Két tanulmánnyal érkezik a Toyota a Tokiói Autószalonra
A Toyota hol máshol mutatná meg leginkább, hogy képzeli el a személyszállítás jövőjét, mint a Tokiói Autószalonon, ahol két érdekes tanulmányt lepleznek majd lee
2017 januárjában a CES-en már bemutatták a Toyota Concept-i elektromos tanulmányautót, azonban a japán gyártó most egy kisebb, sokkal városbarátabb tanulmányautóval, a Concept-i RIDE-dal fogja megörvendeztetni a nagyérdeműt. De hogy ne csak az autósokra gondoljanak, egy futurisztikus, elektromos rollert is kiállítanak majd a 2017-es Tokiói Autószalonon.
Mint ahogy az első Concept-i, az új RIDE is bepillantást enged, milyen elvek mentén képzelik el a Toyotánál az elektromos mobilitást és egyáltalán a közlekedést a jövőben. A Concept-i RIDE tervezésekor ügyeltek arra is, hogy akár mozgáskorlátozottak is kényelmesen használhassák a járművet, ugyanis a sofőr ülése az ajtóra tud csúszni, ezáltal megkönnyítve a beszállást. A sirályszárnyas ajtók nem csak design-célokat szolgálnak, hanem ezáltal nagyobb belső teret tudnak kialakítani, a RIDE hátsó tere viszont úgy került kialakításra, hogy könnyen lehessen kerekesszéket is tárolni benne.
Ahelyett, hogy a megszokott módon, kormánnyal kéne irányítani a Concept-i RIDE-ot, helyette joystick került bele, pont a mozgáskorlátozottak érdekeit szem előtt tartva. Emellett akiknek problémát okoz a környezetük felismerése, a Toyota mesterséges intelligenciája, az AI Agent mélyreható plusz információkkal szolgál az autót körülvevő térről.
Úgy tűnik, a Toyota a közlekedés egyéb formáival is meg akarja reformálni a piacot, ugyanis a Concept-i WALK is terítéken lesz a Tokiói Autószalonon. A Concept-i WALK egy… hát nem is tudom, micsoda. Valami átmenet a segway és az elektromos roller között. Ugyanis nem a test dőlésével lehet irányítani, mint a hagyományos segwayt, hanem a kormányra szerelt gombokkal, ezáltal sokkal könnyebben, egyszerűbben lehet vele a városi, zsúfolt tömegben is közlekedni.
A Toyota korábban a Priussal a hibrid-technológia egyik úttörőjének számított, azonban az utóbbi években a technológiai fejlődése nem lépett túl ezen, még mindig nincs teljesen elektromos modellje.
Ezen kívánnak változtatni azzal, hogy erőltetett ütemben fejlesztik az elektromos autó-fejlesztéseiket. De az akkumulátortechnológiában is áttörést várnak, ugyanis az eddig lítium-ion akkumulátorokat váltanák fel szilárd-alapú akkumulátorokkal, ahol az energia tárolás folyékony elektrolit nélkül valósulna meg, ezzel akár háromszor nagyobb energiasűrűséget elérve a hagyományos akkumulátorokénál.
Forrás:
Ajánlott cikkeink: