Létrehozva: 2019-07-02 13:14:14

Születőben a BMW Vision M, az M részleg önálló autója

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Minden jel arra mutat, hogy a BMW M részlege elkészítheti újkori első önálló autóját, a Vision M-et.


Friss értesülések szerint a BMW Vision M akár már 3 éven belül gyártásba kerülhet. Ez azt jelentené, hogy valóban önálló, saját modellel jelentkezhet a BMW M részlege a közeljövőben. Miután az aktuális BMW i3 és i8 modelleknek nincs tervezett utódja, ez potenciálisan utat nyithat az olyan koncepciók előtt, mint a BMW Vision M. És úgy néz ki, meglépi a márka, amit megkövetelnek a rajongók és valóban gyártásba küldi a tanulmányautót. A teljesítményen felül sok részletet még nem tudni az autóval kapcsolatban, de az ígéretek szerint úgy fog majd viselkedni, mint az igazi M-es BMW-k.  

BMW Vision M oldalról
A felfelé nyíló ajtók – ahogy az BMW i8 esetében is – valószínűleg megmaradnak a sorozatgyártású verzión is

Az autó váza alumínium és szénszál ötvözetből készülhet majd, hasonlóan a jelenlegi BMW i8-hoz, de a motortérbe itt a 3 hengeres motor helyett egy 4 hengeres erőforrást álmodtak a tervezők. Az ülések mögött elhelyezett motort az első és a hátsó tengelyekhez kapcsolódó egy-egy villanymotor egészíti majd ki.  Így a rendszer összteljesítménye 600 lóerő körül lehet, mely 3 másodperces 100-ra gyorsulást és 300 km/h végsebességet eredményez majd. Ezek a számok inkább csak elméleti értékek, mintsem tesztpályán mért valódi eredmények, de megközelítőleg árulkodnak a sportautó képességeiről.

BMW Vision M hátulról
Három autó stílusjegyei keverednek a BMW Vision M tanulmányautón, a hátsó lámpák például az 1972-es BMW Turbo Concept hátsó traktusát imitálják

A BMW számításba vette annak lehetőségét is, hogy egy teljesen elektromos szuperautót készítsen, de a 600 lóerős teljesítmény elérése akkora akkumulátorpakk kialakítását tenné szükségessé, hogy az autó súlya bőven 2 tonna fölé lendülne. Az ekkora súlyt lehet ellensúlyozni hegyomlásnyi nyomatékkal, egyenesben könnyű gyorsnak lenni, de a kanyarokban és féktávokon már esetlenné válna a kocsi viselkedése, ami a sportos imidzsét ápolgató márkánál természetesen szóban sem jöhet. A hibrid kialakítással 1 600 és 1 700 kg közé várható az autó súlya, mely az a határ, amit még elfogadhatónak tartanak a BMW-nél. A fogyasztás maximum a károsanyag-kibocsátási normák miatt érdekes, állítólag tisztán elektromos autó módban 100 km megtételére lesz képes az autó.

BMW Vision M belső
A menetadatokat a hajlított üvegre vetíti ki a rendszer, az ülések memóriahabos tömést kaphatnak, a pohártartók pedig beépített giroszkóppal tartják vízszintesen a piát a kanyarokban

A néhány éven belül megjelenő, feltételezhetően az i8-ast váltó Vision M valószínűleg nem pont így fog kinézni, mint a mostani tanulmányautó, de ha a gyár hasonlóan jár el, mint anno a Vision Efficient Dynamics esetében, amiből ugye az ahhoz kísértetiesen hasonló i8 lett, akkor valami ilyesmi kinézetű sportautóra lehet számítani. A koncepcióautón megelevenednek a legendás BMW M1 vonalai csakúgy, mint az 1972-es Turbo Concept vagy a mostani i8-as stílusjegyei is. Az autóipar ugyan az önvezetés irányába megy, de ha projektje zöld utat kap, akkor talán a BMW M részlegének önálló autói lehetnek azok, amelyek még nyújtanak majd – a márka gyökereihez hűen – igazi vezetési élményt a német gyártó kínálatában.

Források:

Ajánlott cikkek: