Létrehozva: 2020-07-17 13:54:29

Megérkezett a 2021-es Maserati Ghibli Hybrid

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az első elektromosított Maserati 330 lóerős teljesítményre lesz képes.


Hivatalosan is új korszak kezdődött a Maserati 1914 óta íródó történetében, a modenai gyártó ugyanis bemutatta a 2021-re szánt Ghibli Hybridet. A Maserati első elektromosított autójában egy 2 literes, négyhengeres, turbós erőforrás található, amelyhez egy 48 voltos generátort, akkumulátort, valamint elektromosan meghajtott, e-Booster kompresszort kapcsoltak. A hírek szerint a 48 voltos „enyhe” hibrid rendszer egyúttal lehetőséget biztosít a lassítás, illetve fékezés közbeni energia visszatöltésre is.

„Ez a kombináció a hajtásláncok egy új korszakának kezdetét jelenti, és a szegmensben egyedülállónak számít. Valamint tökéletes kompromisszumot jelent a teljesítmény, a hatékonyság és a vezetési élmény között” – árulták el a Maserati illetékesei.

2021-es Maserati Ghibli Hybrid oldalról

A hibrid rendszerrel együtt a Ghibli 330 lóerős teljesítményre képes és a 448 Nm-es forgatónyomatékát már 1500-as fordulatszámon képes leadni. Ennek köszönhetően 5,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 255 kilométer/órás végsebességre képes. Akárcsak a többi Ghibli modellben, a hibrid változatban is egy nyolcsebességes ZF automata váltó dolgozik. Ám a hibrid rendszer ellenére is sikerült megőrizni a „jellegzetes Maserati hangot”, köszönhetően a mérnökök munkájának, akik speciálisan erre a célra készített rezonátorokkal látták el és optimalizálták a kipufogórendszert.

A Ghibli Hybrid motorja előre, az akkumulátorcsomag pedig hátra került. Ráadásul 80 kilóval kevesebbet nyom, mint a hathengeres dízel verzió és a súlyelosztása is jobb lett. Ezáltal sokkal stabilabbá vált a kanyarokban, és élvezetesebb vezetési élményt is nyújt. A Maserati azt is elárulta, hogy a hibrid Ghibli 20 százalékkal hatékonyabban képes felhasználni az üzemanyagot, mint a 3 literes V6-os.

A látványvilágot illetően a Maserati Ghibli Hybridet a kék színnel különböztetik meg a többi modelltől. A jövőben ez a kék árnyalat meghatározó lesz a hibrid technológiával rendelkező Maseratik körében. A Ghibli esetében az első ajtó előtt található, oldalsó légbeömlők, a féknyergek és a C-oszlopon elhelyezett logók kaptak ilyen fényezést. A beltérben szintén ezzel az árnyalattal találkozhatunk az ülések hímzett varrásain.

Az autó külsején történtek egyéb változások is. A Ghibli Hybrid új első hűtőrácsot kapott, sportosabb, agresszívabb kialakítású függőleges terelőlapokkal. A hátsó részen pedig a lámpatestet tervezték újra. A bumerángszerű profilt a 3200 GT és az Alfieri koncepcióautók inspirálták.

Az infotainment rendszer szoftverét frissítették az Android Automotive-ra, amely új grafikákat és gyorsabb teljesítményt kínál. A képernyő méretét szintén megnövelték 21,3 centiméterről (8,4 hüvelykről) 25,6 centiméterre (10,1 hüvelykre). A régi analóg műszeregység helyét pedig egy új, digitális műszerfal vette át. Természetesen a Ghibli Hybridbe is bekerült a Maserati új, Connect programja, amely szoftverfrissítéseket végez, ellenőrzi az autó állapotát és felügyeli a biztonsági szolgáltatásokat vészhelyzet esetén.

2021-es Maserati Ghibli Hybrid beltere

Az olasz autógyár elmondta, a Ghibi Hybrid csak az első egy egész sor elektromosított autó közül, ugyanis a Maserati azt tervezi, hogy a jövőben teljes modellpalattáját hibridesíteni fogja. A Ghibli Hybrid mellett szintén jövőre mutatkoznak majd be a Maserati első teljesen elektromos modelljei: az új GranTurismo és GranCabrio.

Arról azonban egyelőre nincsenek információk, hogy mekkora összeg fog szerepelni a Maserati Ghibli Hybrid árcéduláján.

 

Forrás:

Ajánlott cikkek: