Létrehozva: 2016-12-12 11:03:00

Minden más, ami elektromos!

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Múlt héten szerencsém volt innovatív elektromos eszközöket kipróbálni. Többek között elektromos kerékpárokat és egy Nissan e-NV 200-at. Kíváncsi voltam, mit tartogat számunkra ezeken a területeken is a jövő technológiája


Ultimate eBike Kereskedés

Pénteken egy partnerem meghívására részt vettem egy fotózáson, mely az Ultimate elektromos kerékpárokat értékesítő Electro Trade Hungary Kft. üzlete előtt volt. A fotózás alkalmával sikerült több elektromos kerékpárt és egy tisztán elektromos üzemű kisteherautót kipróbálnom. 

elektromos kerékpár bolt

Ízlésesen berendezett bolt várt minket 

A kerékpárok nagyon nagy meglepetést nem okoztak, talán az volt a legérdekesebb, hogy milyen sokféle verzióban érhetőek el. Kezdve a mountain bike-októl az általános városi kerékpárokig minden megtalálható, de akár fatbike is kapható elektromos verzióban. Voltak összecsukható modellek, teherszállító kerékpárok, de kaphatóak akár háromkerekű bringák is. Különösen jópofa volt az elektromos roller, amire szintén 30-70 km hatótávolságot írtak. 

elektromos kerékpár

Szinte minden kerékpárfajta kapható itt elektromos kivitelben 

A próba egy kemping bicikli jellegű eszköz kipróbálásával kezdődött, Végvári Attila, a Electro Trade Hungary Kft ügyvezető tulajdonosa utasításit követve nem volt nehéz menet. Az első tekerést követően a kerékpár automatikusan elkezdte a hajtást, melynek erősségét 3 fokozatban lehetett állítani. Amint abbahagytam a tekerést, átkapcsolt visszatöltés funkcióba és lassulni kezdett, majd enyhe fék funkcióval megállt. Tehát tekerni kell és segít hajtani. Ennyi, gondoltam, ennél többet nem tud egy ilyen masina... de aztán megmutattak egy mountain bike-ot, melyen már indulást elősegítő funkció is volt. Ez annyit takar, hogy egy szabályzó meghúzásával már szinte robogóként vagy motorként, kinek hogyan tetszik, használható a bringa, tehát tekerés nélkül is megy. 

elektromos mountain bike

A próbám egyik tárgya 

Ezeken kívül lehetőség nyílt volna további modelleket kipróbálni, de hideg is volt, és az idő is szorított már, így hagytam a lehetőséget máskorra. Ezek az eszközök bérelhetőek is a bolttól, a bérlet díja nekem egy kicsit borsosnak tűnt, de mindenképpen érdemes kipróbálni. A kerékpárok árai egyébként kb. 300 ezer forinttól egészen 800 ezer forintig terjedtek, de azt gondolom, 400 ezer forint környékén már a kényesebb ízlésűek is találnak maguknak megfelelő eszközt. 

NISSAN e-NV 200 / gyors áttekintés

A partnerem a fotózásra a Nissan Gablini budaörsi szalonjától kapott egy e-NV 200-at a fotózás napján. Kaptam a lehetőségen és kipróbáltam azt a járművet is. 

Elektromos kisbusz

Nissan e-NV 200 - tisztán elektromos áruszállító/kisbusz

Elsőre arra voltam kíváncsi, márkatársához (Nissan Leaf) képest mennyivel mutat nagyobb különbséget a modell. Pontosan nem jártam utána, hogy a hajtáslánc megegyezik-e a Leaf hajtásával, de gondolom, nagy különbség nincs a kettő között. Indítás, illetve bekapcsolás után szinte ugyanazon protokolok futottak le, mint a Leafben. Ugyanúgy működött a fedélzeti számítógép, ugyanazon funkciókat tudta, az üzemmódok is megegyeztek, de ez az autó másképpen üzemelt. 

Elektromos Nissan kisbuszElektromos Nissan kisbusz

Menet közben gyengébnek tűnt a Leafnél és rendes kisteherautós érzetem volt benne. Magassága ellenére nem billegett az autó, ez kimondottan meglepett. A kormányzása, fékei rendben voltak, a hasonlóság a Leaf és az e-NV 200 között ezeken a területeken nagyon nagy. Fűtése nehézkesnek tűnt, ez talán a nagy utastérnek tudható be. A kipróbált autó egy három üléssoros verzió volt, mindenképpen nagyobb utastérrel, mint egy Leaf, ezért is tűnhetett nehezebbnek a fülke befűtése. A kezelőszervek kézre estek, az információs rendszere jó és pontos volt, gondolok itt a navigációra.

Elektromos Nissan kisbusz

Összességében aktív Leaf használóként nem okozott nagy meglepetést az autó, napi 70-90 km megtételére alkalmas városi és elővárosi viszonylatban egyelőre, de nem is gondolt másra a Nissan, amikor megtervezte a járművet. Ételfutároknak és minden más olyan fuvarozással foglalkozó vállalkozásnak tudom ajánlani, aki az előbb említett távolságnál nem használná többre naponta a járművet. 

Borka J. Balázs

MAH Zrt.

Ajánlott cikkeink: