Megkezdődött az 590 lóerős Audi e-tron GT sorozatgyártása
6 hónappal, 6 nappal ezelőtt

Megkezdődött az 590 lóerős Audi e-tron GT sorozatgyártása

A Porsche Taycan megfizethetőbb áru alternatívája lehet.

Az Audi hivatalosan is bejelentette, hogy megkezdődött vadonatúj, tisztán elektromos modelljének, az Audi e-tron GT-nek a sorozatgyártása a németországi Neckarsulmban található Böllinger Höfe üzemben. Ugyanazon a gyártósoron, ahol jelenleg az Audi R8-as sportkocsi is készül.

Az e-tron GT az első elektromos Audi, amelyet Németországban gyártanak, hiszen az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback modelleket is a belgiumi Brüsszelben készítik. Szintén Böllinger Höfe telephelyen gyártják az A6, az A7 és az A8 plug-in hibrid verzióit.

Az Audi e-tron GT, a márka legerősebb elektromos járművének sorozatgyártása a neckarsulmi telephelyen elkezdődött. Az Audi által a Böllinger Höfében alkalmazott gyártási folyamat éppolyan egyedi, mint maga az autó. Még soha nem volt olyan négykarikás autó, amely ennyire gyorsan sorozatgyártásba került volna” – olvasható az ingolstadti cég hivatalos közleményében.

Audi e-tron GT szemből és hátulról, szélerőművek között

Az autó teljes gyártási folyamata szén-dioxid-semleges, miután a létesítmény az év elején átállt az öko-villamosenergia használatára. Az Audi a nyersanyagokat is újrahasznosítja a gyárban. Az egyik ilyen folyamat az „Aluminium Closed Loop”. Ennek részeként az e-tron GT készítése során keletkező hulladék alumíniumot visszaszolgáltatják a beszállítónak újrahasznosítás céljából. Végül az újrafeldolgozott alumínium ismét az Audihoz kerül, hogy ismét felhasználhassák a gyártás során. Még az A6 és A7 gyártásakor felhalmozódó különféle polimer hulladékokat is szétválogatják, felaprítják és különleges anyagokat gyártanak belőle.

A környezetbarát gyártási folyamat mellett az e-tron GT – amely ugyanarra a J1 Perfromance Platformra épül, mint a Porsche Taycan – egy nagyon komoly teljesítménnyel rendelkező autó lesz. Hiszen az elektromos hajtáslánc 590 lóerős teljesítménye révén az e-tron GT-nek mindössze 3,5 másodpercre lesz szüksége ahhoz, hogy nulláról 100-ra gyorsuljon. A 800 voltos töltőrendszernek köszönhetően a 90 kilowattórás akkumulátorcsomag 80 százalékra töltéséhez mindössze 20 percre van szükség.

Audi e-tron GT a gyártósoron, hátulról

folyamatábra az Audi e-tron GT gyártásáról

Emellett az Audi nemrég azt is nyilvánosságra hozta, hogy egy még erősebb kivitelt, az RS e-tron GT verziót is piacra fogják dobni. Ráadásul az ingolstadti cég már most büszkén hirdeti, hogy ez lesz minden idők legerősebb, sorozatgyártású Audija. Az autó két elektromotorral együttesen 640 lóerőt teljesít, ami hússzal több, mint amit az R8 Performance produkál.

És ami különösen érdekes, hogy a szakértők már most egy izgalmas, a Porsche Taycan megfizethetőbb árú alternatíváját látják az e-tron GT-ben. Mindezt úgy, hogy a rendeléseket legkorábban csak 2021 tavaszán lehet majd leadni a kocsira.



Forrás:

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
15 órával, 44 perccel ezelőtt

Frissítik a Mercedes-AMG GT 4 ajtós Coupéját 2022-re

A 63-as kivitel vadonatúj, adaptív felfüggesztéssel érkezik.

Elolvasom
1 nappal, 14 órával ezelőtt

A Tesla Model 3 már a 16. legkelendőbb személyautó a világon

A kaliforniai szedán minden idők legnagyobb példányszánban eladott elektromos autója.

Elolvasom