Létrehozva: 2019-03-06 17:06:54

Támad a Bugatti Chiron ellenfele!

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Brutálisan jóra sikeredett a Bugatti-verő Koenigsegg Jesko – 480 km/h-s végsebességével a világ leggyorsabb hipersportautójának ígérkezik!


Több szempontból is különleges a Koenigsegg vadonatúj sportauója. Bődületes teljesítménye mellett nevét a cégalapító, Christian Von Koenigsegg édesapja után kapta.

Az Agera széria utódjaként debütált Jesko esetében újratervezték az 5 literes biturbós nyolchengeres erőforrást: méretesebb turbókat kapott, precízebb vezérléssel látták el és a világon a legkönnyebb, 180 fokos elékelésű főtengely található meg benne, amit egy V8-as számára alkottak. A főtengelyt Svédország déli részén állítják elő egy kis manufaktúrában, 5 kg-mal könnyebb lett a korábbinál, ezzel együtt pedig lehetővé vált, hogy az erőforrás kipörgethető legyen egészen 8 500-ig.

A motorral összehangolt erőátviteli rendszer is vadonatúj fejlesztés, a „Light Speed” névre keresztelt kilencfokozatú automata váltó minden korábbinál precízebb, gyorsabb fel- illetve visszakapcsolást tesz lehetővé az egyes fokozatok között. A „berendezés” 90 kilogrammot tesz ki az autó egyébként sem nehéz súlyából.

Koenigsegg Jesko hipersportautó oldalról

A hipersportautó tömege mindössze 1320 kilogramm. A külső újítások közé sorolható az óriási, bumeráng-formátumú hátsó szárny, mely rendkívül érdekesen a tetőívből indul, de még a hátsó kerekeken is tovább nyúlik. Elöl hatalmas splitter és mélyen előrenyúló légterelő fogadja a szempárokat, mindennek nyilvánvalóan hatalmas szerepe van az aerodinamikában. A Jesko utastere nem változott sokat az Agera és Regera típusokhoz képest, a fejlesztők a teljesítménybeli értékeket szerették volna az eddiginél is magasabb szintre emelni és ez sikerült is.

Nem mindegy azonban, hogy milyen üzemanyagot tankolnak az autóba, amennyiben szeretnék, hogy a maximális, 1 600 lóerős teljesítményt nyújtsa a hiperautó, E85 etanolt érdemes tankolni a gépezetbe. Sima mezei benzinnel működtetve sem tűnhet azért csekélynek az 1 280 lóerős teljesítmény.

Koenigsegg Jesko hátsó rész

A 480 km/h-s végsebesség nem csalás, nem ámítás, hiszen számítógépes szimulációkkal a Koenigsegg Jesko pontosan ezt az eredményt érte el. A csúcsautó árai egyelőre ismeretlenek, mitöbb ilyen ritkasággal Magyarország közútjain sem igen találkozhatsz, hiszen mindössze egy típusról tudni, mely hazánkban található.

Forrás:

Ajánlott cikkek: