Létrehozva: 2020-10-05 08:15:09

Top 7 legérdekesebb EV koncepció a 2020-as Pekingi Autószalonról

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az elektromos autók jelenéről és jövőjéről hullt le a lepel Kínában.


Szeptember 26-án nyitotta meg kapuit a 2020-as Pekingi Autószalon, hogy az autók szerelmesei, az autóipar és különösen a kínai autógyártók termékei iránt érdeklődők 10 napon keresztül megszemlélhessék a legfrissebb csillogó-villogó újdonságokat, és leeső állal álljanak meg a futurisztikus koncepcióautók előtt. Ahogy azt már az elmúlt években megszokhattuk, idén is elsősorban a SUV-ok, illetve a NEV-szegmens (New Energy Vehicles) azaz a teljesen elektromos vagy hibrid hajtású kocsik körül forog a világ a kínai fővárosban. Ez nem is csoda, hogy rengeteg kiállító itt mutatja be legújabb elektromos autóját, vagy annak koncepcióját, hiszen jóideje az ázsiai ország számít az villanymeghajtású járművek legnagyobb piacának.

Most összeszedtük a legérdekesebb, legígéretesebb, vagy éppen legmeghökkentőbb elektromos autókat, melyekről az idei Pekingi Autószalonon rántották le a leplet. 

 

Hongqi E-HS9

A kínai autóiparban szinte megszámlálhatatlan mennyiségű új gyártó jelent meg az elmúlt években. A Hongqi nem ezek közé tartozik, hiszen már 1958 óta készít luxuslimuzinokat az államvezetésben dolgozó hivatalnokok számára. Szóval, amikor bemutatnak egy új Hongqi modellt, az általában nem marad észrevétlen. Nehéz is lenne nem észre venni egy ekkora SUV-t. 

Az autó a nem túl fantáziadús E-HS9 nevet kapta, és leginkább olyan, mintha egy BMW X7-es, egy Hyundai Palisade és egy Lincoln Corsair közös gyermeke lenne egy csipetnyi Rolls-Royce-al. Ez utóbbi annyira talán nem számít meglepetésnek, hiszen az E-HS9 tervezője korábban a brit luxusmárkánál dolgozott.

Hongqi E-HS9 elektromos SUV oldalról

Méreteit tekintve az autó kicsit nagyobb, mint az 5,1 méter hosszú és 2 méter széles X7-es, és bár a kiállításon bemutatott darabban csak két üléssor található, a luxus SUV akár hétszemélyessé is alakítható. 

Az E-HS9-hez két hajtáslánc érhető el. Az alacsonyabb teljesítményűben két elektromos motor található, melyek egyenként 215 lóerőt teljesítenek. Ez összesen 430 lóerőt biztosít az autó számára. Ám, ha ez nem lenne elég, akkor a hátsó tengelyt hajtó motor kicserélhető egy 329 lóerős egységre. Ennek köszönhetően már 544 lóerős teljesítmény repíti az exkluzív, luxus SUV-t. Így a nulla-százas sprintet négy másodperc körül teljesíti az autó, amely egyetlen feltöltéssel 480 kilométeres hatótáv elérésére képes. Ezek természetesen a gyártó adatai, és egyelőre független mérési eredmények még nem állnak rendelkezésre. 

Hongqi E-HS9 elektromos SUV szemből

Ahogy az sejthető, a Hongqi E-HS9 kizárólag a kínai piacra készül majd. A csúcsmodell pedig nagyjából 110 ezer amerikai dollárba (aktuális árfolyamon számolva 33,7 millió forintba) kerül majd. 

 

Neta Eureka 03 

Jellegzetes sziluettjének és hűtőrács nélküli orrának köszönhetően a Tesla Model 3 már eddig is a világ egyik legjellegzetesebb EV-je volt. Ám hamarosan új vetélytársat kaphat a Pekingi Autószalonon bemutatott Neta Eureka 03 koncepció személyében. A karcsú Art Deco dizájnú Eureka 03 a Neta elektromosautó-gyártó harmadik modellje lehet az U és az N01-es crossovert követően. 

Neta Eureka 03 elektromos szedán szemből

A Neta szerint az autó 800 kilométeres hatótávval rendelkezik majd, legalábbis a kissé már elavult NEDC mérési szabvány szerint. EPA szabványra átváltva még mindig 559 kilométer megtételére lenne lehetőségünk egyetlen feltöltéssel, ami még így is lenyűgöző adat. Csak összehasonlításként, a hátsókerékhajtásos sztenderd Model 3-as 402, míg az összkerékhajtásos, Long Range 518 kilométert képes megtenni EPA mérési adatok alapján. 

Az Eureka 03 nagyjából 4 másodperc alatt gyorsul százra, ami szintén gyönyörűen párhuzamba állítható a Model 3-mal – a Standard Range kivitelnek 5,6, míg a Long Range változatnak 4,4 szekundumra van szükség, hogy álló helyzetből indulva elérje a százas tempót. Természetesen azok, akik a legnagyobb teljesítményt hajszolják egy kompakt luxus EV-ben, azok válasszák a Tesla Model 3 Performance kivitelt, aminek elegendő 3,2 másodperc a nulla-százas sprinthez. 

Neta Eureka 03 elektromos szedán oldalról

A CarNewsChina.com szakértői szerint a Neta Eureka 03 első sorozatgyártású példányai valamikor 2022-ben érkezhetnek meg a kínai utakra. 

 

Voyah iFree

A Voyah, a kínai állam tulajdonában lévő Dongfeng Motor Corporation luxus részlege, amelyet idén júliusban hoztak létre. 

Voyah iFree elektromos SUV szemből

Az iFree, egy teljesen elektromos SUV prototípusa. Nyilvánvalóan ez még mindig egy, a kínai gyártókra jellemző, eltúlzott dizájnmegoldásokkal felcicomázott bemutatóautó. Ám az iFree egy mindenképpen egy olyan koncepció, amely figyelemre érdekes és ígéretes potenciált rejt magában. Már csak azért is, mert a bennfentes kínai szaksajtó szerint nem is kérdés, hogy a modell sorozatgyártása hamarosan megkezdődhet és akár már jövőre a szalonokba kerülhet az iFree.

Voyah iFree elektromos SUV oldalról

Az autó a Donfeng új, kimondottan elektromos járművek számára, házon belül fejlesztett EAAS (Electric, Smart and Secure Architecture) platformjára fog épülni, és bár az erőforrásról a gyár nem hozott nyilvánosságra adatokat, valószínűsíthető, hogy Donfeng legújabb generációs elektromos motorját fogják használni, ami az Aeolus Yixuan-EV-ben is dolgozik. 

Voyah iFree elektromos SUV szemből

Ami a dizájnt illeti, az iFree nem a kínaiak által előszeretettel alkalmazott Ctrl+C Ctrl+V „tervezési irányelv” szülötte. Valójában nagyon is különleges megjelenéssel büszkélkedhet, amit a Kun Peng, egy mitológiai madár ihletett. A hatalmas embléma, amely végigfut az orrész teljes szélességében, a madár nyitott szárnyait szimbolizálja.

 

Beijing Radiance

Felbukkant a horizonton egy potenciális rivális a Tesla Model S számára. Ám nem Észak-Amerikából vagy Európából érkezik, sokkal inkább a távolkeletről. És a rossz hír, hogy egyelőre még csak koncepcióként létezik.

Beijing Raciance szemből

A kínai állam tulajdonában lévő BAIC Group új márkájának feltett szándéka, hogy egy olyan futurisztikus megjelenésű elektromos járművet készít, amely teljesítményben bármelyik nagy riválissal felveszi a versenyt. 

Egyelőre a Beijing nagyon kevés információt árult el az autóról, a CarNewsChine úgy tudja, hogy a Radiance névre keresztelt modell maximálisan 800 kilométeres NEDC szabvány szerinti hatótávval rendelkezik. Ráadásul a gyártó szerint a sorozatgyártába kerülő kocsi 4-es szintű önvezető rendszerrel rendelkezik majd, amely nagyban hasonlít a Tesla Autopilot rendszeréhez.

Megjelenését tekintve a Radiance a futurizmus és a minimalizmus jegyében született, ám míg a koncepció verzióból sorozatgyártott autó lesz, még nagyon sokat fog változni a kocsi dizájnja. 

Beijing Raciance oldalról

Azt egyelőre nem tudni, hogy a tanulmány mikor kerülhet sorozatgyártásba – vagy egyáltalán sorozatgyártásba kerül-e –, ahogy azt sem, hogy Kínán kívül elérhető lesz-e bárhol. Minden esetre az a néhány kiszivárgott adat elég csábítóan hangzik ahhoz, hogy érdemes legyen szemmel tartani a Radiance-t. 

 

Great Wall Ora Futurist

A Great Wall Motors 2018-ban indította útjára teljesen elektromos almárkáját, az Orát. Az iQ névre keresztelt kompakt crossover és az Adora városi kisautó után a most bemutatott kompakt szedán egyáltalán nem hasonlít testvéreire. A Futura koncepció egyszerre futurisztikus és retro, és miközben megpróbálja felidézni az ’50-es évek hangulatát, az orra feltűnően hasonlít egy másik elektromos járműre, a Ford Mustang Mach-E-re.

Great Wall Ora Futurist szemből

Hogy ez mennyire volt szándékos, vagy véletlen, azt ne firtassuk. Ettől eltekintve a Futurist megjelenése kifejezetten retrósra sikerült. Bár érezni a klasszikus brit és japán autók hatását, ez nem feltétlenül egy rossz dolog. Az utastér és a műszerfal is az ’50-es évek hangulatát idézi. Egészen addig, míg szemet nem szúr a hatalmas, lebegő infotainment rendszer.

Great Wall Ora Futurist utastér

Bár a hajtásláncról nem hoztak nyilvánosságra semmit, ám az Ora márkanév alapján gyanítható, hogy a kocsi tisztán elektromos erőforrást kap majd. Nagyon úgy fest, a Great Wallnál már eldöntötték, hogy a koncepcióból sorozatgyártású modell lesz. Minden esetre – és a Mustang orrtól függetlenül – a Futurist egy olyan kocsi, amelynek van egyénisége, és jól helyt tudna állni a piacon, mint megfizethető árú EV. Megjelenésével garantáltan kitűnne a sok egykaptafás autó sorából. Kíváncsian várjuk, mit tartogat a jövő a koncepció számára.

 

Qoros Milestone

Bár a Pekingi Autószalont eredetileg április végén tartották volna, a koronavírus-járvány miatt végül el kellett halasztani. Ám úgy tűnik, megérte várni, mert most olyan izgalmas koncepciókkal találkozhatunk a kínai fővárosban, mint például a Qoros Milestone – egy szedán, markáns és meghökkentő formatervvel és avant-garde beltérrel. 

A Milestone, azaz mérföldkő dizájnját látva az embernek az jut eszébe, hogy a kínai koncepció és a Tesla Cybertruck tervezői minden bizonnyal egymás mellett ültek rajzórán. Viccet félretéve, az formatervet leginkább úgy lehetne leírni, hogy a határozott, éles, szögletes vonalak találkozása a lágy, finoman megrajzolt ívekkel. 

Qoros Milestone szemből

Qoros Milestone oldalról

Ám nemcsak az autó megjelenése szokatlan. Ugyanis a Milestone ajtajai nem a hagyományos módon, hanem kifelé és szét nyílnak. Meglepő, de nem túl praktikus megoldás. Az első és hátsó C alakú lámpák – melyek a cég felnagyított logójára hajaznak – csak még tovább fokozzák a Qoros által választott szögletes témát. 

Aztán ott van a beltér, ahol az egész szélvédő egyetlen óriási kijelző területként funkcionál, amely a kormánykerékről leválasztható távirányítóval kezelhető. A Milestone tervezése során már az 5-ös szintű autonómiára, vagyis a teljesen önvezető üzemmódra is gondoltak a mérnökök. Hiszen az autó az első ülések hátra csúsztatásával tágas kétülésessé változtatható, így kényelmesen kinyújtóztathatjuk a lábunkat, miközben a kocsi saját maga halad a megadott úti cél felé. 

Qoros Milestone szemből, nyitott ajtókkal

egy nő ül a Qoros Milestone vezetőülésében

 

A motor műszaki paramétereit egyelőre rejtély övezi. Ám a kínai média értesülései szerint a Qoros a koncepciót egy hatótávnövelővel rendelkező hajtáslánc köré fejlesztette. Másként fogalmazva, a Milestone elsősorban egy elektromos jármű, amelyet egy apró belső égésű motor támogat, hogy ezáltal még nagyobb hatótávot lehessen elérni. Akárcsak a BMW i3 REx esetében. 

 

Voyah i-Land

A Voyah i-Land formatervét az olasz Italdesign készítette. Az a cég, melyet Giorgetto Giugiaro alapított. Ő tervezte többek között a Lotus Espritet, a Maserati Borát, a BMW M1-et, DeLorean DMC-12-t, a Lancia Deltát, az Alfasudot, vagy a Volkswagen Golfot, hogy csak néhányat említsek a megszámlálhatatlanul sok munkája közül. 

Voyah i-Land szemből

Voyah i-Land oldalról

 

Az elektromos, luxus sportautó koncepcióját a Dongfeng Essa villanyos platformjára tervezték. Ám mivel csak egy tanulmányról van szó, egyelőre semmit sem lehet tudni azokról az adatokról, melyek mindenkit érdekelnének. Mint például a hatótáv, a töltési idő, vagy éppen a teljesítmény.

Az i-Land beltere kifejezetten futurisztikusra sikerült. A műszerfalat teljes szélességben hatalmas kijelzők uralják, még a kormánykerék közepére is került egy. Ülésből mindössze három van. Kettő hátul és egy elől. Az anyósülés leginkább egy zsámolyra vagy lábtámaszra emlékeztet. Az Italdesign szerint azért választották ezt a kialakítást azért választották, hogy egy pihenésre és munkavégzésre is alkalmas teret hozzanak létre. És akkor a sirályszárnyas ajtókat még nem is említettük. 

Voyah i-Land utastere

A Dongfeng elmondása szerint az i-Land a közeljövőben a Voyah márkanév alatt érkező kilenctagú elektromosautó-család előfutára. És ígéretük szerint az i-Land hármas szintű autonómiával érkezik majd már a jövő évben. 



Forrás:

 

Ajánlott cikkek: