Létrehozva: 2019-09-26 15:33:48

Plug-in hibrid verzióval bővül a BMW X1-széria

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

BMW X1 xDrive25e névre hallgat a prémium gyártó legkisebb szabadidő-autója, annak újonc, konnektoros változata.


 PHEV-kivitellel bővült a márka egy adott kompakt crossover-választéka, a bajorok ezen belül 56 kilométer tisztán elektromos üzemmódban történő megtételét ígérik, emellett pedig 43 g/km károsanyag-kibocsátást jegyeztek fel.

BMW X1 második generáció

Az öt üléses SUV megkapja a BMW 225xe Active Tourer által használt benzin-elektromos hibrid hajtáslánc frissített változatát, amelynek a WLTP-ciklus szerinti elektromos hatótávja 57 kilométer. Állítólag az Egyesült Királyságban már 2019 végén be lehet majd szerezni a konnektoros X1-et, azt viszont egyelőre nem tudni, mi mikor kapunk a típusból.

BMW X1 modellek az autóúton közlekedve

A BMW X1 erejét egy háromhengeres, 1,5 literes benzinmotorból nyeri, ám az egység önmagában csupán 123 lóerő és 230 Nm forgatónyomaték leadására képes. A hátsó tengelyhez szerelt, 94 lóerős villanymotorral kiegészülve az összteljesítmény 217 lóerő körül tetőzik, a nyomaték 385 newtonméter.

A keresztirányban beszerelt benzinmotor az első kerekekhez továbbítja az erőt, egy hatfokozatú automata nyomatékváltó segítségével, miközben az elektromotor a hátsó kerekek meghajtásáért felel. Ez egy olyan funkció, beállítás, amely a vezetési üzemmódtól függően lehetővé teszi, hogy az X1 xDRive25e olykor első, hátsó- és összkerékhajtással működhessen.

A BMW kereken 7,0 egész másodperces gyorsulást ígér a nulla-száz sprintre vonatkozóan, valamint 191 km/h-s végsebességet.

BMW X1 hátulja

A jármű az elektromos energiát a 9,7 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomagból származtatja. A villanymotor a BMW innovációs akkumulátorcellás technológiáját használja, ez lehetővé teszi az 56-7 km-es elektromos hatótávot 135 km/h-s sebességgel haladva.

Az akkumulátort akár hagyományos háztartási aljzatról, akár nagyteljesítményű fali csatlakozóról fel lehet tölteni. A gyártó azzal, hogy a lítium-ion egységet a hátsó ülések alatt helyezte el, a plug-in hibrid esetében megtartotta a benzin- és dízelüzemű X1 modellek sajátos, 450 literes csomagtartóját.

BMW X1 műszerfal

A járműhöz opcionálisan kérhető egy elektromosan működtethető vonóhoroggal felszerelt pótkocsi, melynek maximális terhelhetősége 750 kg.

Forrás:

Ajánlott cikkek: