Létrehozva: 2017-09-14 15:20:00

A Mercedes főnöke egységes európai szabályozást sürget

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Dieter Zetsche szerint a jelenlegi rendszer a maga helyi szabályozásaival túlságosan komplikált. Az egyetlen alternatíva az egységes szabályozás.


A Mercedes-Benz főnöke, Dieter Zetsche felszólította az Európai Bizottságot, hogy dolgozzon ki következetes és tisztességes kibocsátási szabályokat az egész régióban, amikor elkezdi megalkotni a 2021 és 2030 közötti időszakra vonatkozó jogszabályok tervét.

Jelenleg az összes autógyártónak 2021-ig el kell érnie, hogy a 95 g/km-es szén-dioxid kibocsátást érjenek el flottaátlagban, máskülönben súlyos bírsággal kell szembenézniük. A 2021 utáni időszakra vonatkozóan azonban nincs jogszabály. Emiatt Zetsche és az általa vezetett Európai Gépjárműipari Gyártók Szövetsége (ACEA) aggodalmát fejezte ki, hogy a különböző országokból és városokból származó különböző megközelítések egy kusza képet fognak kiadni.

Egységes szabályozást akar a Mercedes

Nem véletlenül mondja ezt Zetsche, ugyanis az utóbbi időben sorra érkeznek az olyan bejelentések, amik arról szólnak, hogy egy-egy városból kitiltják a dízelautókat, vagy éppen az elektromos autókat helyezik előtérbe.

„Képzeld el, hogy átvezetsz Európán és amíg a célodhoz érsz, három országon és megannyi nagyvároson mész keresztül, ezért egy olyan autóra lenne szükséged, ami mindegyik hely különböző szabályozásának megfelel. Következetes megközelítésre van szükség, nem egy ellentmondásosra.”

Utalva, hogy 2021 és 2030 között a cél 20%-kal csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást, azt mondta:

„Ez egy hatalmas csökkentés. Ez összhangban áll más iparágak, valamint az EU éghajlat-változási és energiaügyi keretrendszerével és a globális Párizsi megállapodásokkal kapcsolatos elvárásokkal is. "

Zetsche emellett hozzátette, hogy a kitűzött célszám csak akkor lesz teljesíthető, ha a vásárlók végre nagy számban kezdenek el elektromos vagy elektrizált autókat vásárolni. Valamint akármi történjék, 2025-ben felül kell vizsgálni a szabályozást és ha megfelelőek az eladások és az infrastruktúra fejlődése, akkor még keményebb számokat kell célul kitűzni.

"Véleményünk szerint ez a feltételesség elve összekapcsolja Európa hosszú távú éghajlati célkitűzéseit a piac valóságával" - mondta Zetsche. "Jelenleg a valóság az, hogy az elektromos töltésű járművek piaci jelenléte alacsony - és ez nem az elérhetőség vagy a választás hiánya miatt van.”

Elektromos Mercedes-Benz

2017 első félévében a tölthető, tehát a teljesen elektromos és a plug-in hibridek az eladott új autók alig 1.2%-át tették ki az ACEA adatai szerint.

Zetsche azt is elmondta, hogy a célok csak akkor érhetők el, ha a legújabb dízeleket továbbra is életképes választásként támogatják:

"A dízelüzemű járművek legújabb generációja nagyon hatékony eszköz a klímacélok közeljövőben történő eléréséhez, mivel 15-20%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a velük egyenértékű benzinüzemű járművek.”

Forrás:

Autocar

Ajánlott cikkeink: