Létrehozva: 2016-08-08 16:19:00

Megérkezett a facelift a 3-as GT-hez

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A BMW-nél kezelésbe vették a 2013-as megjelenése óta változatlan 3-as GT-t. Erősebb motorokat és finoman átrajzolt új külső optikát kapott a modell.


Megújultak az intelligens vezető támogató szolgáltatások

Még a reggeli kávénkat se ittuk meg de a telefonunk már jelez: ”10 perc múlva indulás!” – jelentkezik be a BMW megújult applikációja. Az új GT előre gondolkodik, vagyis inkább a BMW Connected applikációja teszi ezt, amely össze van kötve az autóval, használhatjuk kirándulásokhoz és egyéb programokhoz is.  A túra útvonalát egyszerűen csak bepötyögjük az okos telefonunkba, amely összeköttetés alatt áll az autónkkal, így beszállás után az útvonalterv már látszik is a középkonzolon elhelyezkedő központi képernyőn. A sűrűn használt címeket és útvonalakat megjegyzi a rendszer.  Indulás előtt még átfuthatjuk az útvonal információkat, megmutatja a program az esetleges dugókat, útépítéseket és bármilyen egyéb forgalmat befolyásoló tényezőket. Mindez az új GT-ben tökéletesen működik és a jövőben további alkalmazásokat ígérnek még..

Ebben az ”okos-világban” világában egyre nagyobb szerepet kapnak a BMW-nél is a mobiltelefonok. Amellett, hogy a 3-as GT bluetooth-on kapcsolódik a telefonunkhoz, a középkonzolon helyet kapott egy indukciós töltő is, amellyel egyes okos telefonokat vezeték nélkül tölthetünk és összekapcsolhatunk az autó külső antennájával. Ezekhez jön még a Wifi-hotspot és egy USB csatlakozó.

Kívülről az autó részleteiben kell keresnünk a változásokat

Mostantól az alapfelszereltség részét képezik a LED fényszórók. Megváltozott az első lökhárító, a hátsó lámpákba integrált indexek villogási stílusa és formája, továbbá sportos dupla kipufogót kaptak a kismotoros 320i és 320d modellek is.

BMW 3 GT

Az érdekességek inkább a motorház alatt keresendőek

A nyolc motorverzióból négyet erősebbé és takarékosabbá tettek. Átlagosan 14%-os fogysztáscsökkenést értek el. Az új 320i mostantól 184 lóerővel, a 330i 252 lóerővel, a 340i 326 lóerővel és a 325d 224 lóerővel érhető el.

A szívó hathengereshez sem hasonlítható az új turbós hathengeres hangja

Épp a 340i csúcsmodellben ülünk. Az edddigi 335i-t váltja az eddig 306 helyett 326 lóerővel. Röviden megnyomva az indítógombot azonnal életre kel az erőforrás. A hidegen rekedt és erőteljes duruzsolást melegen felváltja a selymes soros 6 hengeres hangzás. Magasabb fordulatszámnál a 3 literes turbó motor érezhetően keményebben, ércesebben szól. A széria részét képező nyolcsebességes automata váltó gyorsan és zökkenőmentesen vált, bár nem is vártunk tőle mást. Álló rajtból az autónak kereken 5 mp kell a 100 km/h-hoz. A végsebessége 250 km/h-nál van limitálva. A 340i GT fogyasztása átlagosan 7,7 liter körül alakul, de ez természetesen függ a használattól és a kerékmérettől is.

BMW 3 GT

Gran turismo vs. Touring

A két autó közt szembetűnő a méretbeli különbség, a GT 20 centivel hosszabb a Touringnál a maga 4,8 méterével és magasságban is ráver 8 centit a kombira. Mindez azt jelenti, hogy a 3-asok közt messze a legnagyobb a GT ami a hátsó lábtérnél a legszemetszúróbb ahol 7 centivel több hely van a Touringgal szemben. A csomagtér is nagyobb, a maga 520 literével 25 literrel nyújt többet, ami még tovább bővíthető a 40:20:40 arányban osztott hátsó ülésekkel. 

A nagyobb méretért azonban fizetni kell. Az alapverzió, a 318 GT indulóára 38 300. –EUR ez az ár 3500-al több mint a Sedan és 1800-al több mint a touring alapára. A bemutatott applikáció használatához a Connected Drive Service csomag szükséges ami 700. –EUR-os tétel az extralistán

Ajánlott cikkeink: