Bemutatkozott az 1080 lóerős Lucid Air elektromos luxusszedán
800+ kilométeres hatótáv, 270 km/órás végsebesség és borsos ár.
Az amerikai Lucid Motors végre hivatalosan is lerántotta a leplet első sorozatgyártású modelljéről. Íme a tisztán elektromos, luxus-kategóriás szedán, a Lucid Air.
Azok számára, akik rendszeresen nyomon követik az elektromos autókkal kapcsolatos híreket, a hivatalos bemutató nem tartogatott különösebb újdonságot. Ugyanis a Lucid az elmúlt hónapok során folyamatosan csöpögtette az információkat az Airrel kapcsolatban. Ám ettől még érdemes elmerülni az apró, finom részletek böngészésében.
A Lucid még 2017-ben harangozta be az Air érkezését, és már akkor arról beszéltek, hogy egy olyan kocsit szeretnének piacra dobni, amely méltó ellenfele lehet az Audinak, a BMW-nek vagy a Mercedesnek. Majd rögtön ezt követően már a kaliforniai cég anyagi nehézségeiről szóltak a hírek. A Lucidnál annyira elfogyott a pénz, hogy az Air fejlesztését egy időre fel is kellett függeszteni, és a szkeptikusok már képletesen el is temették a gyártót, mondván, ebből már úgysem lesz semmi.
Aztán – szinte a semmiből – jött a nagy bejelentés, hogy az Air 800 kilométernél is jobb EPA hatótávra lesz képes. Erre már mindenki felkapta a fejét. Mindezt úgy, hogy a Lucid szerint az új kocsi 17 százalékkal hatékonyabb energiafelhasználással rendelkezik, mint a legjobban teljesítő rivális.
A belső nem sokban különbözik attól, mint amit a prototípusban korábban már bemutattak 2017-ben. Maradt az egyszerű, letisztult, sallangmentes dizájn, a vezető előtt elhelyezett hatalmas, 34 hüvelykes, hajlított kijelző, illetve a középkonzolba becsúsztatható érintőképernyő, amelyen az autó beállításait lehet módosítani. A legszembetűnőbb változások a hátsó üléssort érintik, melyet a Lucid lényegesen leegyszerűsített a prototípushoz képest.
Derek Jenkins, az autó főtervezője elmondta, teljesen tiszta lappal indultak az Air megalkotásakor. Félretettek minden, a hagyományos, belső égésű motorral szerelt autókra jellemző megoldást annak érdekében, hogy a kocsiban rejlő összes lehetőséget kimaxolhassák. Így sikerült megalkotniuk azt a formatervet, aminek végül 0,21 lett a légellenállási együtthatója. Ez nemcsak a hatótáv szempontjából számít kiemelten fontosnak, de ezzel maguk mögé utasítják többek között a Tesla összes modelljét és valamennyi riválisukat is. Érdekességként, a légellenállási együttható a Model 3 esetében 0,23, a Model S-nél 0,24, a Porsche Taycannál 0,25, a BMW i8-nál 0,26.
A Lucid négy kivitelt tervez az Airből. A newarkiak azt a stratégiát követik, hogy első körben a két legexkluzívabb, legdrágább verziót, a Grand Touring és Dream Edition nevű változatot teszik elérhetővé, melyeket 2021 második negyedévére ígérnek. A két olcsóbb kivitel csak ezt követően érkezik. Az Air Touring 2021 év végén, az Air alapmodellje pedig 2022-ben lesz megvásárolható.
- Air: az alapmodell ára kevesebb, 80 000 dollárról fog indulni, a hatótávról, a teljesítményről, valamint a gyorsulásról egyelőre nincs információ. Elérhető: 2022-től.
- Air Touring: az alapára 95 000 dolláról indul, 653 kilométeres (406 mérföldes) hatótáv, 620 lóerős teljesítmény, 3,2 másodperces gyorsulás 0-ról százra, 249 kilométer/órás végsebesség, 20 perc töltéssel 480 kilométerre elegendő energia. Elérhető: 2021 4. negyedévétől.
- Air Grand Touring: az alapára 139 000 000 dollárról indul, 832 kilométeres (517 mérföldes) hatótáv, 800 lóerős teljesítmény, 3,0 másodperces gyorsulás 0-ról százra, 270 kilométer/órás végsebesség, 20 perc töltéssel 480 kilométerre elegendő energia. Elérhető: 2021 2. negyedévétől.
- Air Dream Edition: az alapára 169 000 dollárról indul, 809 kilométeres (503 mérföldes) hatótáv, 1080 lóerős teljesítmény, 2,5 másodperces gyorsulás 0-ról százra, 270 kilométer/órás végsebesség, 20 perc töltéssel 480 kilométerre elegendő energia. Elérhető: 2021 2. negyedévétől.
A Lucid elsőként a Dream Editiont szállítja le a leendő tulajdonosoknak. A modell a 19 colos kerekekkel 809 kilométeres (503 mérföldes) hatótávra lesz képes, míg a 21 colos AeroDream felnikkel ez a szám 748 kilométerre (465 mérföldre) csökken.
A kaliforniaiak egyúttal azt is megerősítették, hogy a GT és Dream Edition kivitelben a legnagyobb, 113 kilowattórás akkucsomag fog dolgozni.
Forrás: