A németeknél a Volkswagen ID.3 és a Polestar 2 is az Év Autója lett
A két új EV megnyerte saját kategóriáját és biztosította helyét a döntőben.
A vadonatúj Volkswagen ID.3 az egyik legfontosabb kategóriát megnyerve jutott a 2021-es Német Év Autója-díj (German Car of the Year Awards) döntőjébe. Sőt, a saját csoportjában a Polestar 2 szintén a legjobbnak bizonyult. A németek hagyományosan öt autóipari kategóriában hirdetnek győztest, hogy aztán közülük kerüljön ki a Car of the Year, vagyis az Év Autója-díj győztese.
A German Car of the Year szavazáson 18 komoly szakmai múlttal rendelkező, elismert autós újságíró voksai alapján dől el, hogy az egyes kategóriák – kompakt, prémium, luxus, új energia és performance – jelöltjeinek hosszú listájából végül melyik modell kerül ki győztesen. Nem túl gyakori, ezért is számít jelentős eredménynek, hogy a Volkswagen az öt kategória közül kettőben is az élen végzett. A 8. generációs Golf a kompaktok, míg az elektromos ID.3-as a prémiumok között bizonyult a legjobbnak.
A luxuskategóriát a Polestar 2 húzta be. A Honda e az új energia (new energy), a BMW Alpina B3 pedig a performance összevetésben nem talált legyőzőre.
Szóval most már csak idő kérdése, hogy kiderüljön, vajon zsinórban harmadszor is egy elektromos autónak ítéli-e oda a szakmai zsűri a Német Év Autója-díjat. Legutóbb a Porsche Taycan, egy évvel korábban pedig a Jaguar I-Pace győzött.
A German Car of the Year bírái a 72 jelöltet az alábbi szemponk alapján osztotta be az öt kategória valamelyikébe. A kompakt kategóriába tartozó modellek alapára nem haladhatja meg a 25 ezer eurót (aktuális árfolyamon számolva 8,97 millió forintot). A prémium kategóriát 50 ezer eurós (17,9 millió forintos) összeghatárban maximalizálták. Az ennél drágább kocsik a luxuskategóriába kerültek. Az új energia esetében az alternatív hajtásláncokat vizsgálták, míg a performance kategória kifejezetten a sportautóknak lett kitalálva.
Az ID.3-at egyszerre két kategóriában, a prémiumban és az új energiában is jelölték. Érdekesség, hogy szintén két csoportba kapott besorolást a Tesla Model Y (luxus és új energia), valamint a Polestar 2 is, amely végül elhozta a luxuskategória első helyét.
„Ez a díj is azt bizonyítja, hogy Németországban egyre komolyabb hangsúlyt kap az elektromobilitás. Az, hogy egy ilyen fontos kategóriában győztünk, különösen a komoly múlttal rendelkező, nagy gyártók ellen, ékesen példázza, hogy milyen fantasztikus kocsi a Polestar 2” – nyilatkozta Alexander Lutz, a sarkcsillagos gyártó németországi részlegének ügyvezetője.
„Az új Golf és az ID.3 számos releváns összehasonlító teszten végzett már az élen. A tény, hogy – elsősorban a környezetbarát dizájnnak és az innovációknak köszönhetően – a zsűri a két csúcsmodellt is jutalmazta, egy fontos és különleges elismerés mindenki számára a Volkswagennél. Rendkívül hatékony motorjainak köszönhetően a Golf ugyanolyan fontos szerepet játszik az átalakulás folyamatában, mint a teljesen elektromos és már karbonsemleges ID.3” – árulta el Klaus Zellmer, a Volkswagen igazgatótanácsának tagja.
alt. tag: A 2021-es Német Év Autója-díj döntősei: Polestar 2, BMW Alpina B3, Honda e, Volkswagen Golf és Volkswagen ID.3 egymás mellett
A végső győztest november 16-án fogják kihirdetni. Ekkor derül majd ki, hogy a német szakírók által az egyes kategóriában legjobbnak ítélt öt modell közül melyik kapja meg a 2021-es Német Év Autója-díjat. Vajon az elmúlt két évhez hasonlóan ezúttal is egy elektromos autó nyakába akasztják a babérkoszorút?
Forrás:
Ajánlott cikkek:
- A Volvo az XC90-nel búcsút int a belső égésű motoroknak?
- A Mercedes-Benz Vision EQXX 1200 kilométeres hatótávval kecsegtet
- A BMW i8 286 millió forintos olasz szuperautóként születik újjá