Létrehozva: 2020-11-09 14:25:21

Nem a hatékonyságra megy a Porsche a hibrid 911-es elkészítésénél

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A teljesítményt helyezi előtérbe a gyártó a legikonikusabb autójának villanyosítása során.


A 911-es Porsche a világ egyik legismertebb járműve, amellyel a stuttgarti gyártó a mérnöki munka csúcsát, az egyik legkifinomultabb, legkiforrottabb platformot kínálja a vásárlói számára. Ugyanakkor a Porschét az évek során már számtalan kritika érte annak köszönhetően, hogy a 911-es generációi között szinte alig mutatkozik eltérés, és az új autók túlságosan is hasonlítanak az elődökre. Egyesek számára az innováció látszólagos hiánya inkább negatívum, míg mások úgy vélik, éppen ez a lassú evolúció, a kiérlelt mérnöki munka alkalmazása jelenti a 911-es legnagyobb előnyét a konkurenciával szemben. 

Ám úgy tűnik, nem kell már sokat várni a 911-es legjelentősebb technológiai változtatására, ugyanis hamarosan a német sportkocsikba is hibrid hajtáslánc kerülhet. Az Autoblog információ szerint azonban ez az átalakulás sokkal inkább a teljesítményről, mintsem a hatékonyságról fog szólni. 

A Porsche komoly tapasztalattal rendelkezik mind a hibrid, mind az elektromos járművek területén, amellyel csak kevés más autógyártó képes felvenni a versenyt. Vegyük hozzá mindehhez az anyavállalat, a Volkswagen-csoport pénzügyi hátterét, és egy olyan elegyet kapunk, amelynél kevés jobb, alkalmasabb táptalajt találunk jelenleg az autóiparban, hogy elvessük bele az innováció magjait. 

2021-es Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid szemből

A Porsche először a 2013-ban bemutatott 918 Spyderben alkalmazta a hibrid meghajtást, míg a Panamera Turbo S E-Hybrid volt a német gyártó első modellje, amely a „tömegek” számára is elérhetővé tette a technológiát. A Porsche emellett igen komoly tapasztalatot halmozott fel, köszönhetően a világ leginkább technikát és embert próbáló versenyét, a Le Mans-i 24 órás endurance futamot háromszor zsinórban (2015, 2016, 2017) megnyerő 919 Hybrid LMP1-es autójának 

Az összegyűjtött rengeteg információt és a tapasztalatot kamatoztatta a Porsche első teljesen elektromos modellje, a Taycan elkészítése során is. A 911 esetében azonban a „lassú víz, partot mos” elvet hagyja érvényesülni a német gyártó. Ugyanis kétség sem férhet ahhoz, hogy egészen addig nem fogják a hibrid – és/vagy elektromos – technológiát a márka legismertebb, legikonikusabb modelljében alkalmazni, amíg meg nem bizonyosodtak arról, hogy a hibrid meghajtás minőségi előrelépést képes biztosítani a 911-esek számára. 

Porsche 919 Hybrid LMP1 Le Mans-i versenyautók

A 911-es koncepcióját belső égésű motorokra találták ki, ezt pedig nem szerencsés kombinálni az elektromos mobilitással.” – nyilatkozta a Porsche elnök-vezérigazgatója, Oliver Blume. „Hiszünk abban, hogy az autókat egy előre meghatározott célnak megfelelően tervezzük, legyen szó elektomobilitásról, vagy belsőégésű motorokról, melyeket hibrid rendszerekkel kapcsolunk össze. A 911-es jövőjét illetően vannak jónak ígérkező ötleteink egy különleges, kimondottan teljesítményorientált hibrid modell elkészítésére.”

Blume arról azonban egyelőre nem kívánt bővebb információval szolgálni, mikor érkezhet az első hibrid meghajtású 911-es Porsche. Addig viszont csak találgatni tudunk, mire lehet képes a bivalyerős hathengeres az elektromos motor teljesítményével megtámogatva.



Forrás:

Autoblog

 

Ajánlott cikkek: