Létrehozva: 2019-05-31 15:03:33

Jön a ráncfelvarrott Skoda Superb és hibrid változatban is elérhető lesz

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A modellfrissítés legnagyobb dobása, hogy csehek zászlóshajója végre hibrid változatban is kapható lesz


Megújul a 2015-ben bemutatott, harmadik generációs Skoda Superb. A már esedékes ráncfelvarrással újak lesznek az első-hátsó fényszórók, de a kívülről legszembetűnőbb változás az autó orrát érinti. A hűtőrács kerete vastagabb lesz, a lökhárító pedig nagyobb fekete betéteket kap LED-lámpasorral kiegészülve. De a lényeg nem ez. A lényeg, hogy a modellfrissítéssel a márka zászlóshajója 2020-tól konnektoros hibrid változatban is elérhető lesz Skoda Superb iV néven.

Skoda Superb iV 2020
A töltő csatlakozója a hűtőrácson található fedél kinyitását követően érhető el


A gyár eddig nem igazán törte magát a hibrid vagy teljesen elektromos autók fejlesztésén, így van mit bepótolnia a konkurenciához képest. A Superb hajtásláncában a Passat GTE Plug-in-Hibridből  már ismerős rendszert építik, az autó orrában a 156 lovas 1,4 TSI turbómotor dolgozik össze egy 115 lóerős kiegészítő elektromotorral. A két erőforrás együttesen 218 lóerő és kereken 400 Nm forgatónyomaték leadására képes, az erő átvitelét pedig a strapabíróbb, olajban futó 6 sebességes duplakuplungos váltóra bízzák.

Az akkumulátora 13 kWh kapacitású, mellyel a WLTP ciklus alapján legalább 55, tisztán elektromosan megtehető kilométert kapnak a leendő tulajdonosok. Az akkupakk a hátsó tengely elé, a kocsi padlólemezébe kerül, így az eredetileg ott található üzemanyagtartály a csomagtér alá költözik. A megoldás hátránya, hogy a csomagtér mérete a limuzin esetében 625-ről 485 literre, míg a kombinál 660 literről 510 literre csökken.

Skoda Superb iV 2020 szerkezet
Az eredetileg 66 literes üzemanyagtartályt (a képen piros színnel jelölve) 50 literesre kurtítják és átköltöztetik a hátsó tengely fölé, ezzel elrabolva némi teret a csomagtartótól


A modellfrissítéssel az autó normál és hibrid verziója között csak minimális különbségek lesznek. A hátul elhelyezett iV jelölésen túl a tömör hűtőmaszk, a méhsejtmintás alsó rács és a léggőbeömlők aktív lamellái jelzik, hogy a hibrid modellről van szó. 2020-tól első ízben rendelhető a nagy Skodához előre a full LED Matrix fényszóró, mely az aktuális közlekedési helyzet, az időjárási viszonyok, a menetmód és a sebesség figyelembevételével változtatja a világítás képét és fényerejét. Hátulra minden felszereltségi szinten egyformán diódás lámpák biztosítják a láthatóságot.

A beltér nem változik jelentősen, az újdonságokat az elegáns krómozott díszek és az újfajta kárpitanyagok használata jelentik. A bőrülések varrását mostantól kontrasztos cérnával készítik, mely stíluselem visszaköszön az ajtókárpitokon is. A Laurin & Klement csúcsmodellhez kérhető lesz Alcantara tetőkárpit fekete vagy bézs színekben is. A sportos vonalat a Superb Sportline képviseli, a többi modelltől 10 mm-es ültetés és a fekete színű ablakkeret, tükörház, hűtőrács illetve kerekek különböztetik meg.

A felszereltség részét képezi mostantól a Trailer Assist nevű vontatmány stabilizáló automatika és a 360 fokos kamerarendszer, mely felülnézetből mutatja az autót és környezetét parkoláskor. A fedélzeti elektronika modernizációját követően a Superb képes lesz interneten keresztül érkező szoftverfrissítésekre is. További érdekesség, hogy a hibrid változat E-noise hanggenerátora - az EU idevágó szabályozásának megfelelően –tisztán villanyüzemben bekapcsol és hanggal jelzi az autó közeledését a gyalogosok és a kerékpárosok számára.

Skoda Superb 2020 modellfrissítés Sportline belső
A Superb Sportline felszereltség választása esetén kívül és belül is a fekete színű díszítőelemek dominálnak


A hibrid modellel 10 darabosra bővül a választható motor/hajtáslánc kombinációk száma. Dízelfronton az alapot az 1,6 literes 120 lóerős motor jelenti 7 sebességes DSG-váltóval. A következő lépcső a 2,0 literes TDI 150 lóerővel, mely társítható 6 sebességes kézi- vagy a 7 gangos DSG-vel is. A csúcsot a 190 lovas dízel erőforrás képviseli, melyhez már rendelhető összkerékhajtás is. Ez utóbbi motorhoz minden esetben duplakuplungos egység csatlakozik. A benzinesek között a belépőt az 1,5 literes TSI jelenti 150 lóerővel és hatos kézi- vagy a 7 fokozatú DSG automata váltóval.  A következő szintet a kétliteres turbómotor képviseli, mely elérhető 190 illetve 272 lóerős változatokban. Ezekhez mindenképpen a 7 fokozatú DSG jár és a legerősebb verzió csak 4x4-es kivitelben lesz kapható. A hivatalos árak egyelőre nem ismertek, nem tudni, hogy a modellfrissítés érkezésével a Skoda tervez-e emelést vagy bármilyen változtatást a jelenlegi finanszírozási feltételekben.

Források:

Ajánlott cikkek: