Létrehozva: 2019-08-07 12:31:38

Mostantól tovább bírja a BMW plug-in hibridje

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az 530e legfontosabb újítása a nagyobb akkumulátorból fakadó nagyobb hatótáv.


 

A BMW frissítette az 530e plug-in hibridet, mostantól nagyobb elektromos hatótávval rendelkezik a prémium limuzin. A korábbi 9,2 kWh-ás kapacitás helyett 12 kWh-át tud eltárolni az akkumulátor, mely méreteit tekintve teljesen megegyezik a régivel, azaz ugyanannyi akkumulátor térfogatban több energiát képes tárolni köszönhetően a legújabb technológiáknak. Az elérhető elektromos hatótáv a korábbi 45 km-ről (ami a gyakorlatban inkább csak 35 volt) 57 km-re nőtt.

BMW 530e plug-in hibrid oldalról

 A teljes töltés még otthoni körülmények között is megvan 6 órán belül, de a gyári gyorstöltőt használva 3 és fél óra is elegendő. A rendszer kombinált teljesítménye nem változott, a 184 lóerős 2,0 literes turbómotorhoz egy 113 lóerős villanymotor kapcsolódik, együttesen 252 lóval és 420 Nm-rel repítve a bajor limuzint. A fogyasztás mérséklése érdekében átdolgozták az elektronikát, a legújabb eDrive technológiával akár 20%-kal is kevesebb lehet az energiafelhasználás.

BMW 530e plug-in hibrid elolrol

Ennek megfelelően a korábban megadott 2 liter/100 km-es fogyasztás így akár 1,6 liter is lehet, legalábbis a gyáriak szerint. A valóságban persze mindkettő inkább elméleti adat, a felhasználók örülhetnek, ha vegyes körülmények között 7 literre le tudják vinni a kocsi étvágyát, ami egy ilyen súlyú és ilyen teljesítményű autótól még mindig nem rossz adat. Ahogy eddig is, a BMW 530e egyedül a már bevált és tökéletesen működő 8 sebességes automataváltóval érhető el. Kézi váltóra egyébként sem lenne már igény.

BMW 530e plug-in hibrid beltér

Ami a menetteljesítményeket illeti, az autó 235 km/h-ás végsebességre képes, gyorsulása 6,1 másodperc. Mostantól tisztán elektromos üzemben a korábbi maximális 90 km/h helyett akár 140-nel is mehet. De nem szabad elfelejteni, hogy a nagy légellenállás exponenciálisan emeli a fogyasztást, tehát inkább városban éri meg a benzinmotor beindítása nélkül közlekedni. A frissített modell ára még nem ismert, a kisebb akkukkal a hátsókerék-hajtású változat 16,6 milliótól, míg az összkerékhajtású 17,4 milliótól vihető haza.

Forrás:

Ajánlott cikkek: