Itt az új Hyundai i30 N: 271 lóerő, és új hátsó kialakítás
2 hónappal, 2 héttel, 2 nappal ezelőtt

Itt az új Hyundai i30 N: 271 lóerő, és új hátsó kialakítás

A Hyundai előrukkolt az i30 N „Fastback” változatával, melynek a hátulja ugyan különbözik az előző ferdehátú modelltől, ám az alváz és a motor ugyanaz.

A Hyundai i30 N 2017-ben került piacra, amit a Veloster N követett, most pedig itt az új i30 N Fastback.

A műszaki adatok nem tartogatnak túl sok meglepetést. Adott a 2.0 literes soros elrendezésű, négyhengeres turbómotor, 247 lóerővel, ami 271-re növekszik, ha a Performance változat mellett döntesz. Európában nem lesz sok választásuk a vásárlóknak, hiszen csak ez utóbbi érkezik a kontinensre. Ennek oka pedig pofon egyszerű: a Performance változat 95%-os eladási mutatót produkált eddig, így semmi értelme az alacsonyabb teljesítményűvel próbálkozni.

Hyundai i30 N Fastback

Sztenderd felszereltséghez tartoznak az állítható lengéscsillapítók, illetve szintén alap a hanghatásokban bővelkedő kipufogó is. Hatsebességes, manuális váltó felel az erőátvitelért, a meghajtást pedig az első kerekek végzik. A Performance változat elektronikusan állítható differenciálművel is rendelkezik.

Az i30 N előző verziójáról nehéz rosszat mondani, így minden hasonlóság örvendetes. Vannak azonban apró különbségek is. A prototípus tesztelésekor a mérnökök elmondták, hogy az első rugóállandó csökkentésével, és egy vékonyabb stabilizátor használatával sikerült csökkenteni az autó alulkormányzottságát.

A változás és a különbség nem drámai, ám az előrelépés megkérdőjelezhetetlen. A belső tér jelentősen emlékeztet az előző verzióra, a kormányon lévő kék gombokat mondjuk kicserélték feketére. Érdekes húzás ez, hiszen ezzel elveszett az egyetlen olyan színhatás, ami kiemelkedett az egyébként egyszínű utastérből.

Hyundai i30 N Fastback beltér

Az esemény rangját emelve a Hyundai két profi autóversenyzőt kért fel a bemutatóra: a WTCR sorozatban versenyző Gabriele Tarquinit és a WRC Rali-világbajnokság pilótáját, Thierry Neuvillet, akik Róma és Párizs közti időfutamon mérték össze tudásukat. Végül Tarquini győzött, méghozzá 8 perc 18,49 másodperces idővel – ami hihetetlennek hangzik mindaddig, amíg el nem áruljuk, hogy a futam igazából Romo és Paris nevű dán városok között zajlott.

Hyundai i30 N Fastback versenypályán

Az autó hivatalos bemutatójára a Párizsi Autószalonon kerül sor. Az árak egyelőre nem szivárogtak ki, a várakozásoknak megfelelően kicsivel az előző modell ára felett lesznek.

Forrás:

Ajánlott cikkek:

További ajánlatok
4 nappal, 11 órával ezelőtt

20 milliárd euróért rendel akkumulátorokat a Daimler

A Mercedes-Benz 2022-re 130 olyan modellvariánst szeretne kínálni, amelyek valamilyen formában elektromos üzemben működnek, ebbe az elektromos buszok és haszongépjárművek is beletartoznak

Elolvasom
1 héttel, 5 nappal ezelőtt

A Pininfarina 1000 lóerős SUV-t készít

A modellhez a Rivian technológiáját használják fel

Elolvasom