Létrehozva: 2016-09-01 15:22:00

Az új Porsche Panamera

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az új Porsche Panamerával egy mindent meghatározó, új csillag született


A 4S változat diesel motorja 422 lóerővel bír és 840 Nm forgatónyomatékkal, ami  a világon az  összes diesel limusin közül most a legnagyobb teljesítményűek közé emeli. A maximális forgatónyomaték már 1000-es fordulatnál megszületik, ami végett alacsony és a közepes fordulatoknál is impozánsan mozgatja a több, mint 2 tonnás kasznit.

Porsche PanameraAz új Panamera 4,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h –ra. A motor és hajtáslánc ereje nem csak az autópályára való felhajtásnál, hanem az előzés során az országúton is éreztük, ahol 80km/h –ról 120km/h-ra kellett gyorsítanunk. Ez a tesztelő csapatnak mindösszesen 3 másodpercig tartott.

Bitang dízelmotor

A 4 literes V8-as Diesel motor meglehetősen visszafogja magát és nem hangos még a sportprogramoknál sem. Pedig megtehetné, hiszen erő van bőven és arról nem is beszélve, hogy ez egy Porsche, amely kívánságra 285km/h-val is képes száguldani. A gyár által megadott diesel fogyasztás 6,7 liter/ 100 km, de ez az érték akár a duplája, sőt annál is több lehet. Aki az optimális 90Liter méretű tankot rendeli meg, az elméletileg 1500 km-t tud megtenni egyszerre  a leggyorsabb diesel limuzinnal a világon. Az elvártaknak megfelelően a Porsche Panamera kötelezően egy nyolcfokozatú duplakupplung sebességváltóval van ellátva (PDK). Igaz ami igaz, jó benyomást kelt a váltó menet közben, de a komfort érzetet nem adja vissza gyorsításkor, akkor határozottan vált.

Szinte hihetetlen az üres önsúly, amely önmaga is 2,1 Tonna, pedig a csavarok, tetőzet, ajtók és az első sárhányó is alumíniumból van. Bármit is próbálkoztak technikailag emiatt másképpen csinálni, a helyzeten nem változtatott. A kormányzás viszont mindent felülmúl, olyan pontosságot és komfortot nyújt együttesen, mint amilyet pont egy ilyen sportos limuzintól elváruk. A menetzaj és annak zajszintje duplaüveg nélkül is nagyon alacsony. Csakis a nagyobb sebességnél, az autópályán való száguldásnál „énekel” mindkét visszapillantó tükör.

Impozáns beltér

A belső tér teljesen át lett alakítva. A kapcsolók a középkonzolról teljesen eltűntek és érinthető felületek jöttek helyettük létre, amelyek néha az első érintésnél nem reagálnak, ezáltal nyoma marad az újnak, de összességében így sokkal szebb, magasabb színvonalú lett. A nagy érintőképernyő fantasztikusan kezelhető és nagyon jól passzol a kialakított belső térhez. Nem igazán érthető, minek van a két, jól leolvasható képernyő mellé még egy analóg fordulatszámmérő is, szerintünk egy ilyen Hightech-Limuzinnak igazán nincsen erre szüksége, de ennyi „Retrocharme” mégis megmaradt. Az üléskényelem nagyon jó. A bőrülések szuper utazókényelmet biztosítanak, de lehetne azért az üléseknek nagyobb oldaltartásuk. Egy viszont biztosan elmondható, elöl is és hátul is bőven elegendő a hely 4 felnőtt számára kényelmesen.

Porsche Panamera  

Beszéljünk az árról is…

A Porsche Panamera 4S Diesel árától eláll a lélegzet… Nem kevesebb, mint 116.954 EUR –ért csak egy szolid alapcsomagot kap az ember, mint pl. félbőrülések, LED-fényszórók, klímaautomatika és navigáció. Aki valóban luxust szeretne, az az extrák esetében véget nem érő kínálatot talál. Választani lehet például: 21’ kerekeket, klímatizált masszázsüléseket egyenként elől-hátul (ez már 7.300 EUR felár) drága vezetői asszisztenscsomagot (3.250 EUR) és szemtelenül drága Burmester-Sound-ot (6.747 EUR). Minden egybevéve akár elérhetjük lazán a 170.000 EUR határt is. Ezért az összegért kaphatunk egy BMW M760LixDrive –ot vagy egy Mercedes-AMG S63 4Matic-ot teljesen felszerelve 600 lóerővel – de akkor viszont Porsche gének nélkül.

Panamera 40.000.- EUR  alatt

Sokkal kevesebb pénzért létezik azért 4 ajtós Panamera is, csak használtan. A legolcsóbb modellek a neten már 37.000.- EUR-tól felfelé kaphatóak. Ennyiért a 2009 és 2010-es modellek kaphatóak 200.000km futásteljesítmény alatt és 300 lóerős motorral. Akinek még több teljesítmény kell, az a Panamera S vagy a 4Smodellt választhatja 400 lóerős V8 motorral. Ezek a modellek úgy 40.000 EUR környékén vannak. 2011 óta kínál a Porsche diesel motoros Panamérát 250 lóerővel. A diesel modellek olyan kényelmes utazó limuzinok, hogy igen keresettek. Egy 2011-es modell 100.000km- el már kapható 45.000 EUR -tól. 2011 óta meg már kapható a Panamera S E-Hybrid is, ahol a 6 hengeres motor van összehangolva az elektromotorral.

panam3 Hybrid Panamerát találni nem igazán lehet, szerencse kérdése. De ha igen, általában 50.000 EUR felett van az ára. A Panamera 2014 –ban esett át egy felújításon (facelift), ez az árakon is már meglátszik, 64.000.- EUR-nál indulnak. Egy 2014-es Panamera Turbo 520 lóerővel kerül 86.000 EUR-ba. Ezért a pénzért viszont kevesebb már a futásteljesítmény, 50.000 km körüli modelleket találunk. A német TÜV szerint jó az autó, probléma nincsen vele. A fenntartása se annyi, mint amennyinek gondolnánk, tűrhető. Egy hosszú tesztet végeztünk a Panamérával, s kiderült, hogy alig van gyenge pontja, a 30.000 km szervízt is megúsztuk 400 EUR-ból. Csak a 8 hengeres modellek szomjasak nagyon és persze a hozzátartozó fékezések + a súlya miatt a fékek kopnak hamar. De ez is függ a vezetési stílustól.

Ajánlott cikkeink: