Létrehozva: 2018-06-02 09:28:55

A MINI forradalom: a világ leghíresebb kisautójának reneszánsza

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A BMW komoly rizikót vállalt a világ leghíresebb kisautójának újrafeltalálásával, ám a világot egyszer már meghódító autó másodszorra még nagyobb szenzációt okozott.


A MINI volt az egyetlen élvezhető szelete a Rover csoport felvásárlásának a BMW számára, még akkor is, ha 2000-ben gyakorlatilag nulláról kellett kezdeniük.

A BMW átalakította a MINI-t, így az már nem pusztán egy olcsó, és sok élményt nyújtó közlekedési eszköz, hanem a világ első számú prémium kisautója, valamint az elmúlt évtized egyik legnagyobb sikertörténete. Az oxfordi gyártósorról közel 1000 MINI gördül le naponta, illetve 3 millió darabot adtak el 2001 óta, mióta a BMW újraindította a márkát.

Mini

A MINI az Egyesült Királyság egyik legkiválóbb exportcikkévé is vált, több mint 30 milliárd font az eladásokból származó haszon. Az Oxfordban gyártott autók 80 százaléka külföldre megy, összesen 110 ország érintett a kereskedelemben. Hogy a számokkal kapcsolatban képben legyen az ember, meg kell jegyezni, hogy az eredeti MINI 45 év alatt szedett össze 5,3 milliós bevételt, így bátran mondhatjuk, hogy a MINI jó úton halad az autógyártás hírességek csarnoka felé.

A MINI forradalom azonban nem volt olcsó mulatság. A BMW közel 2 milliárd fontot fektetett a modellek fejlesztésébe, valamint a régimódi oxfordi gyár átalakításába.

 Munka a Mini gyárában

A befektetés nem csak a BMW-nek jelentett sokat, hanem a brit munkaerőpiacnak is. 4000 fő dolgozik Oxfrodban, 800-an a swindoni gyárban, valamint 800-an a Birminghamben található motorgyártó egységben. Ezenkívül, több ezer munkahely jött létre az autóalkatrész iparágban is. Egy Mick Fischer nevű munkás számára azonban egészen különleges jelentősége van a márkának. Mick 1965-ben kezdett az eredeti MINI Longbridgeben található gyárában dolgozni, és mai napig a cég alkalmazottja.

„A MINI az életem egyik legfontosabb tagja. Még gyakornokként kezdtem ezen az autón dolgozni, az első autóm is MINI volt, 500 fontért vettem egy használtat. A feleségemmel Cornwallba jártunk vele nyaralni, neki most is MINI-je van, egy új 5dr modell. A MINI szinte családtagnak számít nálunk, boldogabbá tette az életünket.” - mondta Mick.

A Mini gyárában öröm dolgozni

Hozzátette, hogy elképesztő változásoknak lehetett szemtanúja a több mint öt évtized során. „A régi gyár egy sötét és dohos munkahely volt. Gyakran a földön kellett dolgoznunk, ma viszont az egész más kávéház. A legnagyobb különbség a technológia, a gyártósorok miatt kevésbé érezzük fizikainak a munkát, és kevesebb a stressz is.” Egy dolog azonban nem változott. „A MINI mindig is különbözött a világ többi autójától, az új MINI viszont egy valódi prémium kisautó, az összes kiváló kiegészítővel.”

A Mini gyárában folyik a munka

Mick ma projektfelügyelőként dolgozik, és motivációt ad a fiatal gyakornokoknak. Ilyen például a 24 esztendős Zach Hollis. Zach három évet töltött a hadseregben, most pedig 4 éves gyakornoki időszakát tölti a MINI-nél. Amikor a céljairól kérdezték, a következőket mondta:

„Szeretek merészet álmodni, és meg sem állnék a gyárigazgató pozícióig. A MINI komoly biztonságérzetet ad, bátran tervezhetem a jövőmet. Az, hogy csatlakoztam a céghez, életem legjobb döntése volt.”

A márka a 30 éves Hannah Crowder génjeiben van, hiszen ő a negyedik generáció a családban, aki az oxfordi gyárban dolgozik. A dédapja, Norman, művezető volt, a nagyapja, Derek 42 évig dolgozott a MINI-nél, az apja, Alan, pedig felügyelőként tevékenykedett. A férjét – akit szintén Alannek hívnak – ugyancsak a gyárban ismerte meg. 

Hannah azonban elismerte, amikor az apja javasolta, hogy jelentkezzen gyakornoknak, nem volt elragadtatva az ötlettől.

„Nem akartam egy autógyárban dolgozni. Azt hittem, ez egy koszos és unalmas hely. Ám apám addig győzködött, amíg úgy döntöttem, megpróbálom. Nagyon örülök, hogy így döntöttem. Ez a világ legmenőbb munkahelye, óriási a pezsgés, a MINI pedig egy lenyűgöző autó. Édesanyám pont most rendelt egy ötajtós változatot, melynek a logisztikáját én csináltam. Nyugodtan mondhatom, hogy a MINI a családunk teljes értékű tagja.”

A Mini valódi prémium autóvá lépett elő 

Hannah édesapja nagyon büszke lehet a lányára. Üzleti gyakornokként kezdett, majd üzletirányítás szakon diplomát szerzett, ma már logisztikai vezető.

„Imádok itt dolgozni, nagyszerűek az emberek, kiválóan működik a csapatmunka. Mindenki azon munkálkodik, hogy az autó tökéletes állapotban jöjjön le a gyártósorról. A MINI az életem, boldogan viszem tovább a családi hagyományokat. Szerintem innen megyek majd nyugdíjba.” - tette hozzá Hannah.

A BMW Roverrel kötött házassága nem mondható éppen sikeresnek, ám a MINI-vel kötött megállapodása mennyei eredményeket hozott.

Forrás:

Ajánlott cikkek: