Létrehozva: 2017-09-06 13:35:00

Egy Tesla Model S elérte a 480 ezer km-t

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Amerikában egy Tesloop nevű taxivállalat Model S-e érte el ezt a hihetetlen futásteljesítményt, alig 2 év alatt, miközben kiszámolták, mennyit spóroltak egy elektromos autóval


Az elektromos autók viszonylag drágák és még ha némelyik 400 km-es hatótávval rendelkezik is, egész egyszerűen nem mindenki igényeinek felelnek meg. De az egyszerűbb hajtáslánc olcsóbb fenntartási költségeket és drasztikusan alacsonyabb üzemanyagköltséget ígér.

Az igazi kérdés: mennyit tudsz spórolni egy elektromos autóval egy hagyományos robbanómotorossal szemben?

Egy amerikai taxitársaság kizárólag Teslákat használ, innen ered a nevük is, ami Tesloop. Egyik autójuk a napokban érte el a 300 ezer mérföldet, ami átszámítva 480 ezer km. Ez már bőven elegendő táv, hogy kiszámolják, mennyivel is éri meg jobban Teslát tartani.

A Tesloop elmondása szerint ez a legelső Model S, ami szolgálatba állt nálunk 2015-ben, azóta havonta több mint 27 ezer km-t tettek meg vele. De a hatalmas futásteljesítmény ellenére a fenntartási költségek alacsonyak maradtak, alig 10.500 dollárt áldoztak rá. A poén az egészben, hogy ez üzemanyagköltséggel együtt ennyi. 6.900 dollárt a menetrendszerű szervizek vittek el, míg 3.500 dollárt egy kisebb baleset javítására költöttek el, amikor is meg kellett javítaniuk a fényszórókat, mert túl mély vízen hajtott keresztül a Model S.

Hatalmasat lehet spórolni egy Tesla Model S-sel

Ez, ha forintra akarod átszámolni kb. 2 millió 730 ezer forintra jön ki, ami nyilván sok, ha 2 év alatt kell rákölteni, de egy átlagember 480 ezer km-t legalább 20 év alatt hoz össze. Az üzemanyagköltség szinte a 0-val volt egyenlő, mert bár nem fog örökké tartani, de a Model S hozzáfért a Tesla Supercharger töltőhálózatához.

Ha fizetnie kellett volna az áramért, az 12.900 dollárral megdobta volna a fenntartási költségeket a 480 ezer km alatt.

A Tesloop kiszámolta azt is, hogy mennyibe kerülne ugyanilyen körülmények között egy S-osztályú Mercedes, vagy egy Lincoln Town Car fenntartása. Ez alapján szerintük az S-osztály 36 ezer dollár üzemanyagot nyakalt volna be 480 ezer km alatt, valamint 52 ezer dollár fenntartási költséget is felemésztett volna, míg a Lincoln 42 ezer dollárnyi üzemanyagot és 28 ezer dollár szervizelési költséget igényelt volna.

Hogy pontosan hogyan számították ki ezeket az értékeket, nagyon jó kérdés, mindenesetre úgy tűnik, hogy beleszámolták ebbe azokat a napokat is, amikor a szerviz miatt nem tudnak dolgozni az autók. Ugyanis a Tesloop szerint a Mercedes-Benz S-osztály 112 napot töltene szerelőnél ilyen futásteljesítmény mellett a szervizek miatt, a Lincoln kerek 100-at, míg a Tesla alig 12 napot töltött szervizben.

Még ha figyelmen kívül hagyod a szervizelési költségeket és csak arra gondolsz, mennyit takaríthatsz meg az üzemanyagon, a Tesla toronymagasan vezet, még úgy is, hogy az USA-ban jóval olcsóbb a benzin, mint nálunk. Ha majd megszüntetik az ingyenes Supercharger-lehetőségét, még mindig olcsóbb lesz konnektorba dugni a Teslát, mint a töltőállomáshoz állni az S-Mercivel.

A Tesloop 480 ezer km alatt sokat spórolt a Model S-sel

Plusz az se elhanyagolható szempont, hogy a Tesloop úgy számol, még majdnem másfél MILLIÓ (!) km-t lesz képes taxiként szolgálni a Model S az elkövetkező 6 évben, hála a Tesla 8 évig tartó garanciájának, ami független az évek alatt megtett távtól. Így ha minden jól megy és nem adódnak váratlan kiadások, a Model S a közel 2 millió futott km-vel csak az üzemanyagon 144 ezer dollárt, azaz majdnem 37 és fél millió forintot spórol majd.

Miután nem lesz ingyenes a töltés, az üzemanyagköltséggel együtt valamivel kevesebb lesz a spórolás, mint amennyit a Tesloop eddig gondolt, de egész egyszerűen lenyűgöző, mennyivel olcsóbb hosszabb távon, hatalmas futásteljesítménynél egy Model S.

Forrás:

Motortrend

Ajánlott cikkeink: