Plus Coupé Competition csomag - R8
4 héttel ezelőtt

Plus Coupé Competition csomagot kap az R8!

A 2019-es Audi R8 ráncfelvarrott változatának bemutatása előtt a gyártó úgy döntött, kezd még valamit a jelenlegi modellel.

Az R8 a maga középen elhelyezett V10-es erőforrásával már önmagában sem tartozik a legvisszafogottabb sportautók közé, de vajon mi történik, ha ennek tetejébe Plus Coupé Competition csomagot kap a gyártótól?

Audi R8 V10 Plus Coupé Competition

Számos autógyártó áll elő időnként olyan ötlettel, hogy bizonyos modelleket úgymond „továbbgondolnak”, limitált számban különkiadású verziót kreálnak belőlük. Ezt részben azért teszik, mert amennyiben az alapmodell jól teljesített az értékesítésben, szeretnék a dolgot egy újabb, magasabb szintre emelni, másrészt akinek ezesetben a sztenderd R8 már nem nagy hűha, annak most lehetősége van lecsapni erre a szénszálas, teljesítményorientált gépezetre. A tervek szerint mindössze 10 példány fog készülni a típusból, melyet már most az Audi legteljesítményhajhászabb modelljeként emlegetnek.

Audi R8 V10 Plus Coupé Competition erőforrás

Az R8-at az összes Audi Sport által gyártott alkatrésszel ellátják, de emellett a gyártó számos ötletet merített a motorsportban szerzett tapasztalataiból is. A sportautó masszív, karbonszálas karosszériát kapott, az orrész lökhárítója alá spoilert szereltek. Oldalról minimál stílusban szoknyák szélesítik a járművet, hátuljára szénszálas diffúzor és hátsó szárny lett erősítve.

Audi R8 V10 Plus Coupé Competition hátulja

A mérnököknek hála az autó összességében több, mint 12 kilogrammmal kevesebbet nyom az alapmodellnél, a súlycsökkentéshez továbbá a karbon-kerámia fékrendszer mögött elhelyezett titán hátlap is hozzájárult. A Plus Coupé Competition csomag nagy mértékben növeli a leszorítóerőt is.

A gyártó egyelőre nem közölte a modell teljesítményre vonatkozó adatait, azonban az R8 V10 Plus Coupé 5.2 literes V10-es FSI erőforrásával 610 lóerő és 559 Nm csúcsnyomaték leadására volt képes. Az autó egy hétfokozatú duplakuplungos váltóval és a jól ismert quattro összkerékhajtással kooperált, végsebessége 330 km/h volt, a nullszáz sprintet 3,3 másodperc alatt teljesítette. Az alapmodell ezen értékek elérésére sajnos nem képes, annak végsebességét 315 km/h-ra szabták meg a tervezők.

Ha lehet azt mondani egy kormányra, hogy gyönyörű, akkor ebben a tekintetben az Audi R8 V10 Plus Coupe Competition viszi a prímet, ugyanis a kormány Alcantara bőrrel van bevonva, de emellett a szerencsés ügyfelek élvezhetik a Bang & Olufsen hangrendszer által nyújtotta hibátlan hangzást is.

Audi R8 V10 Plus Coupé Competition Audi Sport épület előtt

Az autóból mindössze 10 példány érkezik majd 2018 novemberében a kereskedésekbe, az ára 238 600 dollárról, vagyis több, mint 60 millió forintról indul.

Forrás:

Ajánlott cikkek:

Rendelhető autóink

Adatlap

AUDI A4

Évjárat: 2016 / 6

Futott km: 31 000 km

Motor: 2967 cm³

Teljesítmény: 200 kW

16 740 000 Ft
Adatlap

AUDI A7

Évjárat: 2012 / 10

Futott km: 62 220 km

Motor: 2995 cm³

Teljesítmény: 228 kW

11 120 000 Ft
Adatlap

AUDI A8

Évjárat: 2016 / 9

Futott km: 29 000 km

Motor: 2967 cm³

Teljesítmény: 193 kW

19 650 000 Ft
További ajánlatok
3 nappal, 7 órával ezelőtt

A Citroen újra beszáll az elektromos autózásba

Egy már meglévő koncepcióra építik fel a következő alternatív hajtású modellt, mely egy nagyszabású terv részét képezi

Elolvasom
6 nappal, 11 órával ezelőtt

A németek szerint a dízel nem halott!

Bármennyire is fáj nekem ezt leírni a Mercedes kristálytisztává tette, hogy látnak még jövőt a gázolajos motorokban

Elolvasom