A Seat Tarraco a Volkswagen-csoport új SUV modellje
A hétszemélyes szabadidő-autó a legsportosabb SUV címre pályázik
A Seat új SUV-t dob a piacra a Seat Tarraco személyében, mely a Seat eddigi legnagyobb SUV autója. Hétüléses kivitele miatt a Hyundai Santa Fe és a Škoda Kodiaq versenytársává válhat. A Seat ezzel már három SUV modellel rendelkezik, ebben a tekintetben már a Škoda előtt jár.
Összefoglalva a helyzetet, eddig volt a kisebb Arona, a közepes méretű Ateca, és most itt van a Taraco. A Škoda rendelkezik Karoq és Kodiaq modellekkel, hamarosan jön a szupermini méretű crossover. A Volkswagen a T-Roc, Tiguan és Touareg mellé a T-Cross modellt helyezi a kínálatba. Érthető? Nagyszerű. Izgalmasan hangzik? Nos...
A Seat nyilvános szavazást hozott létre az autó nevével kapcsolatban, és ha az eredményt elfogadták volna, az autó ma a BloatyMcBloatFace nevet viselné. Így nyilatkoztak az új modellről:
„Az autó kiválóan ötvözi a dizájnt és a funkciót, a sportosságot és a kényelmet, valamint a technológiát és az érzelmet – méghozzá olyan formában, ami egy széles társadalmi körnek megfelel.”
Milyen széles ez a kör? Szinte megdöbbentő, hogy nem vették célba a nürburgringi rekordot, vagy a repülő autók világát. A spanyol cég kutatás és fejlesztési igazgatója, Mathias Rabe azt mondta, hogy „dizájn szempontjából ez a legsportosabb autó ebben a szegmensben. Ez pedig többek között a dinamikusan állítható alváznak köszönhető, mely igazodik a vezetési szokásainkhoz.” Ha valóban ez a legsportosabb, akkor vajon miért rakott a Seat ilyen botrányos kipufogókat az autóra?!
A Tarracóban azért van némi élvezeti potenciál. Tekintettel arra, hogy az Ateca messze a legjobban vezethető, közepes méretű crossover, ráadásul praktikus és egész jól néz ki, szóval nem érdemes előre lemondani a Tarracóról sem.
Kétféle dízel (2 literes, 148 vagy 187 lóerős), vagy egy 1.5 literes benzines motor közül választhatnak a vásárlók. Az erősebb változat hétsebességes automataváltóval érkezik, amint azt eddig is sejteni lehetett a Tiguan, a Karoq és a Kodiaq mintájára. Később lesz majd konnektoros hibrid változat is.
Belül a sofőr előtt lesz egy 10,25 colos digitális kijelző, valamint egy „lebegő”, tablet-stílusú infotainment érintőképernyő. Nem lesz radikális, ám valószínűleg egy egyedülálló, ergonomikus elrendezésű belső térrel fog rendelezni.
Erre szükség is lesz, hiszen valamivel fel kell hívni a vásárlók figyelmét egy ilyen zsúfolt piacon. Ha valamit, akkor a szép a faberakást mindenképpen érdemes kiemelni.
Forrás:
Ajánlott cikkek: