Létrehozva: 2018-08-15 16:12:52

Ilyen lesz a következő 3-as BMW

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A bajorok legkeresettebb modelljének új generációját hamarosan bemutatják


A hármas BMW mindenki számára jól ismert fogalom, régóta megkerülhetetlen tényező a kategóriájában. Az új, hetedik generációnál a jól bevált receptet fejlesztették tovább. Megmaradt a hátsókerék-hajtás, ám fontos újításokkal is készülnek. A G20 kódnevű típus a 2011 óta gyártásban lévő hatodik szériát váltja, mely húzómodell a gyártó kínálatában.

2019 BMW G20 hármas széria, fehér színben.

Az autót hivatalosan 2018 októberében mutatják be a Párizsi Autószalonon, tehát az online leleplezésre szeptember második felében lehet számítani. Az első kémfotókon 2016 januárjában lehetett látni, azóta egyre több részletet mutattak meg a végleges verzióhoz közelítve, így már körvonalazódik az autó kinézete.

2019 BMW G20 hármas széria, kémfotón az utcán.

A belépőszinten háromhengeres benzinmotor lesz, a kínálat csúcsán pedig a kicsit később érkező M3 CS helyezkedik el. Ahogy a jelenlegi verzióból is létezik hibrid hajtású változat, úgy a következő generációból is lesz 330e plug-in hibrid kivitel. Külsőre is jól meg lehet különböztetni A G20-at, többek közt újak az első fényszórók és a hátsó lámpák, nagyobb veséket kapott, továbbá a lökhárító és a beömlők is másak.

2020 BMW G20 hármas széria kombi, kémfotón.

Mivel a hármas már a CLAR elnevezésű platformot használja a nagyobb testvéreihez hasonlóan, így várhatóan növekedni fog a tengelytáv. Ennek köszönhetően pedig nagyobb hely juthat majd a bent ülőknek. Az autó belterében nem lesz nagy változás, az eddigihez nagyon hasonló formákkal és kialakítással dolgoztak a tervezők. Digitális műszeregység és az eddiginél nagyobb központi kijelző kap helyet a műszerfalon, a felhasznált anyagokra pedig aligha lehet majd rossz jelzőket találni.

2019 BMW G20 hármas széria adattáblázat.

A táblázatban ugyan nem szerepel, de a BMW a későbbiekben egy teljesen elektromos verziót is készít a Mercedes C-osztály és az Audi A4 riválisaként számon tartott hármasból, ezzel pedig nem mással veheti majd fel a versenyt, mint a Tesla Model 3-mal. A hetedik generációból is az M3 verzió lesz a csúcs, abból is a CS-kivitel. A hírek szerint több mint 50 kg-ot faragtak a súlyából a jelenlegi modellhez képest. Először a szedánt fogják bemutatni, aztán nem sokra rá a kombi verziót, a GT pedig nem lesz frissítve még egy jó darabig.

A hármas sorozatot 1975 óta gyártja a BMW, az első széria az E21 kódnevet viselte. Ekkor még a modellválaszték csak a kétajtós limuzinból állt, és mindegyik verzióban az M10-es blokk dolgozott. A jellegzetes cápaorrú E21 nagy sikert aratott, és egészen 1983-ig gyártották, az utolsó két évben már a második generációval párhuzamosan.

Forrás:

Ajánlott cikkek: