Létrehozva: 2020-07-16 15:07:58

A 2021-es Toyota Camry még biztonságosabb lesz

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A japán gyártó 17 különféle variációt kínál a Camry-re vágyóknak.


Annak ellenére, hogy a szedánok eladási statisztikái világszerte csökkenő tendenciát mutatnak, egyesek modelleknek azért továbbra is sikerül hónapról hónapra meggyőző számokat produkálnia. Az egyik ilyen üdítő példa a Toyota Camry. Az 1982 óta gyártott autó néhány fontos fejlesztést kap a jövő évre, hogy továbbra is maga mögött tarthassa legnagyobb riválisait, a Honda Accordot vagy a Mazda 6-ost. Mindezt egy fontos 2020-as évet követően, melyben 1991 után ismét megjelent az összkerékhajtás a Camry-ben.

A 2021-es modellévben a Camry lesz az első Toyota modell, amelyben debütál a vadonatúj Safety Sense 2.5+ (TSS 2.5+) csomag. Emellett az autó kisebb ráncfelvarráson esett át, amely főleg az orr-részen érhető tetten, és a belső dizájnt is tovább gondolták a tervezők. Valamint a Camry Hybridből új XSE változat is érkezik majd. Sosem volt még ennyire széles a választék, hiszen a különféle fényezéseket, motorokat és hajtásláncokat figyelembe véve összesen 17 különféle verzióból választhat majd az, aki Camry-re vágyik.

2021-es Toyota Camry TRD oldalról

Az új TSS 2.5+ biztonsági csomag javított ütközés előtti (Pre-Collision System) és gyalogos-érzékelő (Pedestrian Detection) rendszerrel rendelkezik, amely most már képes egy kerékpáros vagy gyenge fényviszonyok között az autó előtt lévő gyalogos észlelésére is. A további funkciók között megtaláljuk az automatikus távolsági fényt, a sávelhagyásra figyelmeztető jelzést és az emlékeztetőt, ha valamelyik utas nem csatolta be az övét a hátsó ülésen. Emellett a holttérfigyelő alapfelszereltségnek számít az XLE, XSE és TRD modelleknél.

A korábbiakhoz hasonlóan most is három hajtáslánc közül választhatnak a vásárlók a legtöbb piacon. Az alapnak számító 2,5 literes, négyhengeres, 202-206 lóerős erőforrás 246-252 Nm forgatónyomatékot biztosít modelltől függően, illetve, hogy első- vagy összkerékhajtásos verziót választunk. A Camry Hybridben (Magyarországon feltehetően ez lesz kapható továbbra is) ehhez a 2,5 literes blokkhoz egy elektromos motort kapcsoltak, ami így 208 lóerős teljesítményre képes. Míg a 3,5 literes, V6-os 301 lóerőt teljesít 362 Nm forgatónyomaték mellett. A Hybrid modellben CVT (Continuously Variable Transmission) váltót, míg a többi verzióban nyolcsebességű automata váltót találni.

2021-es Toyota Camry beltere

Jövőre már nem lesz megtalálható az alapmodellnek számító L kivitel. Helyét az LE kivitel veszi majd át. Ezt követi az XLE, SE, SE Nightshade, XSE (szintén hibrid hajtással) és a TRD, ami rendkívül népszerűnek számít a sportos aerodinamikai csomagjának, kétoldalt kivezetett kipufogójának és a beltér vörös díszítésének.

 

Forrás:

Ajánlott cikkek: