1.180 LE-s Ariel szörnyeteg, turbinával
Ekkor: 2017. 08. 23.

1.180 LE-s Ariel szörnyeteg, turbinával

Az Ariel neve manapság egyet jelent azzal, hogy hiperkönnyű kasztniban olyat gyorsul, amire nem sokan képesek, de vajon tudják még feljebb emelni a lécet?

Az Angliában, Somersetben működő Ariel Motor Company soha nem volt nagy autóipari vállalat, de mindig is híresek voltak ultrakönnyű és iszonyatosan erős autóikról, például az Ariel Atomról. Nincs felesleges alkatrész, nincs felesleges cicoma, ennek köszönhetően a súly-lóerő aránya a legdrágább szupersportkocsikkal vetekszik.

Ariel P40 turbinás elektromos hibrid autó

Legalábbis eddig ez volt a helyzet… de úgy néz ki, most ezt akarják túlszárnyalni.

Az Autocar már júliusban lehozott egy hírt, miszerint az Ariel egy közel 1.200 LE-s összkerekes elektromos szuperautót, amit ha minden jól megy, 2020-tól kezdenének értékesíteni. P40-es néven fog futni az új Ariel, ami állítólag alig 7.8 másodperc alatt gyorsul fel… 240 km/h-ra!

Az tény, hogy az új konstrukció a többi Ariel-modell mellett valóságos szumó-világbajnok lesz a maga 1590 kg-jával, de így is nagyon könnyen mozgatja az autót a négy egyenként 295 LE-s motor, amik az energiát az középre helyezett 42 kWh-s akkumulátorból nyerik. Lesz egy kizárólag hátsókerék-meghajtású változat is, valamivel erősebb, 56 kWh-s akkumulátorral.

Az Ariel P40 4 elektromos motort fog használni

Nyilván ezekkel az akkumulátorokkal nem arra lesz tervezve, hogy országokat szeljen át, alig 160-190 km-es hatótávval fog rendelkezni, de hogy kompenzálják a kis elektromos hatótávot, egy hatótávnövelő turbinát szereltek be.

Igen, jól olvastad. Az Ariel egy turbina-hibrid elektromos autót készít. Ennek köszönhetően nem csak arra lesz jó, hogy pályán villogj vele, amíg le nem meríted az akksikat, viszonylag hamar, hanem az utcákon is az egyik legfeltűnőbb autó lesz. Persze még nem tudni a részleteket és Magyarország amúgy is arról híres, hogy jól átgondolt, értelmes szabályokkal próbálják keretek közé szorítani az autózást (magyarán nem biztos, hogy nálunk forgalomba állhat), de alapvetően utcai autónak szánják.

Az Ariel új modellt akar 2020-ra

És hogy nem valami légből kapott spekulációról van szó a P40-et illetően, arra bizonyíték, hogy maga az Ariel egyik alapítója, Simon Saunders beszélt róla egy interjúban:

„A holnap autóját építjük meg, felhasználva kis vállalatunk gyorsaságát, hogy legyőzzük a nagy cégeket.” – mondta Saunders – „Szeretjük az Arieleket, amiket most készítünk, de tudjuk, hogy magunkhoz kell ölelni az új technológiát is. Ha nem tesszük, 20 éven belül antikvitásokat fogunk készíteni, az is lehet, hogy törvénnyel lehetetlenítenek el minket.”

Ariel P40 turbinás hibrid

Utóbbi mondata Saundersnek tökéletesen rávilágít a helyzetre, miszerint akármilyen autót gyártson is egy cég, világos kell legyen számára, hogy fel kell készülnie az elektromos autók gyártására. Persze, ez egyfelől szomorú a hagyományos robbanómotoros autókra nézve, másrészt viszont őszintén, mikor jutna bárkinek is eszébe turbinás-hibrid autót készíteni?

Forrás:

Autocar

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
2 nappal, 13 órával ezelőtt

Dízelmeghajtással érkezik a 2021 Cadillac XT4 Európába

A kifejezetten európai ízlésre szabott crossover 2 literes motorja 172 lóerőt teljesít.

Elolvasom
3 nappal, 12 órával ezelőtt

836 kilométer hatótáv, 1100 lóerő: már rendelhető a Model S Plaid

Méltó ellenfelet kap a Lucid Air elektromos luxusszedánja.

Elolvasom