Létrehozva: 2018-10-12 15:35:46

A Jaguar is tisztán elektromos modellekre állna át

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az elkövetkezendő évtizedben teljesen átalakítaná a kínálatát a brit gyártó.


A Jaguar is átgondolta a jövőre vonatkozó terveit, és arra jutott, a belsőégésű motorokkal nem érhet el akkora profitot, amekkora szükséges a fejlődéshez. Éppen ezért egy olyan tervet dolgoztak ki, melynek következtében az elkövetkezendő időszakban kifuttatják az összes hagyományos meghajtású modelljüket, és tisztán elektromos járművekkel helyettesítik azokat.

Jaguar 2018-as elelktromos tanulmányautó

Az egyik legfontosabb láncszeme ennek az új felfogásnak az XJ helyére érkező elektromos szedán lenne, mely a Tesla Model S mellett a Porsche Taycan közvetlen ellenfele lesz. A gyártó vezető pozícióba szeretne kerülni a szegmensben, vezethetőségre és kinézetre egyaránt. Az eddig megszokott Jaguar belteret is teljesen átalakítanák ennek érdekében.

A 2023-as évre az XE és az XF modellek is a gyártási periódus végére érnek, a helyükre pedig egy elektromos crossover érkezik majd a tervek szerint, mely valamivel nagyobb lesz az Audi E-tronnál. Egy új I-Pace kivitel is kilátásban van 2025-re E-Pace néven, természetesen belsőégésű motor nélkül. Mire 2027 elérkezik, addigra már csak az akkori zászlóshajó, a J-Pace SUV maradna meg benzines hajtással.

Jaguar F-Pace crossover szemből

Az F-Type gyártásának 2020-as befejezése után egy elektromos sportautót fejleszt majd a gyártó. Ezzel egy nagy mérföldkőhöz érne a Jaguar, hiszen nem maradna belsőégésű motor által hajtott sportkocsijuk. A vezetők becslése szerint egy 4-5 modellből álló elektromos kínálattal évi 300 000 autót adnak majd el.

Az új típusok összeszereléséhez újraépítik a Castle Bromwich gyártósort, ahol az új MLA EV platformra épülnek majd az elektromos modellek. Ennek a törekvésnek lendületet ad az új I-Pace elektromos crossover iránti nagy érdeklődés, és a gyártó Formula-E-ben való szereplése is.

Jaguar Castle Bromwich gyártósor

Egyelőre azonban nem kapott teljesen zöld utat az új terv, hiszen a gyártó jelenlegi eladásai nem kiemelkedőek. Sőt, a 2018-as év hátralevő részében csak háromnapos munkaheteket tartanak a Castle Bromwich gyárban, ami az eladások csökkenését mutatja. A Jaguar indiai tulajdonosa ki is jelentette, nem elégedett a vállalat jelenlegi teljesítményével, hiába oldották meg a finanszírozást.

A kérdés az, van-e jövője a Jaguarnak a luxusszedánok piacán, vagy pedig csak a crossoverekre koncentráljanak inkább? A jelenlegi XE, XF és XJ hármas után egyelőre nincs konkrét terv az ilyen irányú folytatásra. Az elektromos modellek bevezetését szintén nehezíti, hogy a konstrukciós szükségletek miatt a formaterveket is újra kell gondolni, ami a Jaguar eddigi értékeivel nem biztos, hogy összhangban lesz.

Forrás:

Ajánlott cikkek: