Létrehozva: 2019-03-21 12:14:59

A dízeles boxer halálát egy új technika születése követi: a Subaru e-BOXER

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Subaru is beáll a hibrid sorba. Persze mint mindig, most is a boxer motor köré építette innovációként és ennek fényében leplezte le az európai piacra szánt új modelljeket, a Genfi Autószalonon


Subaru e-Boxerrel szerelt hibrid Forester 2019

A szívemhez nagyon közel álló autómárka, mára már teljesen eloszlatta magáról azt a fajta a benzingőzös aurát, ami a rally világbajnokságok során kemény munkával elért győzelmek miatt körbevette. Ha a darwini evolúciós elmélet mentén figyelem az autógyártás és autósport fejlődését, látok logikát a márka által képviselt kategória kihalásában, de megemészteni akkor is nehéz. Ki tudja, talán az „e-autósport” jövőjében egyszer még lesz helye, bár benzingőz helyett amperszagban szurkolni elég furán hangzik.

A 89. Genfi Autószalon sorra hozta az elvárt elektromos autó felhozatalt, amiből nem maradhatott ki a Subaru sem. A gyártó bemutatta, kifejezetten európai vásárlóknak szánt szabadidőautóinak elektromos hajtáslánccal szerelt változatit. A Subaru XV és Forester legújabb generációja e-BOXER erőforrást kapott, ami nevének megfelelően nem mást jelent, mint a jól bevált boxer motor házasítása egy elektromos erőforrással.

 Subaru XV e-Boxerrel szerelt hibrid verzió 2019

Az e-BOXER-rel szerelt Forester és XV lesz a Subaru első hibrid rendszerű terméke az európai piacon, és minden bizonnyal nem is az utolsó. Az e-BOXER rendszer mindkét bemutatott példányában, a 2,0 literes vízszintes elrendezésű, közvetlen befecskendezéses benzinüzemű erőforrás helyezkedik el, a már korábban megismert Lineatronic megnevezésű CVT-váltóval, amibe a gyártó az elektromos rásegítést integrálta.

A váltóba integrált elektromotor a gyártó tervei szerint nem csak a fogyasztás csökkentésében és plusz lóerők leadásában fog jelentős szerepet vállalni, hanem különböző terepviszonyok között kiegyensúlyozza az erőátvitelt is.

Az elektromos hajtáselemekkel kiegészült Forester és XV egyaránt a Subaru Global Platformjára épült. A gyártó állítása szerint ugyan a hajtástechnika egy része eddig ismeretlen irányba fejlődött, a jól bevált alacsony súlypontú motornak és a szimmetrikus összkerékhajtásnak köszönhető menetkomfort és stabilitás változatlan marad.

Az e-BOXER-rel szerelt Forester és Subaru XV várhatóan 2019 őszén kerül étékesítésre az európai piacokon.

Forrás:

Ajánlott cikkek: