Készen áll az Audi az újjászületésre
Az elektromosság felé fordul a négykarikás autógyártó
Az Audi vezetősége azt ígéri, hogy az idei ismét az ő évük lesz. 2018-ban ugyanis az új WLTP-teszt (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) hatására jelentősen visszaestek az eladások és a bevételek.
A cég pénzügyi igazgatója, Alexander Seitz a 2019-es sajtótájékoztatón elmondta, hogy sokkal jobban felkészültek a WLTP kibocsátási szabályozások második fordulójára. A vállalat általános működési engedélyt szeretne kapni minden hajtóegységére, 2019 végéig.
A termékkínálat egyszerűsítése mellett az új szabályozásoknak köszönhetően az Audi csökkenteni tudja a károsanyag-kibocsátást. Seitz szerint ez segíthet feledtetni a Volkswagen Csoport dízelbotrányának hosszútávú hatásait.
A környezetvédelmi okok miatt egyre szigorodó szén-dioxid kibocsátási szabályozásoknak való megfelelés az Audi legfontosabb tervei között szerepel. 2025-ig minden gyárukat szén-dioxid semlegessé kívánják tenni, és 30 új elektromos autót mutatnak majd be. Ez egyébként a Volkswagen Csoport széleskörű elektrizálási programjának szerves részét képezi. A csoporton belül összesen 70 elektromos modell piacra dobását tervezik 2030-ig.
„Az elektromos autók tulajdonosai 60-70%-ban elkötelezettek a technológia iránt. Az Audi vadonatúj E-Tron elektromos SUV-t is rendkívül pozitívan fogadta a közönség” - mondta az Audi vezérigazgatója, Bram Schot.
Seitz a pénzügyi főnök elmondta, hogy még egy hasonló dízelbotrány nem fog előfordulni, ami korábban történt. Az Audi egy többrésztvevős ellenőrző rendszert vezetett be minden új modellre, és szigoríották a belső dokumentációs folyamatokat is. Amerikában már visszavásárolták, vagy javították a kibocsátási botrányban érintett autók 85-át. Ezenkívül átszámítva jelen árfolyamon 252 milliárd forintot fizettek be büntetésként a német állam számlájára.
Vajon sikerül-e talpra állnia az Audinak a közelmúlt negatív eseményei után?
Forrás:
Ajánlott cikkek: