Nem kerül kukába a VW ID.Buggy koncepció
2023-ban teljesen elektromos szabadidő-autóként születhet újjá a homokfutó.
A Volkswagen a 2019-es Genfi Autószalonon rántotta le a leplet az elektromos ID.Buggy koncepciójáról. A német gyártó a bemutató kapcsán arról beszélt, hogy annak ellenére szeretnék elkészíteni az autót, hogy tudják, eléggé apró az a piaci szegmens, amit a homokfutóval meg lehetne célozni.
A hírek szerint a VW eredeti elképzeléseiben az ID.Buggy az aacheni e.Go Mobile nevű céggel karöltve készült volna el, limitált példányszámban. Ám ez a terv már biztosan nem fog megvalósulni, hiszen az e.Go még a koronavírus-járvány előtt tönkrement, és tavasszal csődeljárás alá vonták a vállalatot.
A brit Car Magazine most arról számolt be, hogy a VW nem szeretné a kukába hajítani a projektet, ezért inkább továbbfejlesztik az ID.Buggy koncepcióját és egy megfizethető árú, elektromos szabadidő-autót készítenek belőle.
„Az elektromos autók egyre nagyobb népszerűségének köszönhetően az SUV-knak is változniuk kell. Mindig is azon gondolkodtunk, mi jöhet utánuk. A következő nagy dobás a teljesen elektromos SUV lesz” – nyilatkozta Jürgen Stackmann, a wolfburgi gyártó igazgatótanácsának tagja.
Az új modellre csak Ruggedzz néven hivatkoznak és úgy hírlik, a dizájn megőrzi majd az ID.Buggy tanulmányának legfőbb tulajdonságait: a hatalmas, off-road kerekeket, a jelentős hasmagasságot és a vagány formatervet.
Érthető módon, a Volkswagen jelen pillanatban elsősorban a MEB-platformra épülő villanyautóira kíván koncentrál. A hatalmas várakozásokkal övezett ID.3 és az ID.4 után érkezhet majd az ID.Buzz kisbusz és furgon kivitelben, valamint az ID.5 szedán és az ID.6 elektromos SUV is. Ebbe a modellcsaládba garantáltan jól illeszkedne az ID.Buggy/Ruggedzz szabadidő-autó is, amellyel kapcsolatban már annyit tudni lehet, hogy egy „olcsón legyártható, egyszerűen tisztán tartható, praktikus és gazdaságosan fenntartható” modellt tervez a VW. A kész koncepciót jövőre mutathatják be, az első példányok pedig legkorábban 2023-ban érkezhetnek.
Forrás:
Ajánlott cikkek:
- A Lucid Air nemcsak 832 kilométeres hatótávjával jár a riválisok előtt
- Nincs elég akksi ahhoz, hogy a világ összes járművét villanyosítsuk
- Fizetnél 418 milliót egy 1400 lóerős, kínai hipersportkocsiért?