Létrehozva: 2018-09-07 10:05:36

Ízelítő az új Mercedes EQC elektromos SUV-ből

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A vadonatúj modellt 2018 őszén mutatják be, ez lesz a gyártó első tisztán elektromos hobbiterepese.


 

A most még csak részleteiben látható tanulmányautóról újabb ízelítőt adott a Mercedes. Az EQ elektromos koncepciót először 2016-ban mutatták be, az első hivatalos megjelenése pedig a 2018 őszi Párizsi Autószalonon lesz. Ez a gyártó elektromos EQ almárkájának első modellje. Most videókon látható néhány új részlet az SUV-ból.

Az eddig csak kémfotókon szereplő modell bevezetését a Mercedes az Audihoz hasonlóan építette fel. Lépésről-lépésre hozta közelebb a közönséghez prototípusok segítségével, akárcsak az Audi tette a közeljövőben érkező E-tronnál. Az autó farán LED csík fut végig, mely széltében összeköti a hátsó lámpákat a mai SUV trendeknek megfelelően. Hasonló megoldással találkozhatunk a KIA Sportage-en és a Porsche hobbiterepesein is. Ami már sokkal egyedibb részlet, hogy az autó orrán szintén LED fény fut keresztül a hűtőrács fölött.

A Mercedes újdonsága a Jaguar I-Pace, a Tesla Model X és az előbb említett Audi E-tron versenytársa lesz, és először 2020-ban kerülhet az utakra. Az autó valamivel nagyobb a GLC-nél, és a Mercedes többi típusához hasonló formatervet kap. A gyártó nem akart az első elektromos SUV-jának egy merőben új formavilágot adni, így inkább hozzáigazította a márkaarculathoz.

Egy újonnan fejlesztett platformra épül, amely alumíniumból és melegen hengerelt nagy szilárdságú acélból áll. A mérnökök két elektromotorral kivitelezték a hajtást. Összesen 75 kilowattórára és 400 lóerő körüli teljesítményre lehet számítani, mellyel a jelenlegi legerősebb AMG GLC 43-as 367 lóerejénél is többet tud majd. A kardántengely szerepét egy vezetékköteg veszi át, mely az aktuális vezetési helyzetnek megfelelően osztja el a nyomatékot, akár az erő 100 százalékát az első vagy a hátsó tengelyhez küldve.

Az akkucsomag következtében a SUV legalább két tonnás lesz, ám ennek ellenére is kevesebb, mint 5 másodperc alatt lesz százon. A hatótáv pedig közel 500 kilométeres lesz a Mercedes szerint. A beltérben az új A-osztályból érkező MBUX (Mercedes-Benz User Experience) információs rendszer kap helyet, melynek fő eleme a műszerfal felén végighúzódó érintőképernyős felület. Az EQC egyik egyedi jellemzője a többi modellhez képest a szögletes levegőbeömlők a kabinban.

Odafigyeltek a légellenállás csökkentésére is, az ablaktörlő lapátokat elbújtatták, hogy a motorházfedélről érkező áramlatok ne törjenek meg. A klasszikus értelemben vett hűtőrács feleslegessége szintén előnyt jelent a légellenállás szempontjából, ahogy a jármű viszonylag sima hasa is jobb levegőelvezetést eredményez.

Az EQC után az EQ A ferdehátú elektromos autó fog érkezni a Mercedesnél, mely szintén 2020-ban lesz elérhető. A kisebbik modellben is két elektromotor fog dolgozni 271 lóerős összteljesítménnyel.

Forrás:

Ajánlott cikkek: