2022-ben már forgalomban is találkozhatunk a Mullen autóival?
Két elektromos modell, a Dragonfly K50 sportkocsi és az MX-05 SUV érkezik elsőként.
Nem túlzás azt állítani, hogy az elmúlt években úgy nőttek ki a földből az elektromosautó-gyártással foglalkozó startupok, mint a gomba egy kiadós eső után. A kaliforniai székelyű Mullen Technologies 2014-ben alapítult azzal a céllal, hogy harcra keljen a Tesla és az EV szegmens többi autógyártójával.
A megalakulása óta eltelt 6 évben csak elvétve hallatott magáról a Mullen. Bár a héttérben gőzerővel folytak a munkálatok a cég első modelljein: az MX-05 SUV-n és a Dragonfly K50 sportkocsin.
A kaliforniai vállalat most hivatalosan is bejelentette, hogy követve a Fisker, a Canoo, a Nikola és Lordstown Motors példáját, úgynevezett „fordított egyesüléssel” viszi tőzsdére a cég részvényeit.
A Mullen Technologies még augusztus elején állapodott meg a Nasdaq-on jegyzett, mobil fizetési rendszerek fejlesztésére specializálódott Net Elements vállalattal a fordított egyesülésről.
Az üzlet révén befolyó tőkének köszönhetően a Mullen megvalósíthatja terveit, hogy elektromos autókat gyártson és értékesítsen az Egyesült Államokban, kezdve az MX-05 névre keresztelt kompakt SUV-val és a Dragonfly K50-es sportkocsival. Utóbbi koncepcióját még 2016-ban mutatták be Qiantu K50 néven. Az autót a kínai CH-Auto Technology dizájnercég tervezte, és már Kínában is kapható.
A Dragonfly K50 szerkezete alumíniumból és karbonból készült, két, 375 lóerő leadására képes elektromos motor hajtja, és a hatótávja meghaladja a 320 kilométert (200 mérföldet). Mindezért pedig nem kevesebb mint 124 999 amerikai dollárt (aktuális árfolyamon számolva 38,3 millió forintot) kell fizetni.
A Mazda nagyon hasonló nevű modelljével semmi esetre sem összetévesztendő MX-05-ös villanyos SUV ára 55 ezer dollárról (16,8 millió forintról) fog indulni. Ám a kisméretű városi terepjáró technikai paramétereiről egyelőre semmit sem hoztak nyilvánosságra.
Már most mindkét modell megrendelhető a Mullen weboldalán, igaz, arról egyelőre nincsenek hírek, hogy pontosan mikor kezdik meg az elkészült modellek kiszállítását. Szóval elképzelhető, hogy néhány évet még várni kell arra, hogy az első tulajdonosok átvehessék a kulcsokat.
Egyúttal a Mullen megerősítette, hogy a kaliforniai Monroviában található kutatás-fejlesztési központját kísérleti üzemmé fogja átalakítani, ahol már 2021-ben megkezdik az első MX-05-ös modellek gyártását. A vállalat előrejelzései alapján az első vásárlók legkorábban 2022 második negyedévében kaphatják kézhez elektromos autóikat.
„Úgy tervezzük, hogy 2021 áprilisáig befejezzük a kísérleti üzem kiépítését, és legkésőbb 2021 júliusában megkezdjük a különféle engedélyezéskehez szükséges prototípusok összeszerelését” – nyilatkozta David Michery, a Mullen elnök-vezérigazgatója. „Ezeket a járműveket a homologizációhoz használjuk majd, amely előreláthatólag 16 hónapot vesz igénybe. Várhatóan az összes jóváhagyást megkapjuk 2022 májusáig. Tehát legkorábban ekkor kezdhetjük meg az első járművek kiszállítását a megrendelőknek.”
Ha minden a Mullen tervei szerint alakul, hamarosan két további modellt is bemutathatnak. Az MX-03-as és az MX-07-es, ahogy az elnevezésekből is sejthető, az MX-05-össel elinduló SUV generáció újabb tagjai lesznek.
Forrás:
Ajánlott cikkek:
- Top 7 legérdekesebb EV koncepció a 2020-AS Pekingi Autószalonról
- 500 eurós havidíjért vihető haza az európai Lynk & Co 01
- Nissan RE-LEAF: az életmentésre tervezett vészhelyzeti jármű