Létrehozva: 2019-11-06 15:50:24

900 lóerő, kézi váltó az elektromos Ford Mustangban

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

A Webasto 800V-os akkupakkja félelmetes erővel ruházza fel a prototípust.


Miért éri meg egy elektromos autóba manuális váltót pakolni? Talán azért, hogy élvezetesebb legyen versenypályán, vagy pusztán csak azért, mert váltani jó! A Ford Mustang Lithium EV Concept például azért kapott egy Getrag MT82-es hatos manuálist, mert csak ez képes megbirkózni a közel 1350 Nm-es maximális nyomatékkal!

Ford Mustang EV

Egyelőre csak egy darab létezik belőle, a Ford a SEMA Show-ra készítette a Webasto támogatásával, így kerülhetett bele egy 800V-os akkumulátorcsomag, ami által eszméletlen nyomatékot és 900 lóerőt képes leadni. A Webasto megoldása a Ford EVDrive rendszerével működik együtt, utóbbiról részleteket nem közöltek. Sport, Versenypálya, sőt Beast üzemmód is található benne, mindezt a kifejezetten a Mustang Lithiumhoz készült, 10.4 colos érintőkijelzőn választhatod ki.

Mustang EV beltér

Az elektromos Mustang tehát potens gépnek tűnik a számok alapján, érdemes tudni, hogy a Ford Performance féltengelyeit használja, megkapta a Track Handling Pack-ot, toronymerevítőket, a Super 8.8-as Torsen differenciálművet, Brembo hat dugattyús féknyergeket, amik a Shelby GT350-ről származnak. A könnyített Forgeline felniken a Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok feszülnek.

Mustang EV back

A polikarbonát fedéllel ellátott motorháztető a Webastótól érkezett, Sankuer szoknya és hátsó diffúzor található rajta, amiknek tényleg fontos aerodinamikai szerepük van. Tölteni az Amerikában ismeretes TurboDX töltőkkel és a TurboCord hordozható töltővel lehetséges.

Ford Mustang EV Webasto

Kérdés, hogy a Ford tervezi-e a szériaérett változat létrehozását, valójában jó lenne néhány befektető, akik anyagilag támogatnák a Webasto és a Ford közös munkáját, hiszen egy ehhez hasonló elektromos autót sokkal könnyebben befogadna a vásárlók szíve.

Forrás:

Ajánlott cikkek: