Létrehozva: 2023-01-20 14:54:41

Debütált a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, amelynek Wankel-motorja enyhít a hatótávparán

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A hatótávnövelt elektromos autó kb. 85 kilométert tud megtenni anélkül, hogy a Wankel -motor benzint fogyasztana. Az összes hatótávolság meghaladja a 600 km-t.


Körülbelül egy évtizede, hogy az RX-8 gyártása a Spirit R különkiadással ért véget, a Mazda hivatalosan visszahozza a Wankel-motort 2023-ban a Brüsszeli Autókiállításon. Sajnos a zavaró elnevezésű "MX-30 e-Skyactiv R-EV” igencsak távol egy sportautótól, és Wankel-motorját sem a teljesítményt szem előtt tartva fejlesztették ki. Ehelyett hatótávnövelőként működik, így a crossover lényegesen messzebbre jut, mint a normál elektromos változat.

Az 830 köbcentis benzinmotor direkt befecskendezéssel rendelkezik és 11.9:1-es magas kompressziós aránnyal. 75 lóerős (55 kilowattos) teljesítményt nyújt 4700 percenkénti fordulatszámon és 116 Newtonméter forgatónyomatékot 4000 percenkénti fordulatszámon, de valójában nem hajtja a kerekeket. A Nissan Qashqai e-Powerhoz hasonlóan a kerekeket kizárólag egy elektromos motor hajtja, ebben az esetben 167 lóerős (125 kilowattos) teljesítménnyel és 260 Nm forgatónyomatékkal.

Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV Wankel-motor

A kerekekhez mechanikusan nem kapcsolódó Wankel-motor feladata egy generátor működtetése. Ez adja az energiát ahhoz, hogy az MX-30 elérje 600 kilométeres hatótávolságát. Az üzemanyagot egy 50 liter kapacitású benzintank adja, ami a hátsó tengely előtt található, míg a 17,8 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor az alváz alatt van elhelyezve.

A Mazda úgy véli, hogy a tulajdonosok elsősorban elektromos hajtásúként fogják az autót használni. Arra apellálnak, hogy a kombinált ciklusban 85 km-es tisztán elektromos WLTP hatótávolság egy napra elegendő lesz. És ha már az akkumulátorról esik szó: annak teljes feltöltése 1 óra 40 percig tart egy 11 kW-os fali dobozból. Egy egyenáramú csatlakozással (36 kW) 20 százalékról 80 százalékra történő feltöltés 25 percet vesz igénybe.

Az MX-30 e-Skyactiv R-EV-nek 9,1 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról 100 km/órára gyorsuljon, és elektronikusan 140 km/óránál van a végső sebességkorlát. Ez a hibrid változat a pörgős motorral érthetően nehéz egy kis crossoverhez képest, a mérleg nyelve 1703 kg. Ennek ellenére a Mazda figyelemre méltóan alacsony, mindössze 1 liter/100 kilométeres üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet a kombinált WLTP-ciklusban, méghozzá mindössze 21 g/km-es CO2-kibocsátás mellett.

Németországban 35 990 euró az induló ár, a belépőmodell ára ugyanannyi, mint a tiszta EV-é. A PHEV ötféle változatban kapható, a csúcsot az Edition R jelenti 45 040 eurós áron.

Megjegyzendő, hogy a Mazda nem most először ad benzinmotort az MX-30-nak. Egyes piacokon, például Japánban és Ausztráliában egy hibrid 2,0 literes, 153 lóerős és 200 Nm teljesítményű motorral árulja a crossovert.

Cikk forrása

Fotók forrása

Weboldalunkon is elérhetőek a Mazda modelljei. Amennyiben szeretnél valamelyikről részletesebb információt kapni, keresd kollégánkat telefonon vagy e-mailben!