Peugeot VLV, az üzemanyaghiány gyermeke
1 hónappal, 3 héttel, 4 nappal ezelőtt

Peugeot VLV, az üzemanyaghiány gyermeke

A Peugeot több száz elektromos autót készített a II. világháború alatt.

Jóval régebben léteznek már elektromos autók, mint azt a legtöbb ember gondolná. Példának okáért, nagyjából 80 évvel ezelőtt, a Peugeot több száz EV-t készített.

Miközben a német megszállás egyre fenyegetőbb közelségbe került, valamint a jegyrendszert kiterjesztették az üzemanyagokra is, a Peugeot 1941-ben kifejlesztett egy apró elektromos autót, amit VLV névre kereszteltek. Ez a Véhicule Léger de Ville kifejezés rövidítése, ami „könnyű városi járművet” jelent.

1941-es Peugeot VLV szemből

A VLV-t kifejezetten olyan embereknek tervezték, akiknek az autóit rekvirálták a megszálló német csapatok, vagy a jegyrendszer következtében nem tudtak üzemanyaghoz jutni. A Peugeot a formatervet „kerékpárautó” dizájnnak nevezte, és bár négy kereke volt, az első tengely szélesebb volt, mint a hátsó.

Az egyetlen villanymotort közvetlenül a hátsó tengelyhez kapcsolták sebességváltó vagy differenciálmű nélkül. A VLV a Peugeot szerint körülbelül 70-80 kilométer megtételére volt képes, a végsebessége pedig nagyságrendileg 35 kilométer/óra volt.

A Peugeot mintegy 377 példányt készített a VLV-ből a Párizs mellett, La Garenne-ben található gyárában 1941 és 1943 között. Korabeli feljegyzések szerint a legtöbbet postai dolgozók és orvosok használták.

1941-es Peugeot VLV hátulról

Bár a háborút követően a Peugeot visszatért a benzines és dízel autók gyártásához, az évek során azért egyszer-egyszer kísérletezett EV fronton is. 1989-ben elkészítette a J5-ös furgon, majd 1993-ban a 106-os hatchback elektromos változatát is. Ráadásul a 106 Electric közel egy évtizedig maradt gyártásban, és összesen 3 542 darab kelt el belőle az évek során.

A Peugeot jelenlegi palettáján megtalálhatjuk az e-208 hatchback modellt és az e-2008 crossovert. Akárcsak a 106 Electric esetében, ezek már korábban is létező, belsőégésű motorral szerelt autók elektromosított verziói.

Jelenleg is zajlik a Peugeot anyavállalatának, a PSA konszern és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) egyesülése. Az új cég Stellantis néven fog tovább működni és feltett szándéka, hogy a világ vezető gyártója legyen a fenntartható mobilitás terén.

A PSA tervei szerint a DS, a Citroën prémium almárkája lesz a vezető erő a vállalat elektromos törekvéseinek frontján. Emellett a Citroën nemrég mutatta be az ë-C4 villanyos hatchback modelljét, valamint elektromos kisteherautóját, az Ë-Spacetourert is.

Forrás:

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
2 nappal, 15 órával ezelőtt

Dízelmeghajtással érkezik a 2021 Cadillac XT4 Európába

A kifejezetten európai ízlésre szabott crossover 2 literes motorja 172 lóerőt teljesít.

Elolvasom
3 nappal, 13 órával ezelőtt

836 kilométer hatótáv, 1100 lóerő: már rendelhető a Model S Plaid

Méltó ellenfelet kap a Lucid Air elektromos luxusszedánja.

Elolvasom