A Toyota bemutatta az új Yaris Cross-t
Vigyázat Nissan Juke, az új Yaris téged tekint legfőbb riválisának!
Mivel mindkét japán autógyártót és annak összes modelljét imádom, kíváncsian várom, mi sül ki ebből. A Nissan Juke első generációja kezdetben tetszett, aztán már egyre jobban nem, és akkor ment el tőle végleg a kedvem, mikor beleültem és kipróbálhattam. Az élményt nem részletezném, örülök, hogy új generációt készítettek a modellből, úgy vélem, méltó riválisa lehet az eddig még nem látott Yaris Crossnak!
A Toyotának nem elég az SUV lázból, sosem gondoltam volna, hogy a Yarisból egyszer szabadidő-autót csinálnak. Ez megtörtént, be is mutatták az európai piacra szánt modellt, melyből természetesen a hibrid hajtás sem hiányozhat. A Yaris Cross a Toyota úgynevezett TNGA-B platformjára épül, mely lehetővé teszi a fronthajtást és az összkerékhajtást. A hírek szerint a Nissan Juke és Ford Puma rivális négykerék-meghajtású lesz. A modellt eredetileg még márciusban mutatták volna be a Genfi Autószalonon, ám miután az a koronavírus miatt elmaradt, ezt most online pótolta a gyártó. Várhatóan 2021 elején kezdik majd a crossover értékesítését Európa-szerte.
A már említett TNGA-B platformnak köszönhetően rengeteg tulajdonságot oszt meg a szupermini Yaris-szal, hiszen azt is erre az architektúrára építik a márka franciaországi üzemében. A vállalat összesen 150 ezer példányt szeretne eladni a vadonatúj Yaris Crossból a következő évben, becslésük szerint a Yaris termékcsalád ezzel az európai eladások egyharmadát fogja kitenni.
A Toyota szerint a városi területekre szabott Yarist „robosztus és minimalista” dizájnnal látták el, a szabadidő-autók kiemelkedő vezetési élményét nyújtja. A tengelytáv maradt a Yaris-szal megegyező 2 560 milliméter, azonban 240 millivel hosszabb lett a kisautónál (4 180 mm), hogy nagyobb helykínálattal tudjon szolgálni. Hasmagassága 30 millivel nőtt, 1 765 mm széles és 1 560 mm magas a crossover. Utóbbi két méretezés egyben azt jelenti, hogy a mini Yarisnál 90 milliméterrel magasabb és 20 millivel szélesebb. Hogy a lehető legjobban kihangsúlyozzák SUV létét, 18-as méretű kerekeket kapott maga alá.
Ami a meghajtást illeti ugyanazzal az 1,5 literes benzinmotorral szerelik, mint a Yarist, mellé jön a 85 kWh-s hibrid rendszer. A Toyota negyedik generációs hibrid rendszere fronthajtás esetén 90 g/km-nél kevesebb károsanyag-kibocsátást produkál, míg ez összkerékhajtás esetében kevesebb, mint 100 g/km.
Az elején, mikor megláttam a hírt a Yaris Crossról, rögtön eszembe jutott a CH-R, ami szerintem ugyanebbe a kategóriába sorolható, viszont a hivatalos válasz az az, hogy kategóriájában a CH-R alatt helyezkedik el.
Forrás:
Ajánlott cikkek: