Kínába is megérkeznek a tisztán elektromos hajtású MINI Cooperek
3 hónappal, 3 héttel ezelőtt

Kínába is megérkeznek a tisztán elektromos hajtású MINI Cooperek

Bár a BMW Group még mindig inkább az Egyesült Királyságban tartaná a frontot a teljesen elektromos MINI-vel. Ahosszútávú, stratégiai fejlődés fenntartása érdekében második bázisként Kínát használja majd.

Előrehaladott tárgyalásokat folytat a BMW Group a MINI, mint márka globális sikertörténetének továbbfejlesztéséről: a cél, hogy a teljesen elektromos hajtású MINI-t bevezetik Kínában is, így nem csupán az Egyesült Királyság területén értékesítik majd.

Ahhoz, hogy a brit prémium gyártó sikere töretlen maradjon, szükség van a sorozatgyártás megosztására, ami Nagy-Britannia és Kína között fog megtörténni. A BMW-Group a napokban írt alá egy szándéknyilatkozatot a Great Wall Motors autógyártó vállalat oldalán. 2019-től Nagy-Britanniában már meg is kezdődik a tisztán elektromos MINI gyártása.

BMW i3 ázsiai környezetben

A következő lépés viszont egyelőre az, hogy a valószínűsíthető együttműködés részleteit pontosan kidolgozzák, valamint a felek megvitatják a partnerség feltételeit, elvárásait. Szó kell essen arról is, hogy pontosan hol induljon majd meg a gyártás Kínában, valamint a beruházások milyen mértékben terheljék az együttműködő feleket.

A MINI-től függetlenül a BMW tervezi tovább fejleszteni a kínai Brilliance céggel alapított közös vállalkozást is, amelynek neve BMW Brilliance Automotive (BBA). A két autógyártó létesítmény mellett a BBA Kínában üzemeltet egy erőforrásokat gyártó céget is, amelynek futószalagjáról a BMW-modellek nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorai is lekerülnek. Kínában ez az első prémium autógyártó vállalat által üzemeltetett akkumulátorgyár.

A BBA egyébként is egy kulcsfontosságú szereplője volt a tisztán elektromos autóiparnak Kínában, gyakorlatilag akkorára nőtte ki magát, hogy a BMW legnagyobb piaci szegmensévé vált a 2017-es évben. Hozzávetőlegesen 560 000 darab új BMW-modellt értékesítettek, ami a német prémium gyártó második és harmadik legnagyobb piacánál is több.

BMW GROUP épülete Kínában

Tehát több BMW-t adtak el kínában, mint Amerikában és Németországban együttesen. Magából a MINI-ből körülbelül 35 000 darabot értékesítettek 2017-ben Kínában, ezzel a BMW negyedik legnagyobb MINI értékesítő területeként zárta az évet.

Annak ellenére, hogy a BMW folyamatosan bővíti jelenlétét legnagyobb piacain, így például Kínában is, a vállalat németországi üzemeinek terhelése mit sem csökken. Sőt, mára éves szinten mintegy 1,15 millió darabra emelkedett a legyártott modellek száma. Eközben a BMW teljes tömegtermelésének közel felét a bajor prémiumgyártó Németországon kívüli autógyártó üzemei végzik.

Egy hasonló mértékű stratégiai gyarapodás anélkül gyorsítaná fel a MINI márka folyamatos fejlődését, hogy egy pillanatra is megkérdőjeleződne a BMW Group Nagy-Britannia iránti abszolút elköteleződése. Az elmúlt években a vállalatcsoport kimagasló beruházásokkal erősítette meg jelenlétét a szigetországban.

Forrás:

Ajánlott cikkeink:

Rendelhető autóink

További ajánlatok
1 nappal, 2 órával ezelőtt

A jövő nagy kérdése: fokozódik a SUV-ok népszerűsége?

Kína és Észak-Amerika mellett Európában is hódítanak az utcai terepjárók, amelyek újabb földrészt hódíthatnak meg a közeljövőben.

Elolvasom
1 héttel, 4 nappal ezelőtt

Vélemény: a Fiat-Chrysler csoport hét legizgalmasabb jövőbeli modellje

A Fiat Chrysler Automobiles tőkepiaci napja rengeteg hírrel szolgált a közelgő új modellekkel kapcsolatban. A csoport vezető márkái bemutatták az ötéves tervüket a pénzügyi elemzők számára.

Elolvasom