott a W111 alapjaira épített típusból.

Mercedes 300 SE W112
A Mercedes 300 SE W112-es típusa

A 3 literes üzemanyag-befecskendezéses, hathengeres M189-es motoron kívül más luxus funkciókkal is szerelték, ilyen volt a légrugó, a szervókormány és az automata sebességváltó. E típus belső részét fával és bőrrel ékesítették. A 300SEL nyújtott tengelytávval jelent meg 1963-ban, ez egy termékeny év volt, ugyanis lerántották a leplet a 600-as modellről, továbbá bemutatták a mára már fogalommá vált Pagoda sorozat első tagját, a 230 SL-t.

Mercedes W114
A Mercedes per nyolcas becenéven ismert modellje

A W114-es Magyarországon állólámpásként, Németországban Strich Acht néven vált ismertté, valamint a “per nyolcas” becenévvel is illették a sorozatgyártás első évére utalva, amely 1968 volt. Egészen 1976 végéig gyártották. Ebben az évben már javában folyt a Mercedes-Benz W123-as sorozatgyártása.

Mercedes W116 1976-ból
A Mercedes 1972-es S-osztálya

Az 1972-ben bemutatott W116-os S-osztály az akkori autótechnika csúcsát képviselte. Az impozáns, belül is tágas autó négyféle motorral készült, 1972-80 között több mint 150 000 darab készült belőle. A 280 S kivételével valamennyi változat befecskendezős volt. Az összes típus ugyanolyan kényelmes volt, csak a vásárló pénztárcáján múlott, hogy melyik motort kérte bele. Ez volt az első Mercedes az új vállalati stílussal.

Az 1969 végén jóváhagyott formatervezés hatalmas előrelépést jelentett, több határozott vonallal, amelyek elegáns és sportos karaktert alkottak. A W116 volt a Friedrich Geiger utolsó Mercedes-Benz dizájnja, karrierje a Mercedes-Benz 500K-vel kezdődött 1933-ban.

W123 1977-ből
Mercedes W123

A Mercedes-Benz W123 típuskódú modellt 1976 és 1985 között gyártották. Ez volt a Mercedes-Benz történelmének legsikeresebb, legnagyobb darabszámban eladott modellje, összesen 2,7 millió talált gazdára. Készült belőle kupé, limuzin, nyújtott limuzin és kombi változat is. Mostanában az utóbbiak örvendenek a legnagyobb népszerűségnek elegáns vonalvezetésük és a króm kiegészítők miatt.

Magyarországon „zöldséges Mercinek” is nevezték, mert előszeretettel használta sok kisvállalkozó. Nemzetközi szinten taxiként is népszerű volt. Napjainkban a Közel-Keleten használják előszeretettel.

Nehéz meghatározni, hogy mikor is ért véget a korszak, amikor nemzedékekre, nem pedig évekre terveztek autót. A felső-középosztályban talán a W124-es volt az utolsó modell, amibe még minden tudást és anyagot belerakott a Mercedes. Az 1984-ben debütált W124-es formaterve Bruno Sacco, a Mercedes legendás dizájnerének nevéhez köthető.

Könnyen felismerhető a finomságot mellőző, mégis konzisztens karosszériáról. Ha külön-külön hasonlítod össze az elődjével az egyes elemeket, nem sok változást fogsz észrevenni, de ha egymás mellé állítod a két autót, akkor már egyértelmű a különbség. Az első futóműben külön szerelték be a spirálrugókat és a lengéscsillapítókat, hátul pedig megörökölte a 190-esben debütáló multi-link felfüggesztést, ami azóta a legtöbb modern autóban megtalálható.

Akkoriban világszámnak számított a légellenállási együtthatója a 0,28-as értékkel, még a korábbi rekordert, az Audi 100-ast is felülmúlta. Ekkor sokat számított, hogy az autó alja műanyag borítást kapott, így könnyebben tudott alatta áramlani a levegő. Elöl 1 ablaktörlő lapát volt, ennek különlegessége, hogy mozgása közben teleszkópszerűen „kinyúlt”, hogy a felső sarkokat is elérje. A hátsó fejtámlákat gombnyomásra lehetett ledönteni, a jobb kilátás érdekében.

Az 1980-as évek elején a Mercedes iránti nagy kereslet mind Németországban, mind külföldön igen kimagasló volt, sok autógyártót a feledésbe taszított, a Mercedes modelljeinek színvonala növekedett.

Az ezredforduló tájékán

Mercedes W140 1992
Mercedes W140, a bálna

A W140-es „bálna” hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Méretével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán. A közel egy évtizedig tartó tervezés és finomhangolás során egyetlen cél lebegett az igazgatóság szeme előtt, ami nem más volt, mint megalkotni a világ legjobb autóját.

A közönség az 1991-es Genfi Autószalonon csodálhatta meg először a világ akkoriban legmodernebb autójának számító W140-est. Az új zászlóshajóban bemutatkozott az adaptív felfüggesztés, ami növelte a stabilitást nagysebességű manővereknél, illetve tempós kanyarvételkor, hátul hidropneumatikus, multilink futómű dolgozott. Dupla rétegű, hangszigetelt ablakok garantálták a beltér teljes csendjét, a gombnyomásra behajló, fűtött tükrök és a tolatást segítő, csomagtartóból kiemelkedő fém pöckök akkoriban meglepték a Genfi Autószalon résztvevőit. A „Parameter Steering” elnevezésű kormányzás alacsony sebességnél megkönnyítette a hatalmas limuzin manőverezhetőségét.

A fejlesztése állítólag 1 milliárd (!) dollárjába került a Mercedesnek. A németes vállalatfilozófia nem tűrte az ehhez hasonló kilengéseket, így a főmérnöknek, Wolfgang Peternek búcsúznia kellett a Daimler-Benztől.

1998 májusában a Chrysler Corporation és a Daimler-Benz bejelentette, hogy egyesülni fog, a Daimler-Benz több mint 35 milliárd dollár értékben vásárolta meg az amerikai autógyárat. A DaimlerChrysler tőzsdei kereskedése ennek az évnek a végén kezdődött. A megállapodás értelmében kettős székhellyel és külön elnökkel rendelkeztek, és a DaimlerChrysler hivatalos nyelve az angol volt, továbbá a márkákat külön kellett kezelni.

A 2000-es évek elején a DaimlerChrysler megpróbálta megerősíteni pozícióját az autóiparban. Megvásárolta a Mitsubishi Motors 34 százalékát, ami a DaimlerChryslert a világ harmadik legnagyobb autógyártójává tette a General Motors és a Ford Motor Company után. A Mitsubishi azonban veszteségesnek bizonyult, és 2005-ben a DaimlerChrysler teljes mértékben lemondott a japán autóipari vállalat részesedéséről. A Chrysler 2006-ban 1,5 milliárd dollár veszteséget könyvelt el, és 2007-ben eladta. A DaimlerChrysler 2007 októberében átnevezte magát a Daimler AG-nek.

A 90-es években a biztonság volt a fő csapásirány a vezető autógyártóknak, a 2000-es évek elején pedig a környezetvédelemről szólnak a fejlesztések. A Mercedes több modelljében bevezette a BlueTec technológiát, ami egy kipufogógáz-tisztítási rendszer, az új, környezetbarát dízelmotorjaihoz. Az új moduláris rendszerrel jött ki BlueTec E320, GL320, ML320 és R320 is.

Mercedes SLS AMG 2010
Mercedes SLS AMG

2010-ben bemutatták az SLS AMG-t, aminek vonalait Mark Fetherston designer álmodott meg és alapul a 300SL Gullwinget vette. Az M159-es motorja, akkoriban a világ legerősebb sorozatgyártású erőforrása volt. Nem véletlenül ezt használták a Formula 1-ben Safety Carnak gyári állapotában!

A W205 kódjelű C osztályos modell hivatalosan 2013 decemberében a Detroit Auto Show-n mutatkozott be hivatalosan. Ez volt az első olyan autó, amely az új moduláris hátsókerék-meghajtó (MRA) platformot használja, ez lényegesen könnyebb és merevebb, mint az osztályba tartozó egyéb járművek. Ennél a modellnél már felfedezhető egy szemléletváltás a dizájnban, amely a jelenleginek a kezdetleges változata.

A GT sorozatot 2014-ben kezdték gyártani, azóta folyamatosan bővül a választható verziók száma. A Porsche 911 riválisának szánt GT-vel a Mercedes a 911-es családhoz hasonló palettát alakított ki. Különböző áron és teljesítményekkel, más-más karosszériaváltozatokkal érhető el ez a sportautó is. Az AMG GT R pedig az egyik legizmosabb változata a sorozatnak.

Csaknem 40 év után, 2018-ban a Mercedes bemutatta a G osztály második generációját, a G63 AMG-t, amely első ránézésre nem sokban különbözik elődjétől, viszont teljesen új technikai megoldásokat tartalmaz.

A Mercedes motorsportban betöltött szerepe

A történelem első, 1894-ben megrendezett autóversenyétől kezdve napjainkig, a Mercedes-Benz és elődmárkáinak szereplése a motorsportok terén egy olyan sikertörténet, amely már az automobil létezésének első napjaitól íródik. A XIX. századtól kezdve a stuttgarti verseny- és raliautók folyamatosan az élmezőnyben szerepelnek.

1894-es első autóverseny
Életkép egy 1894-es autóversenyről

Nem kellett sokat várni a DMG, valamint a Benz & Cie első motorsport sikereire. Meggyőző példa erre maga az első Mercedes, 1901-ben, 1902-ben és 1903-ban is győzni tudott a Nizzai Versenyeken. A Benz 200 hp versenyautó, ami elsőként lépte át a 200 km/órás sebességet 1909-ben, ami után hirtelen a „Blitzen-Benz” (Villám Benz) néven kezdték emlegetni.

Az 1920-as évek végén a kompresszoros Mercedes-Benz sportautók domináltak, amelyek minden rangosabb versenyen az élen végeztek. A „fehér elefántok” néven híressé vált S-sorozat különös jelentőséggel bírt. Az 1931-es Mille Miglia is a történelem egyik jeles momentuma, amelyet Rudolf Caracciola nyert meg a rövid tengelytávú SSK modellel.

Mercedes SSK
Mercedes SSK

Az ezüstnyilak legendája az 1930-as évekre datálható, amelyet 1955-ig csak a II. világháború tudott megszakítani. Az Ezüstnyíl kifejezést egy egész versenyautó-családra alkalmazzák. Rekorder járművek és versenyautók váltak legendává kimagasló műszaki megoldásaik, történelmi győzelmeik, illetve ezüst karosszériáik miatt, utóbbiról kapták a nevüket is. Ami abból ered, hogy lekaparták a festéket, ezzel is súlyt takarítottak meg.

A márka 1952-ben tért vissza a versenypályákra a 300 SL-lel, majd a W 196 R-rel két forma-1-es világbajnoki címet szereztek 1954-ben és 1955-ben, ugyanebben az évben a 300 SLR nyerte meg a sportautó világbajnokságot.

1954-es Francia Nagydíjon a 300 SLR-ek az élen
A 300 SLR-ek az élen az 1954-es Francia Nagydíjon

A márka 1955-ben hosszú évekre visszavonult a motorsporttól, de privát csapatok világszerte folytatták a hagyományokat gyári támogatással.

Mercedes DTM W202
A Mercedes W202 DTM változata

Csaknem 25 év elteltével a Mercedes-Benz visszatért a versenypályákra és kétszer is megszerezte az elsőséget a sportautó világbajnokság C csoportjában. A 2000-ben történt újjászervezése óta a Mercedes-Benz ismét részt vesz a DTM versenyeken és 2000-ben, 2001-ben, 2003-ban, 2005-ben és 2006-ban meg is nyerte a bajnoki címet. 2003-ban ráadásul a csapat az első három helyet megszerezte Bernd Schneider vezetésével. 2010-ben pedig Paul di Restával lettek bajnokok. 2018-ban Gary Paffett a Mercedesszel nyerte meg a bajnokságot, a gyártó behúzta a csapatok és a gyártók közt is az első helyet. Így kell egy páratlan korszakor lezárni - ugyanis még ebben az évben kiszálltak a sorozatból.

1994-ben visszatért a Formula-1-be először a Sauber-Mercedes (1994), majd a McLaren-Mercedes (1995-2014) révén. Ez alatt Mika Häkkinen kétszer, 1998-ban és 1999-ben, Lewis Hamilton pedig 2008-ban nyerte meg a világbajnokságot. A West-McLaren-Mercedes csapat 1998-ban megnyerte a konstruktőri világbajnokságot is, emellett a Mercedes-Benz összesen 10 alkalommal végzett a második helyen.

2010 egy új korszak hajnalát hozta, a Mercedes-Benz önálló csapattal tért vissza a Forma-1-be és szerződést kötöttek Michael Schumacherrel, akit visszavonulása után Lewis Hamilton követett a 2013-as szezon elején. A másik versenyző, Nico Rosberg élete első győzelmét egy Ezüstnyíllal érte el a 2012-es Kínai Nagydíjon. A gyári támogatású Mercedes AMG Petronas a 2013-as év végén a konstruktőrök között a második helyet ünnepelhette.

A harmadik ezüst nyíl az új érában
Az új érában is győzelemre törnek az ezüstnyilak

A 2014-es szezonban a Mercedes-Benz gyári csapata győzelmet aratott, a konstruktőri világbajnoki címe már a szezon vége előtt eldőlt. A pilóták világbajnokságán az első két hely sorsa az utolsó futamon dőlt el. Az Abu Dhabi Nagydíjon végül Lewis Hamilton végzett az élen, ezzel megszerezve második világbajnoki címét. A dobogó második fokára Nico Rosberg állhatott fel, ezzel pedig a csillagos márka csapata abszolút győzelmet aratott.

A Formula 1-ben azóta is aktívan részt vesz a márka saját csapattal, illetve motorszállítóként is helyt áll a top csapatok között. 2018-ban Lewis Hamilton megszerezte ötödik világbajnoki címét, illetve a Mercedes elhódította a csapatok közt az első helyet.

Lewis Hamilton 2018 Mexico
Lewis Hamilton megszerezte 5. világbajnoki címét

A széria 1996-tól használ Mercedes-AMG-ket biztonsági és orvosi autóknak, illetve DTM hétvégékre is szállít Safety Carokat a márka.

Mercedes Safety Car
A Formula 1 hétvégén használt biztonsági autó

Mercedes földön, vízen, levegőben

A háromágú csillag a motorizációt is jelképezhetné földön, vízen és levegőben, azonban a Mercedes a történetének kezdete óta nemigen hagyta el a földet, bár a teljesítménye nem éppen földhöz ragadt! Élen járt fejlesztésben, újításban. Személygépkocsikon kívül transzportereket, buszokat és kamionokat is gyárt. Az utóbbi pár évben társult a Silver Arrows Marine jachtépítő céggel, hogy megépítsék a tengerek ezüst nyilát, amely leginkább az S osztályra hasonlít. 14 méter hosszú, a 960 lóerős motorja 40 csomós végsebességet tesz lehetővé, amely átszámítva 75 km/h.

Legújabban összeállt a Lufthansa Technikkel, hogy egy ultraexkluzív gépet tervezzen. A tervekben futurisztikus magángépek és rövid, illetve középhatótávú repülők belső tereit készítették el a csillagos márka munkatársai, a kész munkákból azért visszaköszönnek a mostani Mercedesek belső tereinek formatervezési részletei.

Mercedes-Benz árak és eladási statisztikák

A Datahouse adatai alapján, a 2016-os számokat is jelentősen túlszárnyalva, 2017-ben is a Mercedes-Benz értékesítette a legtöbb prémium autót Magyarországon. Tavaly összesen 3223 darab Mercedes-Benz személyautót adott el a német óriás, ez a 2016-os darabszámot 25 százalékkal haladta meg. A truck üzletág 72 százalékos, míg a kishaszonjárművek értékesítése 82 százalékos növekedést ért el az előző évhez képest.

Az EUROTAX adatai alapján szalonból vásárolt Mercedes-Benz vételárának egy év után csak a 80 %-át éri. Öt év eltelte után például a Mercedes C-osztály a teljes árának mindössze 44%-ára csökken.

A külföldről behozott autók között sok a tíz év körüli Mercedes, ez nem csoda, mert az eredeti vételár 22%-áért meg tudod vásárolni.

A használt Mercedes áránál a legmeghatározóbb tényezők a fenntartási költség és az alkatrészek árai és a fogyasztás. Az olcsóbban fenntartható autók jellemzően kevesebbet veszítenek értékükből az évek alatt.

Forrás: