Létrehozva: 2017-02-13 14:57:00

Megállíthatatlan a 2017-es Tesla Model S P100D

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Tesla Model S P100D olyan eredményt ért el a 0-100-as sprinten, amit más sorozatgyártott autó még nem produkált - megállíthatatlan.


Azzal mindannyian tisztában vagyunk, hogy a gyorsulás a sebesség változását méri. A Motor Trend által végzett tesztsorozaton, a P100D, 2.3-as eredményt ért el a 0-100-as sprinten, a legújabb Ludicous+ üzemmód használatával - ami minden Tesla tulajdonosnak elérhető szoftverfrissítés által. A vizsgálat másik részében, a 2219 kg-os szedán 10.5 tizedmásodperc alatt teljesítette a 400 méteres távot, szintén új rekordot döntve.

2017 Tesla Model S P100D

A Motor Trend gárdája az 50 km/h-ás gyorsulást vette alapul, ezt 0,05 századmásodperccel gyorsabban éri el a Tesla, mint az őt követő 911 Turbo S, 0.92-vel. 65 km/h-ig ugyan úgy haladnak, aztán a Tesla kicsit elhúz a Porsche-tól, tartva 0.2 másodperces előnyét, 95-145 km/h között.  A 400 méteres távot a Tesla 201 km/h-val a Porsche viszont 212km/h-val éri el. A sok lóerő azért tud érvényesülni az elektromotor nyomatékossága mellet, a Porsche 918 és a McLaren P1 is 140 km/h felett jóval keményebben tapaszt az ülésbe, mint azt a villanymotor teszi. Végülis, városon belül nem a végsebesség számít.

2017 Tesla Model S P100D műszerfal

Hogyan tudod elérni ugyan ezt a gyorsulást egy saját P100D-vel?

Először is keress egy biztonságos, lezárt pályát. A legújabb frissítéssel kell, hogy rendelkezzen az autód (v8.0, 2.52.22). Válaszd ki a Settings menüpontot, ezután Acceleration, ahol nyomva kell tartani 5 másodpercig a Ludicrous gombot. Mint a P90D-nél, itt is villogó fények kíséretében kérdezi az autó, hogy biztosan be akarod kapcsolni? Két lehetőség közül választhatsz: ”Nem, az anyukámat akarom!” vagy „Igen, csináljuk!”. Az utóbbit választva elindul egy folyamat, ami az akkumulátorokat és motort is optimalizálni fogja. Az akksik hőmérséklete kissé megemelkedik, valamint az elektromotorokat elkezdi hűteni a légkondicionáló rendszer. Néhány percet vesz igénybe az egész ügy, viszont szélsőségesebb időjárási viszonyok és többszöri gyorsulások esetén jobb, minimum 10 percnyi időt adni felkészülésre. Az autó jelezni fogja, ha készen áll a bevetésre. Ezután tartsd a féken a lábad, majd rúgj rá egyet a gázpedálra, ekkor átvált rajt-vezérlő üzemmódba, amit az autó szintén jelez a műszerfalon. Szilárdan tartsd a féket, amíg be nem nyomod a pedált, leszállva a fékről pedig, rakétaként lő majd ki az autó.

Tesla Arachnid felnije

Elon Muskot is meglepte a 2.3 másodperces eredmény, bebizonyosodott, hogy még ők is alábecsülték a P100D-vel szerelt Teslák teljesítményét. Az tesztben részt vett autó egyébként könnyebb, Arachnid névre hallgató kerekekkel rendelkezik, amik segíthettek valamennyit. Egyébként meg nyugodtan nevezhetőek gyári kerekeknek, mióta a felniket gyártó cég partneri viszonyba lépett Teslával.

Forrás:

Ajánlott cikkeink: