Létrehozva: 2020-07-01 13:05:20

Az elektromos ID.3 sportváltozata tör majd borsot a Golf GTI orra alá?

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Volkswagen egy új csúcsmodell bevezetését tervezi a villanyautó esetében.


 

Jelenleg már javában gyártják a Volkswagen ID.3 elektromos autót a németek Zwickauban található üzemében, ahol korábban a Golfot is összeszerelték. A gyártósort mostanra teljesen elektromos modellek készítésére alakították át, itt készül majd az ID.4 és az Audi Q4 e-tron modell is. A brit Autocar információi szerint azonban az ID.3-nak egy új csúcsváltozata is tervben van a Volkswagennél, amely nagy valószínűséggel az R jelzést viseli majd, és házon belüli konkurencia lehet a Golf GTI-nek.

2020-as Volkswagen ID.3 R látványterv elölről 

Egyelőre nagy erőkkel végzik a piackutatást, hogy van-e kereslet egy ilyen jellegű elektromos sportmodellre. Az ID.3 jelenlegi palettájában 203 lóerős a legerősebb változat, míg a hetes Golf GTI kivitele 230 lóerős. Az ID.3 R-től nagyjából 300 lóerőt és hátsókerék-meghajtást lehet majd várni, amelyet egy darab elektromotorral oldanának meg a hírek szerint.

Az R részleg vezetője, Jost Capito azt is elmondta, hogy a Volkswagen motorsport divíziójával együttműködve megpróbálnak a rekordokat döntő ID.R elektromos pályagépből átemelni néhány megoldást az ID.3 R-be, többek közt a versenyakkumulátorokat is igyekeznek utcai felhasználásra alkalmassá tenni. Az ID.3 esetében a legutóbbi hírek egyébként arról szóltak, hogy gondok adódtak a szoftveres rendszerrel, amelyből kifolyólag az első példányok leszállítása 2020 szeptemberére csúszik.

2020-as Volkswagen ID.3 R látványterv hátulról

Ráadásul a First Edition modellekbe néhány funkciót még nem is raknak bele, ilyen például a kiterjesztett valósággal kombinált head-up display, az Android Auto és az Apple CarPlay funkció is. Utóbbi kettőt mondjuk nehéz megérteni, hogy miért nem sikerült megoldani az autó piaci bevezetéséig, de a Volkswagen szerint egy szoftverfrissítéssel ez minden felhasználó számára elérhető lesz nem sokkal azután, hogy megvásárolták a járművet. Olyan opciót is lehet választani elvileg, hogy addig át sem veszi a vevő az autót, amíg nem érkezik meg hozzá a szoftverfrissítés.

Az ID.3 egyébként három akkucsomaggal és két erőszinttel lesz elérhető kezdetben, akik a First Edition modelleket előrendelték, azok a közepes (58 kWh) akkupakkal ellátott kivitelt kapják 203 lóerős elektromos teljesítménnyel. Egyenáramról 100 kilowattal lehet majd tölteni, váltakozó feszültségű töltővel pedig 11 kilowattal. Az ID.3 R sportkivitel érkezésére pedig leghamarabb 2024 magasságában lehet számítani.

Forrás:

Ajánlott cikkek: