Létrehozva: 2017-10-12 13:52:00

A VW elektromos flottát tervez

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Volkswagen a haszongépjárművek és buszok terén is szeretne vezető szerepre törni, ezért hatalmas mértékben fejlesztené a jelenlegi technológiákat is


Október 11-én a Volkswagen buszokért és teherautókért felelős részlege bejelentette, hogy egy egész flottát szeretnének buszokból, kamionokból és egyéb szállítójárművekből – ráadásul mind elektromos lenne. Legfőképpen azért, hogy a járművek hatékonyságát javítsák és csökkentsék a szén-dioxid kibocsátást a szállítóiparban. Mindeközben a részleg folyamatosan dolgozik a speciális önvezető járművein is.

 Volkswagen Bulli elektromos kisbusz tanulmányautó

A Volkswagen Truck & Bus GmbH 1.4 milliárd eurót fektet új technológiákba, úgy mint elektromos hajtáslánc, felhő-alapú szoftverek és önvezető rendszerek. Korábban a Volkswagen bevásárolta magát a Navistar kamion és buszgyártó vállalatba, így a Navistar megoszthatja majd a Volkswagennel a nagyobb járművekhez fejlesztett elektromos hajtásláncát – csökkentve ezzel a gyártási költségeket.

A Volkswagen már korábban is nagyon ráállt az elektromos busz-ügyre, bőven elég megnézni a Detroiti Autószalonon bemutatott I.D. Buzzt, ami lényegében a korábbi Volkswagen Bulli tanulmányautón alapszik, de dizájn terén a régi T1-es Transportert hozták vissza közénk, modernebb formában.

Volkswagen I.D. Buzz elektromos kisbusz

2020-tól a Volkswagen Brazíliában megkezdi a nemrégiben bemutatott e-Delivery gyártását is, az elektromos haszongépjárművet városi szállításra szánják és annak nagyon is megfelelő!

A haszongépjárművek mellett egyre komolyabban veszi a Volkswagen az elektromos buszgyártást is. A MAN-nal és a Scaniaval közösen dolgozva még 2020 előtt tervezik elindítani a zéró-emissziós buszok gyártását. Mind a busz-, mind a haszongépjárművek villamosítása komoly kihívást jelent az akkumulátortechnológiának, lévén strapabíróaknak kell lenniük, és minél inkább le kell rövidíteniük a töltési időt. Bár dolgoznak a megoldáson, ha minden kötél szakad, ott a CNG-technológia (sűrített földgáz alapú hajtás), amiben még van potenciál, miközben környezetkímélőbb a dízelnél.

"A Volkswagen Truck & Bus bejelentette, hogy az alternatív hajtásrendszerek terén az első számú kíván lenni," mondta a Volkswagen Truck & Bus vezérigazgatója, Andreas Renschler. "A vállalatnak már van egy szélesen diverzifikált portfóliója, amely a lehető legjobb alapot nyújtja ennek a törekvésnek."

Volkswagen I.D. Buzz a Frankfurti Autószalonon

A Volkswagen Truck & Bus üzletágában is van még hely az önvezető technológiának, különösen a magasan specializált munkaeszközök esetében. A Volkswagen felkészült arra, hogy teljesen önvezető Scania bányászati teherautójának első példányait leszállítsa a vásárlóknak. De emellett sofőr nélküli járatokon is dolgoznak, amik repülőtereken dolgoznának, de emellett az út karbantartási munkálatait is elvégeznék.

Forrás:

Motortrend

Ajánlott cikkeink: