A Hondának van megoldása a villanyautó akkumulátorok újrahasznosítására
6 hónappal, 1 héttel, 4 nappal ezelőtt

A Hondának van megoldása a villanyautó akkumulátorok újrahasznosítására

Ha csak a szemétbe dobnánk az elhasznált akkumulátorokat, akkor azzal nagyon komolyan károsítanánk a környezetünket. De szerencsére van megoldás.

Az elektromos és hibrid autók akkumulátorai egy idő után nem képesek megfelelően ellátni feladatukat és ki kell őket cserélni, de legkésőbb akkor jelentenek gondot, amikor az autók elérnek életciklusuk végére. Ekkor a kidobásra kerülő telepek rendkívül nagy környezeti terhelést jelentenek, ezért az autóipar égető kérdésévé vált, miként lehetne újrahasznosítani azokat, hogy ne a szeméttelepen végezzék.

Erre jelenleg két megoldás is létezik. Az egyik szerint a teljesen használhatatlan és egyúttal javíthatatlan akkumulátorokból kivonják az értékes fémeket, ilyenek például a nikkel, a réz vagy a kobalt és azokat ismét felhasználják új akkumulátorok gyártásához vagy az ipar egyéb területein. A telepek egyéb részeit pedig mechanikai és kémiai úton ártalmatlanítják. Ezzel a megoldással meg lehet spórolni a drága és környezetszennyező bányászatot és nem is fogynak az emberiség számára csak véges mennyiségben rendelkezésre álló értékes fémek.

De nem feltétlenül kell ám eldobni az elektromos autókban elhasznált akkumulátorokat, azokat szerencsére más területeken még bőven hasznosítani lehet, amennyiben képesek energia tárolására. Tudni kell, hogy az autókban a telepek rendkívül nagy igénybevételnek vannak kitéve. Állandóan változó hőmérsékleteken, folyamatos vibrációk mellett kell kiszolgálniuk a nagy áramfelvételű elektromotorokat az erős villanyautókban. Ha ilyen környezetben már csődöt mondanak, az messze nem jelenti azt, hogy máshol még ne lehessen azokat hasznosítani akár évtizedeken keresztül.

Honda-SNAM akkumulátor-újrahasznosítás

Tipikusan ilyen terület a megújuló forrásokból származó elektromos áram tárolása. A szélerőművek vagy például a napelemek által megtermelt áram rapszódikus és ráadásul nem állandó. Csak akkor van termelés, ha fúj a szél és süt a nap, ami nem feltétlenül esik egybe a felhasználók igényeivel. Megoldás lehet, ha ezen rendszerekből származó energiát hatalmas akkumulátor-mezőkön tárolják és ha szükséges, akkor onnan lehívható a kívánt árammennyiség. A Honda a SNAM (Société Nouvelle d’Affinage des Métaux) szervezettel karöltve ilyen parkok létrehozásán fáradozik.

„Az igény rohamosan nő a Honda hibrid és elektromos autói iránt, de ezzel együtt megjelent az igény az akkumulátorok lehető legkörnyezetkímélőbb módon történő kezelésére is. A legújabb fejlesztések lehetővé teszik számunkra, hogy az elhasznált telepeket energia tárolására újból felhasználjuk, vagy kinyerjük belőlük az értékes alapanyagokat új akkumulátorok gyártásához” – fogalmazott Tom Gardner, a Honda európai ágazatának igazgató-helyettese.

A SNAM 22 ország Honda-kereskedésével áll kapcsolatban, ahonnan begyűjtik az elhasznált, az autók számára már nem megfelelő lítium-ion és nikkel-hibrid akkumulátorokat, majd állapotuk szerint szortírozzák őket. A megfelelő állapotúak akkumulátor-parkokba kerülnek, ahol energia tárolására fogják használni őket, a menthetetlen darabok pedig az újrahasznosító üzemek valamelyikébe kerülnek, hogy alapanyagaikból ismét új telepek készülhessenek.

Forrás:

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
3 nappal, 6 órával ezelőtt

Az Audi új fejlesztése a gyermekek biztonságára helyezi a hangsúlyt

Évente közel 6300 halálesettel végződő gyalogosgázolás történik az USA-ban.

Elolvasom
1 héttel, 2 nappal ezelőtt

A Volkswagen ID.3 csillagos ötösre vizsgázott a törésteszten

Az új elektromos hatchback kiválóan helytállt az Euro NCAP vizsgálatán.

Elolvasom